Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قم،محمود سیجانی رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم ، ضمن اشاره به قابلیت‌های متعدد و زیرساخت‌های مناسب شهرک‌های صنعتی قم برای جذب علاقه‌مندان به فعالیت‌های تولیدی، گفت: استقبال بخش خصوصی برای سرمایه‌گذاری در بخش صنعت قم رو به افزایش بوده و این ظرفیت، موقعیت مطلوبی برای گسترش حجم تولید و اشتغالزایی در استان ایجاد کرده که نمونه‌هایی ازآن در افتتاح چندین واحد صنعتی طی ماه‌های آینده درقم قابل مشاهده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سیجانی افزود: با توجه به حجم بالای استقبال سرمایه‌گذاران برای حضور در فعالیت‌های صنعتی استان، حمایت از طرح‌های صنعتی دانش‌بنیان، پیشرو، کم‌آب‌بر، اشتغالزا و متناسب با ظرفیت‌های محیط زیستی قم در اولویت برنامه‌های اقتصادی استان برای صدور مجوز‌های لازم و آغاز فرآیند‌های اجرایی قرار دارد.

او ادامه داد: شهرک‌های صنعتی قم علاوه بر دارا بودن زیرساخت‌های مورد نیاز برای احداث واحد‌های تولیدی در بخش‌های متنوع، فاصله نزدیکی تا بزرگترین بازار‌های مصرف کشور دارند و به همین دلیل تولیدکنندگان با هزینه کمتر و سرعت بیشتر می‌توانند محصولات خود را به دست مصرف‌کنندگان برسانند که این موضوع در بازار رقابتی امروز از اهمیت فراوانی برخوردار است.

سیجانی گفت: راهبرد استقبال از سرمایه‌گذاران برای ایجاد واحد‌های صنعتی جدید، هم راستا با موضوع تکمیل زنجیره تولید در بخش صنعت قم به عنوان یک ضرورت برای توسعه اقتصادی استان مورد توجه قرار گرفته‌است و بر همین اساس اکنون بخش زیادی از مواد اولیه و کالا‌های مورد استفاده در تولید محصول نهایی از داخل استان تامین می‌شود که این اقدام صرفه جویی ارزی قابل توجهی به همراه داشته‌است.

 رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت قم با بیان این که تمام فعالیت‌های سازمان صنعت قم در طول سال مطابق هدف گذاری‌های انجام شده در کارگروه‌های تخصصی است، افزود: علاوه بر تمرکز بر ایجاد واحد‌های صنعتی جدید، اتمام طرح‌های نیمه تمام صنعتی و توسعه ظرفیت واحد‌های تولیدی موجود در استان را نیز هدف‌گذاری کردیم و در این راستا اعتبارات لازم تخصیص می‌یابد.

سیجانی در ادامه به افتتاح دو طرح صنعتی به مناسبت روز صنعت و معدن در قم اشاره کرد و افزود: روند افتتاح طرح‌های صنعتی در قم محدود به مناسبت‌های خاص نیست و این موضوع به صورت مستمر ادامه دارد چرا که مسئولان استان برای جذب و حمایت از سرمایه‌گذاران در این بخش نهایت تلاش خود را به کار گرفته‌اند.

افتتاح و بازدید از شرکت مبدل خودروی پاک، تولید کننده مونولیت مورد استفاده در کاتالیست خودرو با ظرفیت تولید سالانه ۵۰۰ هزار عدد محصول در تولید سال با سرمایه گذاری ثابت ۳۰۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۳۱ تن واقع در شهرک صنعتی محمود آباد قم و همچنین شرکت سی سو پلیمر زرنما، تولید کننده انواع پلی اوره‌تان‌ها با ظرفیت تولید سالانه ۱۸ هزار تن محصول با سرمایه گذاری ثابت ۲۵۰ میلیارد ریال و ایجاد اشتغال مستقیم برای ۴۰ تن واقع در شهرک صنعتی محمود آباد قم از جمله برنامه‌های اعلام شده روز صنعت و معدن (دهم تیرماه) در قم بود که با حضور معاون وزیر صنعت و رییس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران در قم ترتیب یافت.

شهرک صنعتی محمود آباد قم با مساحتی بالغ بر ۷۰۰ هکتار در کیلومتر ۱۸ آزادراه قم - تهران قرار گرفته و از خدمات زیربنایی مانند آب، برق، تلفن، گاز و راه‌های ارتباطی مناسب برای حضور صنایع مادر و تخصصی همچون صنعت خودروسازی، برخوردار است.

حجم سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای واحد‌های صنعتی قم فراتر از ۷۳ هزار میلیارد ریال است که با این حجم از سرمایه‌گذاری صورت گرفته در حدود ۲ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی و تولیدی استان برای بیش از ۶۰ هزار تَن فرصت اشتغال ایجادشده است، قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمودآباد، ثامن‌الائمه (ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است که هرکدام از آن‌ها موقعیت ممتازی برای توسعه سرمایه‌گذاری، تولید و اشتغال دارد.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: صنعت و معدن واحد صنعتی سرمایه گذاری شهرک صنعتی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۱۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است

حمیدرضا ایزدی از آمایش فرصت‌های سرمایه گذاری این استان خبر داد و گفت: براساس آمایش صورت گرفته برای هر یک از شهرستان‌های استان فارس سه فرصت و ظرفیت سرمایه گذاری تعریف و این فرصت‌ها در قالب یک کتاب تدوین و به چاپ رسیده است.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس با اشاره به اینکه اکسپو ۲۰۲۴ به دنبال شناسایی و معرفی ظرفیت‌های کم نظیر استان فارس در حوزه‌های صنعت، معدن وتجارت به سرمایه گذاران می‌باشد؛ ابرازداشت: این نمایشگاه می‌تواند زمینه توسعه هر چه بیشتر این ظرفیت‌ها را فراهم کند.

او با بیان اینکه چندماه پیش از آغاز نمایشگاه برنامه ریزی‌های لازم برای حضور پربار و پرشور در این رویداد بزرگ اقتصادی انجام شده؛ اظهارداشت: در این راستا برای نخستین بار کتاب «راهنمای اولویت‌ها و سرمایه گذاری در استان فارس» تهیه و تدوین شد و برای هر شهرستان مشخصات کامل سه فرصت سرمایه گذاری به همراه راهبرد‌ها و فرایند‌های اخذ مجوز‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

به گفته مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس در مجموع در این کتاب ۱۱۱ فرصت سرمایه گذاری پیش بینی و معرفی شده است.

ایزدی در ادامه از رونمایی از این کتاب با حضور استاندار فارس و دیگر مسئولان استان و کشور در سومین روز نمایشگاه خبر داد و افزود: در مجموع دو سند آمایش در اختیار داریم که یکی سند آمایش خود استان فارس و دیگری سند آمایش صنعتی وزارتخانه است که به عنوان اسناد بالادستی اولویت‌های سرمایه گذاری استان را مشخص می‌کند.

او همچنین از معرفی مزیت‌های رقابتی استان فارس به بازدیدکنندگان در قالب ارایه کاتالوگ‌ها و بروشور‌ها خبر داد و خاطرنشان کرد: در رایزنی با هیات‌های خارجی تلاش می‌کنیم تا ماشین آلات و تکنولوژی‌های لازم برای تکمیل زنجیره ارزش تولید در صنایع بالادستی و پایین دستی محصولات مختلف همچون آلومینیوم و فولاد را تکمیل کنیم.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت فارس همچنین از انعقاد تفاهم‌نامه‌هایی در حوزه زنجیره ارزش فولاد طی روز‌های آتی خبرداد.

ایزدی رونمایی از واحد تولید شارژر خودرو‌های برقی در شیراز را مورد اشاره قرار داد و افزود: با توجه به سیاست دولت در خصوص واردات خودرو‌های برقی، تولید این شارژر این خودرو‌ها مورد توجه قرار گرفته است.

او در پایان از انعقاد تفاهم نامه همکاری با ادارت کل استان‌های جنوبی در خصوص تجارت دریامحور خبر داد و افزود: هدف از این تفاهم نامه رفع مشکلات اداری احتمالی برای تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان فارس است.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • مشعل گازی تمامی پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها تا ۳ سال آینده جمع آوری خواهد شد
  • ۱۱۱ فرصت سرمایه‌گذاری پیش‌بینی و معرفی شده است
  • شهرک صنعتی «کشت و صنعت» لرستان به‌زودی بهره‌برداری می‌شود
  • به نتیجه رسیدن حداقل ۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری صنعتی و معدنی در کرمانشاه
  • بیش از ۱۰ هزار واحد صنعتی به چرخه تولید بازگشتند
  • منع بکارگیری مشمولان غایب در واحد‌های صنعتی، معدنی و صنفی
  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • بازدید هیئت هرمزگانی از نمایشگاه صنعت پلاستیک چین
  • برنامه امسال وزارت صمت برای جهش بزرگ تولید خودرو/ تیراژ تولید روزانه ۵۰۰۰ دستگاه خودرو رسید
  • بازدید هیات هرمزگانی از نمایشگاه لاستیک و پلاستیک کشور چین