Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه ایرنا، روزنامه الاخبار لبنان به نقل از برخی منابع در جنبش حماس بیان کرد که مصری‌ها از گروه‌های مقاومت فلسطین خواسته‌اند تا پایان هفته جاری فرصت دهند تا خواسته‌های آنان را به هیئت اسرائیلی که قرار است اواسط این هفته به قاهره سفر کند، ارائه دهند و ببینند موضع اسرائیلی‌ها در این زمینه چه خواهد بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این هیئت قرار است رویکرد و نگرش دولت جدید رژیم صهیونیستی در رابطه با مسئله بازسازی غزه و مبادله اسرا را به مصری‌ها ابلاغ کند.

مصری‌ها همچنین در چارچوب تلاش‌های خود برای تثبیت آتش‌بس در غزه، به جنبش حماس ابلاغ کرده‌اند که شب گذشته مذاکراتی با مسئولان ارشد دولت رژیم صهیونیستی داشته‌اند و نشانه‌های مثبتی از پیشرفت مذاکرات دیده می‌شود.

در همین راستا، خلیل الحیه نایب رئیس دفتر سیاسی حماس در غزه در واکنش به اظهارات روز گذشته نفتالی بنت نخست وزیر رژیم صهیونیستی که گفته بود "اسرائیل" به دنبال صلح است و منفعتی از آسیب زدن به مردم غزه نمی‌برد، خواستار موافقت سریع طرف صهیونیستی با خواسته‌های مقاومت در زمینه لغو محاصره و بازسازی غزه در صورت جدیت آن برای تثبیت آتش‌بس شد.

یک منبع در جنبش حماس در گفتگو با الاخبار تاکید کرد که مسئولان بین‌المللی و قطری در جریان مذاکرات اخیر به این جنبش پیشنهاد داده‌اند کمک‌های مالی قطر به شیوه‌ای جدید و از طریق بانک‌های فلسطینی و تحت نظارت سازمان ملل به غزه برسد که این جنبش هم وعده داده این پیشنهاد را بررسی کند.

منبع مذکور اشاره کرد که احتمالا جنبش حماس با این پیشنهاد موافقت کند، البته به شرطی که این کمک‌ها تمام و کمال به دست خانواده‌های فقیر در غزه برسد و با همکاری وزارت اجتماعی در غزه، اسامی شماری دیگر از خانواده‌های فقیر نیز به لیست مشمولان دریافت این کمک‌ها افزوده شود.

این در حالی است که برخی منابع فلسطینی گفته‌اند که تور وینسلند هماهنگ کننده صلح سازمان ملل در گفتگو با طرف‌های مختلف از جمله "اسرائیل" و قطر اعلام کرده که سازمان ملل آماده است مسئولیت توزیع کمک‌های مالی قطر در غزه را بر عهده بگیرد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، برآورد محافل امنیتی و نظامی اسرائیلی حاکی از آن است که تنش در جبهه غزه طی روزهای آینده ادامه خواهد داشت و ممکن است شدت یابد. بر پایه این برآورد، نهادهای نظامی اسرائیلی خود را برای سناریوهای جدی تر از جمله احتمال ازسرگیری حملات راکتی از نوار غزه به اراضی اشغالی آماده می کنند.

روزنامه عبری زبان یدیعوت احرونوت امروز (یکشنبه) تاکید کرد که مذاکرات بین حماس و رژیم صهیونیستی تحت نظارت مصر همچنان بی نتیجه مانده است و تا  به این لحظه پیشرفتی در مورد  هیچیک از پرونده ها  حاصل نشده است و این یعنی به بن بست رسیدن مذاکرات در سایه ادامه تنش و ناامنی در جبهه غزه.

این روزنامه به نقل از یک منبع امنیتی اسرائیلی آورده است که اختلافات بین اسرائیل و حماس بر سر پرونده های مختلف بسیار زیاد است و به نظر می رسد که مصر در این مرحله برای پیشرفت مذاکرات و رسیدن به یک نتیجه مشخص، با سختی ها و مشکلات زیادی مواجه باشد.

یدیعوت احرونوت به ازسرگیری راه اندازی بالن های آتش زا از غزه به سمت اراضی اشغالی پس از شکست دیدار هفته گذشته هیئت اسرائیلی با مصری ها و بازگشت این هیئت به تل آویو اشاره کرد و گفت طرف صهیونیستی بر موضع خود مبنی بر مربوط ساختن پرونده بازسازی غزه به بازگرداندن نظامیان اسیر و مفقود خود و مخالفت با تحویل کمک های مالی قطر به طور مستقیم به حماس اصرار دارد و حماس نیز با این مسئله کاملا مخالف است.

روزنامه مذکور همچنین به حملات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی به اهداف و مواضع حماس در غزه در واکنش به ارسال بالن های آتش زا به سمت اراضی اشغالی اشاره کرد که آخرین مورد آن شب گذشته بود که جنگنده های اسرائیلی چند پایگاه حماس را در شمال و جنوب نوار غزه بمباران کردند.

برخی منابع نظامی اسرائیلی در گفتگو با روزنامه مذکور تاکید کردند که طبق سیاست تغییر معادله پس از نبرد اخیر، ارتش تا زمانی که ارسال بالن های آتش زا از سمت غزه ادامه داشته باشد، به حملات خود علیه غزه ادامه خواهد داد.

روزنامه یدیعوت احرونوت پیش بینی کرده است که در صورت ادامه ارسال بالن های آتش زا، حملات ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه طی روزهای آینده با شدت بیشتری انجام گیرد.

این روزنامه عنوان کرد که رژیم صهیونیستی از ورود برخی کالاها از مصر به غزه به طور آزادانه و بدون نظارت به خشم آمده است و نگران است که این کالاها که اینگونه وارد غزه می شوند، در نهایت برای ساخت سلاح و غیره مورد استفاده قرار گیرند.

برچسب‌ها اسرائیل مصر رژیم صهیونیستی فلسطین

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اسرائیل مصر رژیم صهیونیستی اسرائیل مصر رژیم صهیونیستی فلسطین رژیم صهیونیستی بالن های آتش زا جنبش حماس مصری ها کمک ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۲۹۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از المیادین، یکی از اعضای ارشد مقاومت فلسطین گفت که رژیم صهیونیستیی مجبور شد در پیشنهاد اخیر خود درباره آتش بس در نوار غزه که چندی پیش به میانجیگران ارائه کرده بود، تغییراتی ایجاد کند.

این مقام ارشد مقاومت در گفتگو با المیادین افزود که تغییرات پس از آن رخ داد که اشغالگران به این باور رسیدند که حماس و مقاومت درباره پیشنهاد اخیر خود، مطلق و قاطع است.

وی تصریح کرد که اسرائیلی‌ها در حال حاضر در تماس دائمی با برادران مصری ما هستند تا به فرمولی برسند که حماس و مقاومت بتوانند آن را بپذیرند.

عضو ارشد مقاومت فلسطین تصریح کرد که حماس به طرف مصری اطلاع داده است که هیچ پیشنهاد یا فرمولی را که شامل آتش بس و خروج نظامیان اشغالگر از نوار غزه نباشد، نمی پذیرد.

در خبری دیگر، سرلشکر ذخیره و رئیس سابق شعبه عملیات ارتش رژیم صهیونیستی درباره پیامدهای حمله زمینی گسترده به رفح هشدار داد و تاکید کرد که چنین عملیاتی «بسیار خطرناک» است.

«اسرائیل زیو» اذعان کرد که حماس در حال تدارک یک کمین راهبردی برای ارتش اسرائیل در صورت حمله زمینی گسترده به رفح است که برای اسرائیل فاجعه‌بار خواهد بود.

وی افزود: با توجه به این واقعیت که رفح علاوه بر حساسیت مصر و آمریکا نسبت به آن، مکان بسیار دشوار و شلوغی برای جنگیدن است، هر گونه عملیات زمینی گسترده در رفح دارای ریسک بالا و خطرناک‌تر از هر عملیاتی خواهد بود که ارتش تا کنون در نوار غزه انجام داده است.

اظهارات این مقام صهیونیست در حالی است که گروه‌های مقاومت فلسطین اعلام کرده‌اند که برای هرگونه سناریویی در صورت تجاوز مستمر رژیم اشغالگر به نوار غزه از جمله تهاجم زمینی به رفح آماده هستند.

کد خبر 6089069

دیگر خبرها

  • حماس یک گروه مقاومت در فلسطین است
  • حماس: هیچ پیشنهادی جز آتش‌بس در غزه را نمی پذیریم
  • تغییر در پیشنهاد آتش‌بس رژیم صهیونیستی پس از موضع قاطع مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیروهای مقاومت
  • تظاهرات مجدد شهرک‌نشینان در برابر محل اقامت نتانیاهو
  • منبع حماس: ۳۰ افسر شاباک اسیر حماس هستند
  • ۳۰ژنرال و افسر اسرائیلی در اسارت حماس/حضور سنوار در مناطق عملیاتی
  • شمار نظامیان کشته شده اسرائیل در جنگ غزه به 606 نفر رسید
  • حماس:۳۰ افسر و ژنرال ارشد اسرائیلی در اختیار ما هستند