Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری آریا»
2024-04-30@02:04:29 GMT

برنامه تحول قضايي ادامه خواهد داشت

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۳۵۹۵

خبرگزاری آریا- دادستان کل کشور با بیان اینکه برنامه تحول قضایی ادامه خواهد داشت، گفت: یکی از انتظاراتی که مجموعه حوزه قضاییه داشته این بوده است که ریاست عالی و مدیریت عالی قوه قضاییه از درون قوه قضاییه انتخاب شود.
به گزارش آریا، حجت الاسلام و المسلمین منتظری در آیین تکریم و معارفه رئیس قوه قضاییه گفت: خوشبختانه این انتظار به حق در 3 سال قبل محقق و مدیریت عالی قوه قضاییه از درون مجموعه قوه قضاییه انتخاب شد و شایسته بود عده زیادی در این مجلس با شکوه حضور می‌داشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: به لحاظ شرایط و محدودیت‌های کرونایی به حداقل اکتفا شده است و از مقامات و مسئولین عالی کشوری و هم از همکاران خودم در قوه قضاییه از این جهت پوزش می‌طلبم.
دادستان کل کشور گفت: 4 تقدیر و تشکر را در این وقت محدود تقدیم حضور می‌کنم اول تقدیر و تشکر از مقام معظم رهبری که برای دومین بار مدیریت عالی و ریاست قوه قضائیه را از درون قوه قضاییه انتخاب و انتصاب کردند.
وی افزود: یکی از انتظاراتی که مجموعه حوزه قضاییه داشته این بوده است که ریاست عالی و مدیریت عالی قوه قضاییه از درون قوه قضاییه انتخاب شود و خوشبختانه این انتظار به حق در 3 سال قبل محقق و مدیریت عالی قوه قضاییه از درون مجموعه قوه قضاییه انتخاب شد که متاسفانه این دوران، دوران کوتاهی بود دو سال و اندی طول کشید و ریاست محترم قوه قضاییه حجت الاسلام و المسلمین رئیسی منتخب مردم برای تصدی پست ریاست جمهوری شد که به ایشان تبریک عرض می‌کنم.
حجت الاسلام و المسلمین منتظری اظهار داشت: برای دومین بار هم از ناحیه مقام معظم رهبری مدیریت عالی و ریاست قوه قضاییه انتخاب و انتصاب حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای صورت گرفت که دارای سوابق بسیار نورانی و طولانی و تجربیات گرانقدر از قوه قضاییه است و امروز تصدی این پست مهم را با انتخاب و انتصاب مقام معظم رهبری عهده‌دار خواهد شد.
وی در ادامه گفت: تقدیر و تشکر دوم بنده از حضور مهمانان گرانقدر و حضار گرامی است که دعوت ما را پذیرفتند و در این مراسم حضور پیدا کردند و به ویژه ریاست محترم دفتر مقام معظم رهبری، معاون اول محترم ریاست جمهوری و مقامات و عزیزانی که در این سالن حضور دارند و از همه کسانی که در سراسر کشور از طریق ویدئو کنفرانس یا از طریق فرستنده‌ها این مجلس را دنبال می‌کنند، تقدیر و تشکر دارم.
دادستان کل کشور گفت: تشکر سوم و تقدیر سوم را از ریاست محترم سابق قوه قضائیه و رئیس جمهور محترم منتخب دارم که در راستای رهنمود‌های رهبر معظم انقلاب در گام دوم انقلاب بنای مستحکم تحول را با برنامه‌های جامع کوتاه میان و بلندمدت بنا نهاد.
وی تصریح کرد: ادامه و استمرار آن به وسیله برادر گرانقدرم حضرت حجت الاسلام والمسلمین جناب آقای محسنی اژه‌ای که مورد اعتماد مقام معظم رهبری قرار گرفت ان شاء الله کمک خواهد کرد تا شاهد مدیریت خوب و ادامه این تحول باشیم.
دادستان کل کشور افزود: با امید به اینکه در این دوره از مدیریت شاهد همکاری و مساعدت و اهتمام بیش از پیش برای تحقق یک دستگاه قضایی عدالت محور و عدالت گستر باشیم و ان شاءالله این زمینه بسیار ارزنده‌ای است.
وی گفت: خوشبختانه کسی امروز سکاندار مدیریت اجرایی کشور می‌شود که با آسیب‌ها، اشکال‌ها و مشکل‌های دستگاه قضایی به خوبی آشناست و از رییس جمهور منتخب انتظار داریم که در دولت انقلابی و جهادگونه خود در راستای رفع مشکلات دستگاه قضایی که خود به آن واقف است ان شاء الله بیش از پیش کمک کند و ما شاهد باشیم تعامل و همکاری و مساعدت سه قوه با یکدیگر زندگی را برای مردم شیرین‌تر کند و گام‌های موثری برای رفع مشکلات مردم برداشته شود.

منبع: خبرگزاری آریا

کلیدواژه: برنامه تحول قضایی قوه قضاییه انتخاب مقام معظم رهبری دادستان کل کشور حجت الاسلام تقدیر و تشکر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.aryanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری آریا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۵۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کونسیسائو: مشکلی با رئیس جدید پورتو ندارم

به گزارش "ورزش سه"، سرخیو کونسیسائو در روزهای اخیر قرارداد خود را با پورتو تا سال 2028 تمدید کرد. قرارداد او هنگام ریاست پینتو دا کاستا به‌عنوان رئیس سابق باشگاه امضا شده بود.

طبق گزارش رسانه‌های پرتغالی، با توجه به انتخاب ویلاش بواش، این قرارداد ممکن است با توافق دوطرفه لغو شود.

کونسیسائو پس از بازی شب گذشته به اسپورت‌تی‌وی در مورد این احتمال گفت: "من با افتخار آماده‌ام تا با او گفت‌وگو کنم. این یک موضوع لذت‌بخش است و من هیچ مشکلی ندارم. می‌خواهم از این فرصت استفاده کنم و پیروزی او در انتخابات ریاست باشگاه را تبریک بگویم.

اعضا مستقل هستند، آن‌ها این انتقال را در این زمان برای باشگاه انتخاب کردند. من در دسترس هستم تا با هر کسی که نماینده و مسئولیت باشگاه پورتو را بر عهده دارد، بدون هیچ مشکلی و با کمال میل صحبت کنم. ما به بازی‌های قهرمانی و فینال جام حذفی پرتغال فکر می‌کنیم که می‌خواهیم در آن برنده شویم."

تمدید قرارداد کونسیسائو در 25 آوریل نهایی شد و چند روز بعد تغییرات در راس باشگاه انجام شد. داکاستا قبل از این برای 15 سال ریاست باشگاه را برعهده داشت.

دیگر خبرها

  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • ابلاغ مأموریت ویژه برای آموزش‌های تخصصی به قضات
  • کونسیسائو: مشکلی با رئیس جدید پورتو ندارم
  • توصیه‌های اژه‌ای به قضات
  • رئیس قوه قضائیه : به افکار عمومی بی‌توجه نیستیم، اما تابع فضاسازی ها تصمیم قضایی نمی‌گیریم
  • دستورات محسنی‌اژه‌ای برای صدور رأی در پرونده‌های خاص
  • آیت الله مکارم شیرازی: مردم از گرانی، فوق العاده رنج می‌برند
  • درخواست رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها برای تدوین بسته عملیاتی ساماندهی دانشگاه هنر
  • منتظری: کاهش زمان رسیدگی‌های قضایی مورد توجه قرار بگیرد
  • تشکیل ۵۰۶ فقره پرونده با موضوع سلاح و مهمات در دادگستری استان کرمان