Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-27@23:40:36 GMT

پیش روی وضعیت قرمز در خراسان‌جنوبی/ترددها محدود شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۱۴۲۷

پیش روی وضعیت قرمز در خراسان‌جنوبی/ترددها محدود شد

غلامرضا شریف‌زاده در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر تنها شهرستان دارای وضعیت قرمز در خراسان جنوبی نهبندان است و شهرهای سربیشه، قاین و درمیان نیز در وضعیت نارنجی قرار دارند.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: اگر مردم سایر شهرهای خراسان‌جنوبی پروتکل‌های بهداشتی را رعایت نکنند احتمال قرمز شدن شهرهای نارنجی نیز وجود دارد و باید مراقبت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شریف زاده ادامه‌داد: اگر روند به همین صورت پیش برود در هفته آینده ما شهرهای قرمز بیشتری در خراسان‌جنوبی خواهیم داشت.

وی با اشاره به اینکه از امروز دوشنبه ورود تمامی پلاک‌های غیر بومی مربوط به استان‌های با وضعیت قرمز به خراسان‌جنوبی و خروج پلاک‌های بومی از استان ممنوع است، گفت: از هم استانی‌های عزیز درخواست می‌کنیم که در راستای حفظ سلامت خود از سفر به استان‌های همجوار که وضعیت قرمز دارند، خودداری شود.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: علت اینکه منع تردد چند روز بعد از قرمز شدن اعمال شد به واسطه ضرورت مکاتباتی است که باید در این راستا صورت می‌گرفت و امیدواریم هم استانی‌ها در این جهت مراعات کنند.

شریف زاده در پاسخ به این سؤال که آیا ممنوعیت تردد از شهرهای قرمز به استان برای ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌های بین شهری نیز وجود دارد، بیان‌کرد: اتوبوس‌های بین شهری و ناوگان حمل و نقل عمومی ممنوعیتی برای تردد ندارند.

وی ادامه‌داد: هرچند ما معتقد هستیم که همان تردد بیش از نیاز ناوگان حمل و نقل عمومی و اتوبوس‌های بین شهری نیز می‌تواند زمینه ساز گسترش کرونا شود ولی ناچار به رعایت مصوبات ستاد ملی کرونا در استان هستیم.

دبیر ستاد دانشگاهی پیشگیری و کنترل کرونا در خراسان‌جنوبی یادآور شد: پروتکل‌های بهداشتی همچنان همان مواردی است که در طول ۱۸ ماه گذشته به مردم عزیز و صبورمان گوشزد کرده‌ایم که باید حتماً از ماسک استفاده کرده و فاصله اجتماعی را مراعات کنند.

شریف زاده افزود: روند واکسیناسیون در خراسان جنوبی نیز طبق روال خود در حال انجام است و مردم در این زمینه دغدغه و نگرانی نداشته باشند و در حال تکمیل جامانده‌های از گروه سنی ۷۰ سال به بالا و تزریق دوز دوم هستیم.

کد خبر 5250646

منبع: مهر

کلیدواژه: شیوع کرونا محدودیت های کرونایی ویروس کرونا کرمانشاه شیوع کرونا آمار کرونا بوشهر خطبه های نماز جمعه گرگان ایلام انتخابات 1400 اراک اردبیل عکس استانها مجلس شورای اسلامی واکسن کرونا خراسان جنوبی وضعیت قرمز شریف زاده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۴۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مرکزاصفهان؛بر اساس سامانه برخط کنترل کیفیت هوای سازمان حفاظت محیط زیست اصفهان، شاخص میانگین کیفی هوای این کلانشهر سومین روز از اردیبهشت با ۸۳ AQI در وضعیت قابل قبول است.
همچنین شاخص کیفی هوا براساس سامانه‌های برخط ۲۴ ایستگاه در منطقه پروین با ۱۵۶ و زینبیه ۱۶۲ AQI در وضعیت ناسالم برای عموم در حالیکه در منطقه میرزا طاهر با ۲۹ وشهر مبارکه با ۳۸ AQI در وضعیت پاک است.
همچنین شاخص کیفی هوا در مناطق شهر سگزی با ۱۰۸، زرین شهر با ۱۴۶، دانشگاه صنعتی اصفهان با ۱۲۶ AQI ناسالم برای گروه‌های حساس است.
کیفیت هوای همچنین در مناطقی از شهر اصفهان از جمله ۲۵ آبان با ۷۴ ف احمدآباد ۸۲، انقلاب ۶۴، پارک زمزم ۹۷، خرازی ۵۸، رهنان ۷۷، سپاهان شهر ۶۰، ولدان ۸۸، کردآباد ۶۶، کاوه ۱۰۰، قهجاورستان ۸۱ و فیض ۵۱، و شهر‌های شاهین شهر با ۷۸ و خمینی شهر با ۵۳، کاشان ۶۳ ونجف آباد ۷۲ AQI در وضعیت قابل قبول است.
شاخص کیفی هوا از صفر تا ۵۰ هوای پاک (سبز)، ۵۱ تا ۱۰۰ هوای سالم (زرد)، ۱۰۱ تا ۱۵۰ ناسالم برای گروه‌های حساس (نارنجی)، ۱۵۱ تا ۲۰۰ ناسالم برای عموم (قرمز)، ۲۰۱ تا ۳۰۰ بسیار ناسالم (بنفش) و ۳۰۱ تا ۵۰۰ بسیار خطرناک (قهوه‌ای) است.

دیگر خبرها

  • هوای ۴ شهر ناسالم و آلوده است / پاک‌ترین هوا سهم اردبیل شد
  • گزارش مدیریت بحران از آخرین وضعیت سیل در خراسان‌جنوبی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز آلودگی
  • اصفهان در دو منطقه درمدار قرمز
  • هوای هیچ شهری امروز در کشور آلوده نیست
  • هوای هیچ شهری امروز آلوده نیست / شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد
  • وضعیت قرمز هوا در دو ایستگاه اصفهان
  • سیلی که آرزوهای دانش آموزان را با خود برد
  • شاخص کیفی ۲۲ شهر سالم و پاک ثبت شد / اردبیل پاک‌ترین هوا را دارد
  • وضعیت استخدام پرستاران دوران کرونا