Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، ایجاد گذر‌های فرهنگ و هنر سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در توسعه فضا‌های فرهنگی و هنری است و هم اکنون این گذر‌ها در ۶ شهر کشور از جمله سمنان و دامغان در حال ساخت است.

فرشید فلاح مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان گفت: دفتر تسهیل گری راه اندازی گذر‌های فرهنگ و هنر با هدف تسهیل در ایجاد کسب و کار‌های فرهنگی هنری و کمک به اقتصاد فرهنگ و هنر تاسیس شده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او  افزود: گذر‌های فرهنگ و هنر شهر‌های سمنان و دامغان با همکاری و مشارکت شهرداری‌ها در قالب عقد تفاهم نامه با شهرداران این شهر‌ها در حال ایجاد است و پیگیری تعهدات شهرداری‌ها از جمله وظایف دفتر تسهیل گری استان سمنان است.

فلاح گفت: تعامل و همکاری با مشاور و ناظر پروژه‌های گذر فرهنگ و هنر در سمنان و دامغان، تعامل سازنده با فعالان اقتصادی فرهنگ و هنر و نیز هنرمندان و پدیدآورندگان آثار و محصولات فرهنگی و هنری با هدف جذب حداکثری این گروه در گذر‌های فرهنگ و هنر، برنامه ریزی و اجرای آموزش‌ها و کارگاه‌های آموزشی برای اهالی و ساکنین گذر‌های فرهنگ و هنر، متقاضیان غرفه‌ها، فعالان فرهنگی و صاحبان سرمایه، اجرای مصوبات کمیته پیشبرد و راه اندازی گذر‌های فرهنگ و هنر، انجام فراخوان برای حضور متقاضیان غرفه‌ها در گذر‌های فرهنگ و هنر بر اساس شاخص‌ها و معیار‌های مصوب موسسه، شناسایی مکان‌های مناسب برای ایجاد گذر‌های فرهنگ. هنر در سایر شهر‌های استان و انجام و اجرای فرآینده راه اندازی گذر‌های فرهنگ و هنر از جمله مهمترین وظایف دفتر تسهیل گری گذر‌های فرهنگ و هنر در استان سمنان است.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: فرهنگ و هنر فعالان اقتصادی راه اندازی گذر های فرهنگ و هنر دفتر تسهیل گری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۶۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، زهرا سیدمعلمی گفت: سلامت دهان ودندان به نوعی سرمنشاء سلامتی جسم، روح و روان است و حتی در سلامت اجتماعی نیز نقش آفرین بوده و می‌تواند در روابط اجتماعی افراد را تقویت یا در آن اختلال ایجاد کند.

وی افزود: امسال تمرکز ما این است که از تمام حوزه‌ها و رده‌های بهداشتی و درمانی برای بهبود سلامت دهان و دندان مردم استفاده کنیم. از بهورز در روستا‌ها تا مراقبان سلامت در شهرها، پزشکان و کارشناسان بهداشتی در تمام مراکز متعلق به حوزه سلامت می‌توانند به ما در این عرصه کمک کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با بیان این که عواملی که می‌توانند در ناحیه دهان و دندان بیماری ایجاد کنند می‌توانند در بقیه قسمت‌های بدن نیز ایجاد بیماری کنند، اظهار کرد: به عنوان مثال بین بیماری‌های شدید لثه و دیابت ارتباط وجود دارد. این دو بیماری بر یکدیگر اثرگذار هستند. همچنین بین بیماری‌های قلبی و عروقی و بیماری‌های دهان و دندان و لثه ارتباط وجود دارد.

سیدمعلمی یادآور شد: مادر باردار نیز می‌تواند برای جنین و نوزادش از طریق بیماری‌های دهان و دندان مشکلاتی ایجاد کند؛ بنابراین سلامت دهان و دندان به سلامت سایر قسمت‌های بدن کمک شایانی می‌کند.

وی افزود: بنابراین نقش مشترک تمام افراد درگیر بهداشت و درمان در سلامت دهان و دندان مشهود است و این مساله تنها وظیفه بهداشت کاران دهان و دندان و دندانپزشکان نیست.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت ادامه داد: یکی از اهداف مشخص ما در سال جاری این است که از دیدگاه عامل خطر مشترک، یعنی توجه به عواملی که هم بیماری‌های دهان را ایجاد می‌کنند و هم بیماری‌های دیگر را، به مساله بهداشت دهان و دندان بپردازیم.

وی خاطرنشان کرد: البته در این راستا نقش ویژه متوجه بهداشت کاران و مراقبان سلامت دهان و دندان و دندانپزشکانی است که در بخش‌های دولتی و خصوصی کار می‌کنند.

مدیرکل دفتر سلامت دهان و دندان وزارت بهداشت با اعلام این که ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت «پویش سلامت دهان و دندان» با هدف افزایش آگاهی عمومی در سلامت دهان و دندان در سطح کشور برگزار می‌شود، گفت: در این سه روز برنامه‌های مختلفی برای دانش آموزان، مدارس و جامعه برگزار خواهیم کرد که شناساندن عوامل سلامت و بیماری دهان و دندان از جمله مهم‌ترین برنامه‌های این پویش خواهد بود.

سیدمعلمی در پایان دندانپزشکان بخش خصوصی و دولتی را به همکاری در این پویش برای آموزش و ارتقای سلامت دهان و دندان مردم دعوت کرد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • اولین مرکز مهارت‌آموزی سربازان وظیفه خوزستان راه‌اندازی شد
  • سفر مدیر کل دفتر موسیقی به بوشهر و شیراز
  • فارس و بوشهر زیر ذره‌بین دفتر موسیقی رفتند
  • سفر مدیرکل دفتر موسیقی برای تعیین تکلیف کنسرت‌های موسیقی
  • مشکلات موسیقی استان‌های فارس و بوشهر بررسی می‌شود
  • برنامه وزارت بهداشت برای سلامت دهان و دندان
  • «پویش سلامت دهان و دندان» ۱۷ تا ۱۹ اردیبهشت برگزار می‌شود
  • گشایش دفتر بسیج ورزشکاران شهرستان ساری
  • وزارت ارشاد وظیفه نظارت و تسهیل گری را به عهده دارد نه تصدی گری
  • سه اداره‌کل سمنان در پذیرش درخواست‌های مردمی سفر رییس‌جمهور رکورد زدند