Web Analytics Made Easy - Statcounter

سید محمد هاشمی شهری امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در زاهدان اظهار کرد: در حال حاضر تعداد تخت های اختصاص یافته به بستری بیماری کرونا در شهر زاهدان 366 تخت می باشد که 55 عدد تخت در بخش مراقبت های ویژه (icu) است.

وی ادامه داد: با شروع موج جدید همه گیری کرونا و افزایش 5 برابری تعداد موارد ابتلاء ، طبیعی است که شاهد افزایش میزان مراجعات به بیمارستان ها و مراکز درمانی باشیم و به همین دلیل میزان بستری بیماران تنفسی نیز حدود 4 -5 برابر نسبت به شرایط عادی همه گیری کرونا افزایش یافت

وی افزود: تاکنون با استفاده از ظرفیت های موجود در استان خدمات را ارائه داده ایم و با افزایش تعداد بیماران نیازمند بستری بخش های جدید هم اضافه کرده ایم، این کار با استفاده از ظرفیت های داخلی بیمارستان ها انجام می شود و به عنوان مثال بخش بحران 5 و 6 در محل بخش های داخلی 1 و نفرولوژی بیمارستان راه اندازی شده است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: در توسعه تخت های تنفسی محدودیت اصلی موضوع اکسیژن است، برای این کار هم تعداد دستگاه ها افزایش یافته است، هم اکنون 28 دستگاه اکسیژن ساز ثابت و پرتابل یا ظرفیت 12500 لیتر اکسیژن در دقیقه در بیمارستان های تابعه دانشگاه فعال می باشد، هم تعداد کپسول ها افزایش یافته است و هم مدیریت مصرف اکسیژن داریم و هم اقدامات ابتکاری در حال انجام است

دکتر هاشمی با اشاره به قدرت سرایت و قدرت بیماری زائی بالاتر ویروس جهش دلتا و بتا حتی نسبت به ویروس جهش یافته آلفا یا نوع انگلیسی گفت: در حالی که در طول 17 ماه اخیر میزان ابتلاء در استان سیستان و بلوچستان کمتر از متوسط کشوری بود و اکثر جمعیت استان ارتباط کمتری با انواع ویروس کرونا داشته و ایمنی نسبی کمتری داشته اند، ویروس جهش یافته دلتا شرایط را تغییر داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ضمن تاکید بر رعایت شیوه نامه های بهداشتی گفت: در شرایط فعلی مهمترین کاری که باید انجام داد، کاهش ورودی بیمار به بیمارستان هاست که این موضوع نیز جز با مشارکت و همراهی هوشمندانه همه مردم و فرآهم نمودن شرایط از سوی سایر دستگاه های اجرایی امکان پذیر نیست.

فرحناز میر رئیس بیمارستان علی ابن ابیطالب (ع) زاهدان نیز گفت: برای تامین اکسیژن بیماران در بخش 5 و 6 اقدام ابتکاری انجام شده و به صورت جهادی ارتباط مستقیم این بخش با سامانه اکسیژن ساز ایجاد شده است.

انتهای پیام/3139

منبع: فارس

کلیدواژه: زاهدان بیمارستان دانشگاه علوم پزشکی بخش مراقبت های ویژه بیمارستان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۲۸۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان

 علیرضا مالکی رئیس بیمارستان فوق تخصصی الزهرا (س) زاهدان گفت: از سال ۱۳۹۸ با راه اندازی بخش کاشت حلزون در این بیمارستان، تاکنون ۱۰۶ کودک ناشنوا، با کاشت حلزون شنوایی خود را به دست آورده اند.

وی ادامه داد: مناسب‌ترین سن برای شروع فرآیند کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا قبل از ۳ تا ۵ سالگی است، متاسفانه به علت عدم مراجعه، تعداد زیادی از بیماران از سن مناسب کاشت حلزون خارج شده اند.

  مالکی افزود: از والدین عزیز بیماران ناشنوا در کلّ استان می‌خواهم تا در زمان لازم و قبل از اینکه خیلی دیر شود برای شروع فرایند درمان به مرکز کاشت حلزون واقع در بیمارستان فوق تخصصی الزهراء (س) زاهدان مراجعه کنند.

وی ادامه داد: در حال حاضر ۲۶ کودک ناشنوای دیگر نیز شناسایی شده اند و در نوبت کاشت حلزون در بیمارستان تخصصی الزهرا (س) زاهدان قرار دارند.

 مالکی افزود: با حضور نیرو‌های متخصص و کادر درمانی خبره و تجهیزات به روز، در مرکز فوق تخصصی کاشت حلزون زاهدان خدمات کاشت حلزون برای کودکان ناشنوا به صورت رایگان انجام می‌شود و بیمار نیازی به انجام مسافرت درمانی و صرف هزینه‌های زیاد ندارد.

باشگاه خبرنگاران جوان سیستان و بلوچستان زاهدان

دیگر خبرها

  • بیش از ۲۳ هزار خدمت روانپزشکی در غرب خراسان رضوی ارائه شد
  • انجام ۱۰۶ عمل کاشت حلزون شنوایی رایگان در زاهدان
  • ویروس کرونا در بدن این مرد هلندی بیش از ۵۰ بار جهش داشت
  • استطاعت جسمی ۸۳ هزار زائر حج تمتع ۱۴۰۳ نهایی شد
  • فاز اول بیمارستان سلامت سیب و سوران در آستانه بهره برداری
  • بازگشت به دنیای صدا بازگشت شنوایی ۱۰۶ کودکان با کاشت حلزون شنوایی در زاهدان
  • افزایش مسمومیت با قارچ‌ های سمی؛ ۱۴ نفر بستری شدند
  • عجایب جدید از ویروس کرونا؛ مردی پس از ۶۱۳ روز بیماری درگذشت!
  • بازیگر کلیدی سریال نون خ از کوه افتاد و در بیمارستان بستری شد
  • مردی که ۶۱۳ روز کرونا داشت، فوت کرد