Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@15:28:32 GMT

۱۹ روستای سلماس در وضعیت قرمز کمبود آب قرار دارند

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۱۴۵۸

۱۹ روستای سلماس در وضعیت قرمز کمبود آب قرار دارند

علی اکبر عسکری روز دوشنبه در بازدید میدانی فرماندهی عملیات پاسخ به بحران شهرستان سلماس در روستای شکریازی افزود: باید با احصای نیاز این روستاها توسط بخشداری ها در جهت رفع مشکل تامین آب آنها اقدامات لازم انجام شود.

وی اضافه کرد: با توجه به کاهش بارش ها نسبت به سال های قبل که در سلماس همچون سایر شهرستان ها این کاهش نمایان است، باید با مدیریت الگوی مصرف آب و سایر تمهیدات از این بحران عبور کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

فرماندار سلماس لزوم تامین تجهیزات در جهت آبرسانی سیار در سطح شهرستان به ویژه روستاها را ضروری دانست و خواستار اصلاح الگوی کشت برای جلوگیری از هدررفت منابع آبی در بخش کشاورزی شد .

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: تامین و توزیع آب شرب در شهرها و روستاها رسالت و وظیفه ذاتی شرکت  آب و فاضلاب آذربایجان غربی است ولی شهروندان نیز باید ما را در این راستا همراهی کرده و از اسراف پرهیز کنند.

فرزاد حکیمی افزود: آب شرب اهالی ۱۰۰ روستای استان در مواقع ضروری و بحران بی آبی به صورت سیار و با استفاده از تانکر تامین می‌شود.

وی با تشریح عملکرد و فعالیت های شرکت آب و فاضلاب در زمینه پیشگیری و مقابله با بحران کم آبی، خواستار مشارکت تشکل های مردمی، بسیج و سایر ادارات در جهت مدیریت هر  چه بهتر موضوع و استفاده از ظرفیت های ائمه جمعه و جماعات، رسانه ها و آموزش و پرورش در راستای افزایش فرهنگ مدیریت مصرف آب  شد.

مدیر دفتر مدیریت بحران و پدافند غیرعامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی با تاکید بر محدودیت منابع آبی سالم و پایدار با اشاره به اینکه سرانه مصرف آب در کشور ۱۵۰ لیتر است، اظهار کرد: این میزان در شهرهای آذربایجان غربی حدود ۱۹۵ لیتر و در روستاها نیز تا ۲ برابر استاندارد تعیین شده برای مصرف سرانه است که با بهینه سازی و رعایت الگوی مصرف می توان به راحتی تابستان گرم را با حداقل بحران سپری کرد.

به گزارش ایرنا،در آذربایجان غربی بیشترین آسیب در حوزه آب های زیرزمینی است و تامین آب شرب نیز با مشکل مواجه است.

شهرستان سلماس با ۲۰۰ هزار نفر جمعیت در شمال استان آذربایجان‌غربی قرار دارد.

برچسب‌ها کم آبی آذربایجان غربی سلماس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: کم آبی آذربایجان غربی سلماس کم آبی آذربایجان غربی سلماس آذربایجان غربی آب و فاضلاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۴۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،  در بازدید مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از طرح‌های آبرسانی به روستا‌های شهرستان بوکان، روند عملیات اجرایی آبرسانی به روستا‌های کهریزه محمود آقا و ینگیجه این شهرستان مورد بررسی قرار گرفت.

محمداشرفی در این بازدید با تأکید بر اتمام و بهره برداری از آبرسانی به این دو روستا قبل از شروع پیک مصرف، دستورتسریع در ادامه روند آبرسانی با استفاده از اعتبارات استانی و لجن برداری لاگون شماره ۱ برای افزایش بازدهی آن را صادر کرد.

مدیر امور آب و فاضلاب بوکان نیز در این بازدید گزارشی از اقدامات انجام شده و در دست اجرا را ارائه کرد.

 

دیگر خبرها

  • پربازدید‌های خبرگزاری صدا وسیمای آذربایجان غربی در ۲۴ ساعت گذشته
  • آخرین وضعیت بارش‌ها و سیلاب‌ها در اصفهان
  • تصادف شدید جاده سلماس در آذربایجان غربی (فیلم)
  • بررسی روند عملیات اجرایی آبرسانی به ۲ روستای بوکان
  • پیشرفت ۹۵ درصدی طرح‌های تامین آب شرب ۷ روستای شهرستان چایپاره
  • افزایش ۱۷ درصدی توزیع کود کشاورزی در آذربایجان غربی
  • آماده باش مدیریت بحران برای احتمال وقوع سیلاب در ۴ استان
  • مشهد با کسری ۴۶ درصدی تامین آب مواجه است
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • تکریم و معارفه روئسای قدیم و جدید هلال احمر شهرستان سلماس