Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودرو‌های کشور گفت: به زودی خودرو‌های فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌های نظارتی برون‌شهری اعمال قانون خواهند شد.

خبرگزاری میزان - ایسنا نوشت: عبدالله متولی در تشریح روند رصد خودرو‌های فاقد معاینه فنی توسط دوربین‌های نظارتی برون شهری و به دنبال آن جریمه این خودرو‌ها گفت: در راستای وظایف قانونی خود و بر اساس مصوبات هیئت دولت در جهت ایمن سازی و رفع نواقص خودرویی، بهینه سازی وکاهش مصرف سوخت، کاهش آلایندگی وسایل حمل و نقل و افزایش ضریب ایمنی خودرو‌های سبک و سنگین؛ ضمن همکاری با نیروی انتظامی، پلیس راهور و وزارت راه و شهرسازی با جدیت پیگیر اجرای آیین نامه اجرایی ماده (۸) قانون هوای پاک می‌باشد و طبق توافقات اخیر به زودی علاوه بر محدوده طرح ترافیک و LEZ شهری؛ دوربین‌های نظارتی برون شهری در محور‌های جاده‌ای نیز جهت حفظ سطح ایمنی و آلایندگی خودرو‌ها در محور‌های مواصلاتی کشور با تخصیص شماره (کد) جریمه فاقد گواهی معاینه فنی و خودرو‌های فرسوده توسط سازمان و ادارات ذیربط اقدام خواهد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به آیین نامه ماده (۸) قانون هوای پاک در خصوص سن فرسودگی خودروها، افزود: چنانچه هر خودرویی پس از دو دوره متوالی مطابق آیین نامه مذکور نتواند گواهی معاینه فنی معتبر اخذ نماید، مشمول محدودیت‌های ماده (۸) قانون فوق الذکر خواهد شد.

وی با تاکید بر تشدید نظارت بر مراکز معاینه فنی گفت: مراکز معاینه فنی علاوه بر رصد و پایش دائمی از طریق مرکز داده کاوی اطلاعات سامانه سیمفا؛ به صورت مستمر از طریق بازدید‌های حضوری و سرزده توسط کارشناسان معاینه فنی اتحادیه مورد سنجش و ارزیابی قرار خواهند گرفت.

متولی تاکید کرد: با توجه به اهمیت مقوله معاینه فنی از این پس نظارت بر مراکز معاینه فنی تشدید و مسئولیت ناظران دوچندان خواهد شد به طوری که ستاد‌های معاینه فنی شهرداری‌ها و کارگروه‌های استانداری براساس مصوبه هیئت دولت موظف به نظارت حداکثری بر عملکرد مراکز معاینه فنی با افزایش بازرسی‌های سرزده خواهند بود.

بیشتر بخوانید: بار ترافیکی سنگین در معابر پایتخت

انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

برچسب ها: راهور جریمه رانندگی

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: راهور جریمه رانندگی مراکز معاینه فنی برون شهری خودرو ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۲۳۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران

سرهنگ ابوالفضل کهزادی در گفت و گو با خبرنگار مهر اظهار کرد: با توجه به هشدار از سوی سازمان هواشناسی، از ظهر روز ۱۱ اردیبهشت، وضعیت ناپایدار جوی و بارش باران، آب‌گرفتگی معابر برون شهری و کاهش دید افقی در نقاط مختلف برای رانندگان پیش‌بینی شده که این امر وضعیت متفاوت و خاصی را برای سفرهای بین شهری ایجاد می‌کند.

وی بیان کرد: رانندگان در این شرایط از عجله و شتاب خودداری کرده و با اتخاذ سرعت مطمئن مدت زمان بیشتری برای رسیدن به مقصد درنظر بگیرند و با توجه به شرایط بارندگی و لغزندگی جاده‌ها، رعایت احتیاط، اتخاذ سرعت مطمئنه در حرکت، رعایت فاصله طولی بیشتر با خودروی جلویی و خودداری از هر گونه عجله و شتاب در رانندگی را در دستور کار خود قرار دهند.

رییس پلیی راه ایلام از آماده به‌کار بودن خودرو، سالم بودن برف پاک‌کن خودرو و همچنین داشتن تجهیزات ایمنی لازم برای رانندگان و همشهریانی که قصد سفر و عزیمت از طریق راه‌های برون شهری دارند الزامی و ضروری است.

کد خبر 6093077

دیگر خبرها

  • تشکیل ۴۳۴ فقره پرونده برای رانندگان متخلف ناوگان برون‌شهری آذربایجان‌غربی
  • ایران‌خودرو: قیمت محصولات تغییری نکرده است
  • مبلغ جدید گواهی اسقاط محصولات مونتاژی ایران خودرو اعلام شد
  • نخستین مرکز مانیتورینگ مراکز معاینه فنی شهر اصفهان راه‌اندازی می‌شود
  • ۶۳مرکز معاینه فنی خودرو در استان تهران به مردم خدمت رسانی می کنند
  • هشدار به رانندگان در پی ورود سامانه بارشی به ایلام
  • یک مرکز معاینه فنی سنگین در پایانه شرق ایجاد می شود
  • لغزنده بودن محورهای مواصلاتی استان ایلام به دلیل بارش باران
  • کارت سوخت این خودرو ها باطل می شود
  • کمیته فنی شورای ترافیک دیلم بر نقاط حادثه خیز نظارت کند