Web Analytics Made Easy - Statcounter

جانشین فرمانده سپاه استان قم گفت: در بحث مهارت آموزی کارکنان وظیفه، ۲۳۰۰ سرباز توسط سپاه امام علی ابن ابیطالب (ع) استان قم آموزش دیده و برای آنها مدرک صادر شده است.

به گزارش خبرگزاری برنا از قم، سرهنگ محمد رضا موحد جانشین فرمانده سپاه امام علی این ابیطالب (ع) استان قم در جمع خبرنگاران در قم با اشاره به بحث مهارت آموزی کارکنان وظیفه گفت: با توجه به تاکیدات مکرر فرمانده معظم کل قوا  که فرمودند: حضور سربازان را در پادگان ها هدفمند کنید یعنی صرفا این نباشد که تیراندازی و نگهبانی یاد بگیرند؛ واقعاً بتوانند کار یاد بگیرند، اگر این امربتواند انجام بگیرد کار خیلی بزرگی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: بر اساس تدبیر رهبر معظم انقلاب امسال سال سوم است  که بحث مهارت‌آموزی را در نیروهای مسلح و سپاه انجام می‌دهیم و هدفهای اصلی این برنامه یکی غنی سازی سربازی و ایجاد جذابیت و شادابی و همچنین ایجاد حس آرامش و امید به آینده و دوران پس از خدمت است و دیگری هدایت این ظرفیت بزرگ به سمت توسعه و اشتغال زایی و کسب و کار جوانان در آینده میباشد.

موحد بیان داشت: سهم ابلاغی سپاه قم در سال ۹۹ پوشش ۶۵ درصد سربازان در بحث مهارت آموزی بوده که ما موفق شدیم بیش از ۹۶ درصد از کارکنان وظیفه را پوشش دهیم .

وی افزود:همچنین در سال ۱۴۰۰ ، ۸۵ درصد و از سال ۱۴۰۱ به بعد ۱۰۰ درصد سربازان باید بحث مهارت‌آموزی را بگذرانند و از سال ۱۴۰۱ صدور کارت پایان خدمت کارکنان و سربازان وظیفه مشروط می‌شود به فرا گرفتن یک مهارت تخصصی که موجب شغل آنان در آینده می‌شود و همچنین علاوه بر  آموزش هایی که برای سربازی می گذراند ،آموزش های عمومی پنجگانه را نیز باید بگذرانند.

جانشین سپاه قم تصریح کرد: آموزش ها به دو صورت کلاس های آموزشی که با همکاری سازمان فنی حرفه ای ،جهاد کشاورزی، جهاد دانشگاهی و ورزش جوانان انجام می شود و صورت دوم در محیط واقعی کار است؛ یعنی افرادی که مشاغل تخصصی دارند مثل تعمیرکاران، آرایشگری،آشپزخانه، نانوایی وغیره با توجه به مشاغل و کارگاه هایی که ما داریم، در محیط واقعی کار تحت آموزش استاد کار قرار می گیرند و برای آنها مدرک صادر می‌شود و بعد از آن در طول خدمت میتواند ادامه فعالیت دهند.

سرهنگ موحد گفت: در سالهای ۹۷، ۹۸ و ۹۹ ،حدود ۲۳۰۰ سرباز در رده های سپاه مستقر در استان آموزش دیده و برای آنها مدرک صادر شده است.

وی در پایان اظهار داشت: قرارگاه اشتغالزایی در استانداری به دستور وزارت کشور با هماهنگی ستاد کل نیروهای مسلح تشکیل شده که این قرارگاه وظیفه دارد  مشاغل برنزی را مشخص کند؛ مشاغل برنزی مشاغلی هستند که در استان بازار کار دارند و این مشاغل را به ما اعلام کنند و  ما در ابتدای ورود سربازان به آموزش، غربالگری انجام می‌دهیم و سربازان توجیه می شوند و مشاغل برنزی به آن ها معرفی میشود که بتوانند مهارت‌هایی را آموزش ببینند که هم علاقه داشته باشند و هم بازار کار وجود داشته باشد.

 

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: سرباز بحث مهارت آموزی استان قم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان گفت: صنعت و دانشگاه دو رکن مهم توسعه‌یافتگی در هر جامعه هستند که جدا از هم معنا ندارند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، حسن رضانیا امروز در افتتاحیه رویداد صدرا که به همت دانشگاه آزاد واحد همدان برگزار شده است، اظهار‌ داشت: ما برای بهره‌وری درست از ظرفیت دانشگاهی استان نیاز داریم که دانشگاه و صنعت دست به دست هم دهند که این اتفاق به دست متولیان دولتی و دانشجویان رقم خواهد خورد.

وی با بیان اینکه ایجاد اشتغال پایدار در جامعه از مسیر اتصال دانشگاه و صنعت می‌گذرد، افزود: دانشگاه باید در مسیر آزادگی به همراه نگاه حل مشکل در جامعه ورود کند که اگر این مهم در حوزه اقتصادی رقم خورد منجر به نتایج مطلوب و اثر‌گذاری می‌شود.

رضانیا با بیان اینکه برخی کد رشته محل‌ها فقط به یک مدرک منتهی می‌شود و مهارتی در آن تعریف نشده است، گفت: در بحث مهارت آموزی ما در دانشگاه باید از خبرگان بازار استفاده کنیم، یعنی کسانی که در بازار کار می‌کنند و صاحب تجربه هستند و همین‌ها به ما کمک می‌کنند تا رشته‌های جدید را تدوین کنیم.

معاون سیاسی امنیتی استاندار همدان بر ضرورت تداوم همکاری های دوجانبه مابین دانشگاه و مراکز تولیدی و صنعتی استان تأکید کرد و افزود: در گذشته غالباً در دانشگاه‌ها تأکید بر مباحث نظری بود و به حرفه آموزی کم‌توجهی وجود داشت، اما در این دوره با توجه به نیاز کشور به نیروهای ماهر در حرفه‌ها و مشاغل گوناگون، مهارت‌‍افزایی و آموزش های فنی و حرفه ای در اولویت برنامه‌‌ها قرار گرفته است و دولت با حمایت از دانشگاه، افزایش اعتبارات و کمک به تامین تجهیزات و امکانات مورد نیاز آموزشی، مصمم است گام‌های بلندی در این زمینه بردارد.

رضانیا با اشاره به اینکه دانشگاه باید نیروهای متخصصی تربیت کند که در آینده نقش‌آفرین باشند، گفت: فرهنگ‌سازی در جامعه و بین خانواده‌ها برای سوق دادن فرزندان به سمت مهارت‌آموزی در دانشگاه‌ها از اهمیت فراوانی برخوردار است تا فرهنگ کار در جامعه نهادینه شود.

انتهای پیام/

 

دیگر خبرها

  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • برپایی نمایشگاه مشاغل دانش‌آموزی زارچ 
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • اعطای مشوقهای قابل توجه به سربازان دارای مهارت
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق مهارت‌آموزی
  • آغاز ثبت ‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی از امروز