Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز دوشنبه روابط عمومی ‌صندوق نوآوری وشکوفایی، دکتر محمدصادق خیاطیان در دومین دوره سلسله وبینارهای تخصصی با موضوع کارآفرینی و فرصت‌های شغلی در حوزه‌های زیست‌شناسی، زیست پزشکی و علوم‌کشاورزی در مورد فرایند ارزیابی شرکت‌های دانش بنیان افزود: در این فرایند سه معیار سطح فناوری، داشتن تسلط به دانش فنی و داشتن نمونه اولیه و نمونه آزمایشگاهی مدنظر است که در معیار سطح فناوری، فهرست محصولات فناورانه از انعطاف و پویایی بیشتری برخوردار است و مدام در حال به روزرسانی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی درباره شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های زیست فناوری و کشاورزی اظهار داشت: در حال حاضر ۲۳۰ شرکت دانش‌ بنیان در این حوزه‌ها فعال هستند که بخشی از این شرکت‌ها در سال‌های ۹۸ و ۹۹ فروش ۲۱۰۰ میلیارد تومانی داشتند که این رقم قابل توجه است.

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه تعداد اشتغال ایجاد شده توسط شرکت‌های دانش بنیان در حوزه‌های زیست فناوری و کشاورزی را پنج هزار شغل اعلام کرد و افزود: ۱۰ سال از قانون حمایت از شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان می‌گذرد،  امروز حدود ۵۰ درصد ظرفیت شرکت‌ها در تهران مستقر است که این عدد باید آسیب‌شناسی شود و به سایر مناطق کم‌برخوردار و محروم در مورد استقرار شرکت‌های دانش بنیان نیز توجه ویژه‌ای شود.

خیاطیان درخصوص نقش شرکت‌های دانش بنیان در رفع مسائل راهبردی کشور عنوان کرد: با توجه به اینکه در برخی حوزه‌ها واردات زیادی داریم، شرکت‌ها باید از واردات بی‌رویه جلوگیری و همچنین مشکلات واکسن و خوراک دام و طیور و کالاهایی که در تحریم بودند را رفع کنند.

وی در مورد حمایت از شرکت‌های دانش بنیان بیان کرد: طبق قانون مصوب سال ۸۹، معاونت علمی‌ و فناوری ریاست جمهوری حمایت‌های مشاوره‌ای، بیمه‌ای، معافیت مالیاتی و سربازی از شرکت‌های دانش بنیان می‌کند و همچنین صندوق نوآوری و شکوفایی نقش حمایتی این شرکت‌ها را در تامین مالی برعهده دارد.  

خیاطیان بر استفاده از فارغ‌التحصیلان جهت نوآوری و فناوری تاکید کرد و گفت: باید توجه داشته باشیم با جهت‌گیری‌های فناورانه، حوزه کشاورزی سنتی را با کمک فارغ‌التحصیلان دانشگاهی به مدرن تبدیل کنیم و البته کمک شتاب دهنده‌ها در این حوزه نیز مهم است.  

عضو هیات عامل صندوق نوآوری و شکوفایی درباره توسعه شتاب دهنده‌ها نیز گفت: در معاونت علمی و فناوری ‌ریاست جمهوری مسیر دشواری برای توسعه شتاب دهنده‌ها وجود ندارد و ظرفیتی که برای ایجاد شتاب دهنده‌ها ایجاد شده، بی نظیر است.  

برچسب‌ها صندوق نوآوری و شکوفایی کارآفرینی دانش‎ بنیان ‎ها

منبع: ایرنا

کلیدواژه: صندوق نوآوری و شکوفایی کارآفرینی دانش بنیان ها صندوق نوآوری و شکوفایی کارآفرینی دانش بنیان ها صندوق نوآوری و شکوفایی شرکت های دانش بنیان شتاب دهنده ها حوزه ها شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است

استاندار کهگیلویه وبویراحمد گفت: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از یاسوج، سید علی احمدزاده عصر امروز در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی و اعضای صندوق توسعه بخش کشاورزی کهکیلویه و بویراحمد گفت:  حمایت جدی از توسعه بخش کشاورزی ضروری بوده و هیچ گونه کم‌کاری و بی‌مهری پذیرفتنی نیست.

وی با بیان اینکه باید به سمت تولیدات دانش بنیان در این بخش حرکت کرد، افزود: استعدادهای حوزه کشاورزی باید با انجام مطالعات شناسایی و شرکت‌های دانش‌ بنیان بیشترین نقش‌آفرینی را در این بخش داشته باشند.

احمدزاده با بیان اینکه تعاونی های بخش کشاورزی باید توسعه یابند و فعالتر شوند، تاکید کرد: حمایت از این صندوق از طریق اختصاص اعتبارات با هدف حمایت از تمام کشاورزان و سهامداران استان مدنظر باشد.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به وجود 161 تعاونی و تشکل بخش کشاورزی افزود: در راستای مردمی سازی دولت و تحقق شعار جهش تولید با مشارکت مردم زمینه مشارکت کشاورزانی که عضو این صندوق هستند برای جهش در بخش کشاورزی فراهم شود.

احمدزاده ادامه داد: گیاهان دارویی و سایر بخش های حوزه کشاورزی فرصت مناسبی برای مشارکت مردم است و بخش کشاورزی زمینه ساز حضور مردم در این بخش باشد و وجود آب فراوان، زمین های مستعد و اراضی کشاورزی باید توسعه اشتغال و تحول در این بخش را فراهم کند. 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • رونمایی از هفت محصول دانش بنیان کشاورزی در دهکده فناوری و نوآوری کشاورزی خراسان رضوی
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها
  • شرکت‌های دانش بنیان و واحدهای فناور کرمانشاه توسعه می‌یابند
  • استفاده از دانش بنیان‌ها در توسعه کشاورزی ضروری است
  • لزوم افزایش صندوق اعتباری فناوری مازندران
  • افزایش بهره‌وری با استفاده کشاورزان از فناوری شرکت‌های دانش‌بنیان
  • پرداخت ۳ همت تسهیلات به دانش‌بنیان‌ها در راستای تحقق رشد تولید
  • پرداخت ‌خدمات مالی به متقاضیان صندوق پژوهش و فناوری زنجان
  • حضور پارک فناوری و نوآوری نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور
  • حضور پارک فناوری و نوآوی نفت در بزرگ‌ترین نمایشگاه صادراتی کشور