Web Analytics Made Easy - Statcounter

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا در اولین کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری ۱۴۰۰ خراسان جنوبی اظهار داشت: اخذ سند مالکیت اراضی بستر رودخانه‌های استان برای جلوگیری از تعرض به حریم رودخانه و سوء استفاده سودجویان و زمین‌خواران، باید هر چه سریعتر با حل اختلاف مالکیت بین شرکت آب و منطقه‌ای و اداره کل منابع طبیعی انجام شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در سال جاری تشکیل کارگروه‌های سازش محله‌ای در مناطق حاشیه‌نشین با هدف کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی با نگاه میانجیگری و کدخدامنشی در دستور کار است.

وحدانی‌نیا اظهار داشت: سال گذشته طرح توانمندسازی به صورت پایلوت در دهستان‌های بندان، نه و میغان اجرا شده است که باید اقدامات دستگاه‌های مختلف اجرایی در این دهستان‌ها مورد هدف اطلاع‌رسانی و در رسانه‌ها منعکس شود.

وی بیان کرد: هدف از اجرای این طرح انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان در مبدا روستاهای هدف و مقصد حاشیه شهرها بوده است.

معاون اجتماعی دادگستری خراسان جنوبی با اشاره به پدیده حاشیه نشینی و معضلات و آسیب‌های اجتماعی ناشی از آن تصریح کرد: سابقه‌ حاشیه‌نشینی در ایران به سال‌های اواخر دهه ۱۳۴۰ و اوایل دهه ۱۳۵۰ مربوط می‌شود.

وی بیان کرد: حاشیه نشینی دلایل مختلفی از جمله فقر، خشکسالی، توزیع ناعادلانه ثروت و امکانات، بیکاری و نبود نظارت کافی در حوزه بحث تصرف اراضی دارد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی در ادامه افزود: گسترش پدیده حاشیه‌نشینی ناخواسته بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند جرم، فساد، فحشا، اعتیاد، خشونت را هم به دنبال دارد و متاسفانه پتانسیل هرگونه آسیب اجتماعی در این نواحی بالاست.

وی در ادامه با اشاره به لزوم اقدامات و اجرای طرح‌های موثر برای جلوگیری از حاشیه‌نشینی در مقصد تصریح کرد: متولیان امر زمین باید برای حفظ و صیانت از اراضی تحت مالکیت خود دقت و مراقبت کنند و تیم‌های میدانی نظارتی نیز قبل از تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز فعالیت لازم را داشته باشند.

برچسب‌ها دادگستری خراسان جنوبی كاداستر

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دادگستری خراسان جنوبی كاداستر دادگستری خراسان جنوبی كاداستر خراسان جنوبی حاشیه نشینی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۴۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد

دوستی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متأثر ۷ هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها به صورت موقت برطرف شده است.

او با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب به صورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است.

بیشتر بخوانید

امدادرسانی هلال احمر بیرجند به ۱۶ نفر متاثر از سیلاب

دوستی ادامه داد: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته و ضمن اینکه خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم به صورت جدی آسیب دیده است.

منبع: فارس

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان جنوبی بیرجند

دیگر خبرها

  • گسترش همکاری‌های سازمان ثبت و سازمان انرژی هسته‌ای
  • لزوم همکاری فرمانداران برای رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان
  • ۶ محله در حاشیه مشهد میزبان رویداد یکصدا ایران شدند
  • رفع موانع تحقق حداکثری حدنگاری استان کرمان با همکاری فرمانداران
  • بیش از ۹۰ درصد خدمات ثبتی الکترونیکی انجام می‌شود
  • اسناد مالکیت ۸۷۴ هکتار زمین طرح نهضت ملی مسکن استان بوشهر صادر شد
  • تشدید مقابله با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • تشدید برخورد با حفر چاه‌های غیرمجاز در کرمانشاه
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد