Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان ،  در ۲ هفته اخیر رزمندگان یمنی دست به ۲ عملیات درخشان در جبهه استان الجوف در شمال این کشور علیه نیرو‌های ائتلاف سعودی زدند.

نخستین عملیات مربوط به تاریخ ۲۰ ژوئن ماه گذشته میلادی است که توسط یگان پهپادی انصارالله یمن اجرا شد. بخش رسانه‌ای ارتش یمن برای نخستین بار کلیه مراحل اجرای عملیات از نفوذ تیم ویژه شناسایی در عمق ۲۰۰ کیلومتری مناطق تحت اشغال دشمن تا فاصله چند صد متری دشمن تا لحظه آماده‌سازی و شلیک پهپاد‌های انتحاری قاصف ۲ K به سوی یک اردوگاه آموزشی مهم نیرو‌های وابسته به منصور هادی رییس جمهور مستعفی یمن در نزدیکی گذرگاه مرزی الودیعه در جنوب عربستان را منتشر کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در این عملیات که توسط ۱۰ فروند پهپاد انتحاری قاصف ۲ K انجام شد تصاویر جالبی از لحظه رسیدن این پهپاد‌ها به بالای اردوگاه مربوطه ضبط شده است. پهپاد‌های سری قاصف دارای یک سر جنگی انفجاری و ترکش زا هستند که در ارتفاع حدود ۱۰ تا ۲۰ متری از زمین و در بالای هدف منفجر شده و شعاع ترکش‌های انفجار به ۸۰ متر می‌رسد و سلاحی بسیار مناسب برای هدف قرار دادن محل تجمع نیرو‌های دشمن است.

بر اساس اعلام سخنگوی ارتش یمن در این حمله بیش از ۶۰ نیروی مزدور و تعدادی از قوای ارتش عربستان کشته و زخمی شده‌اند.

گفتنی است کمپ آموزشی مربوطه در فاصله ۲۰۰ کیلومتری از منطقه المرازیق تحت کنترل انصارالله در استان الجوف یمن و ۳۰ کیلومتری مرز عربستان قرار داشت.

نقشه عملیات پهپادی انصارالله از منطقه المرازیق تا نزدیکی گذرگاه الودیعه عربستان

در واکنش به این حمله که منجر به عصبانیت شدید فرماندهان ائتلاف سعودی شده بود، قوای مشترک مزدور منصور هادی و ارتش عربستان اقدام به حمله به حوالی منطقه المرازیق و پادگان خنجر در شرق منطقه الحزم، مرکز استان الجوف یمن می‌کنند. این حمله موجب می‌شود تا دومین عملیات درخشان انصارالله در این منطقه نیز کلید بخورد.

یگان‌های زمینی ارتش یمن در این عملیات اقدام به ضد حمله علیه قوای ائتلاف سعودی در این منطقه کرده و آن‌ها را مجبور به عقب نشینی گسترده از مناطق اشغال شده می‌کنند.

در فیلمی که توسط اعلام الحربی یمن از بخش‌هایی از این عملیات منتشر شده است صحنه‌های عجیب و منحصر به فردی از فرار تانک‌های T ۵۵، نفربر‌های زرهی BMP ۱ و OT ۶۴ و انواع خودرو‌های زرهی دیگر در برابر چند وانت مسلح به سلاح سبک نیرو‌های انصارالله قابل مشاهده است.

همچنین تعداد زیادی از ادوات نظامی قوای ائتلاف توسط یگان ضد زره انصارالله و شلیک موشک‌های AT ۱۴ کورنت هدف قرار گرفته و نابود می‌شوند.

در این عملیات چندین دستگاه انواع زره پوش‌های متعلق به قوای ائتلاف منهدم شده و تعداد زیادی از نیرو‌های آن‌ها کشته، زخمی یا اسیر شدند.


نفربر زرهی BMP ۱ غنیمت گرفته شده توسط رزمندگان یمنی

منبع: مشرق

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جالبترین ها عجیب ترین ها ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۲۳۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران

اعتراف اخیر بلومبرگ نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شدیداً از هم‌افزایی و همکاری ایران با بازیگرانی مانند روسیه، کوبا، بلاروس، چین، کره شمالی و... وحشت‌زده هستند.

 به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری دانشجو، در حالی که رسانه‌های غربی در طول سال‌های گذشته و اخیر، همواره بر انزوای ایران در نظام بین الملل به مثابه گزاره و پیش‌فرضی تصنعی و القایی مانور داده‌اند، اخیرا برخی رسانه‌های آمریکایی و اروپایی نمی‌توانند نگرانی خود را بابت قدرت ائتلاف‌سازی استراتژیک ایران با شرکای راهبردی خود را پنهان سازند.

اخیرا پایگاه خبری بلومبرگ گزارشی درباره همکاری نظامی روسیه و جمهوری اسلامی ایران منتشر کرد، امری که باعث نگرانی رژیم اشغالگر قدس و متحدانش شده است. بلومبرگ در این‌خصوص نوشته است " سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه، در دیدار با محمدرضا آشتیانی، همتای ایرانی‌اش، در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان تاکید کرده است که مسکو آماده گسترش همکاری‌های نظامی مفید و متقابل با ایران است. در چنین شرایطی، نگرانی اسرائیل از پیامد‌های گسترش روابط دفاعی مسکو و تهران جدی‌تر از گذشته شده است، به‌ویژه آنکه روسیه پس از رگبار موشکی ۱۳ آوریل ایران علیه اسرائیل، از تهران طرفداری کرد و وزارت امور خارجه این کشور آن حمله را «دفاع از خود» توصیف کرد. "

واقعیت امر این است که جمهوری اسلامی ایران نه‌تن‌ها قواعد بازدارندگی را به خوبی آموخته و آن را محقق ساخته است، بلکه هم‌افزایی راهبردی با برخی بازیگران کلیدی در حوزه روابط بین الملل را نیز به‌گونه‌ای عملیاتی و به دور از توجه به هیاهوی جریانات طرفدار آمریکا و اروپا در دستورکار قرار داده است.

ابراز نگرانی رسانه‌های غربی (از جمله بلومبرگ) در خصوص ارتقای همکاری‌های امنیتی، نظامی و راهبردی ایران و کشور‌هایی مانند روسیه و چین برخاسته از همین حقیقت است. این موضوع نشان می‌دهد که انتقادات جهت‌داری که در خصوص تعمیق مناسبات دوجانبه ایران و روسیه در طول سال‌های گذشته مطرح شده، تا چه اندازه‌ای غیرواقعی بوده است.

هم‌افزایی راهبردی، فرمولی است که مطابق آن دو بازیگر با توجه به وجود تهدیدات یا فرصت‌های مشترک در حوزه روابط بین الملل، از ظرفیت‌های متقابل یکدیگر در معادلات جهانی استفاده می‌کنند. بدیهی است که هم‌افزایی راهبردی با یک بازیگر، به معنای وابستگی به آن کشور نیست و اتفاقا به معنای درکی واقع‌بینانه در قبال ماهیت مناسبات جهانی و حوزه روابط بین الملل است.

اعتراف اخیر بلومبرگ نشان می‌دهد که آمریکا و رژیم اشغالگر قدس شدیداً از هم‌افزایی و همکاری ایران با بازیگرانی مانند روسیه، کوبا، بلاروس، چین، کره شمالی و .. وحشت‌زده هستند و آن را مایه ایجاد ائتلافی می‌دانند که ثمره آن قطعا در تعارض مطلق با امیال مداخله‌گرایانه و توسعه‌طلبانه غرب در جهان امروز قرار دارد.

همین مسئله نشان می‌دهد که ائتلاف راهبردی با کشور‌های مخالف آمریکا (حتی اگر در مواردی با آن‌ها اختلاف نظر داشته باشیم) باید به‌صورتی جدی و مستمر در دستورکار دستگاه دیپلماسی و سیاست خارجی کشورمان قرار گیرد تا بتوان از ثمرات آن در ایجاد موازنه قدرت به سود جریان ضد غرب در نظام بین‌الملل استفاده کرد.

البته در طول سه سال اخیر گام‌های موثری در این خصوص برداشته شده و لازم است این نگاه راهبردی، تبدیل به یکی از ثوابت سیاست خارجی کشورمان شود.

دیگر خبرها

  • (ویدئو) تصاویر حیرت‌انگیز از لحظه تولد بچه دلفین
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • وحشت بلومبرگ از قدرت ائتلاف‌سازی ایران
  • همدلی نیروهای مسلح مثال‌زدنی است
  • (ویدئو) تانک پیشرفتهٔ آمریکایی در خیابان‌های مسکو
  • استقرار تیپ مستقل ارتش در ایلام از مطالبات دیرینه مردم است
  • روسیه محل اقامت مزدوران ارتش اوکراین را بمباران کرد
  • نمایش هیجان‌انگیز پرسپولیس و افسوس بزرگ یحیی
  • ۶۶ پهپاد ارتش اوکراین در منطقه «کراسنودار» روسیه منهدم شدند
  • سنتکام: کشتی انگلیسی در حمله موشکی یمنی‌ها آسیب دید