Web Analytics Made Easy - Statcounter

گروه استان‌ها ـ پس از وقفه چند هفته‌ای مجددا شرکت توزیع برق هرمزگان اقدام به قطع روزانه برق خانگی مشترکان کرده که در گرمای طاقت فرسای ۵۰ درجه‌ای ظلمی آشکار به مردم است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بندرعباس، استان هرمزگان در جنوبی‌ترین نقطه کشور واقع شده و معمولا دارای آب و هوای بسیار گرم خصوصا در 6 ماهه نخست سال بوده که شرایط زندگی در این استان را خاص کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شرایط ویژه آب و هوایی موجب شده نیاز مبرم خانواده‌های هرمزگانی، تجهیز منازل خود به وسایل سرمایشی باشد تا بتوانند از شدت گرمای هوا و شرجی جان سالم به در ببرند و این مطلب یعنی در این استان پس از آب، برق از ارزش بسیار بالایی برای ادامه زندگی مردم برخوردار است. 

از اوایل سال جاری قطعی‌های گاه و بی گاه برق موجب آزار مردم و توقف در بسیاری از امور عادی و روزمره مردم شده بود که با ورود دادستانی و دادگستری استان به مسئله، بحث قطع برق و خاموشی برنامه‌ریزی ‌شده در این استان متوقف شد.

اما این توقف دائمی نبود و شرکت توزیع برق در ادامه سیاست اعمال خاموشی‌های خود، مجددا قطع برق مشترکان بخش خانگی را در دستور کار قرار داده و به نوبت برق مناطق مختلف را قطع می‌کند و چندین ساعت مردم این استان در گرمای هوا بدون برق می‌مانند.

این قطع برق سبب بروز خسارت زیادی به وسایل برقی مردم استان می‌شود، وسایلی که با از بین رفتن هر کدام از آنها از جمله، یخچال، تلویزیون، کولر و.. هزینه بسیار گزافی به خانواده‌ها برای جبران خسارت تحمیل می‌کند، از طرفی ماندن در آسانسور، قطع اینترنت و گاها شبکه‌های آنتن‌دهی موبایلی، بروز مشکل در خدمات رسانی صنوف و... دیگر سوغات‌های منحوس این خاموشی‌ها است.

گرمای هوا در استان هرمزگان این روزها رکوردهای 50 درجه را شکسته و خاموشی‌های مکرر موجب شده داد مردم از وضعیت نابسامان فعلی و عدم مدیریت صحیح وزارت نیرو در اعمال خاموشی در بیاید و معترض این وضعیت باشند.

شرکت توزیع برق برای اعمال خاموشی‌ها جدول زمان بندی اعمال و منتشر کرده که در آن صراحتا اعلام شده برق مناطق مختلف روزانه یکبار قطع خواهد شد اما متاسفانه این جدول به هیچ وجه رعایت نمی‌شود و مناطق مختلف گزارش کرده‌اند در اوج گرمای ظهر و عصر از ساعات 10 تا 19، 2 مرتبه و هر بار به مدت 1.5 تا 2 ساعت برق قطع می‌شود و همین امر موجب افزایش میزان خسارت به وسایل برقی مردم نیز خواهد شد.

در حال حاضر درخواست عمومی مردم هرمزگان از دادستانی استان برای ورود به مسئله و جلوگیری از ظلم به مردم نجیب استان هرمزگان است چرا که نمی‌توان پذیرفت برق در این مناطق که گرمای شدیدی در آن وجود دارد حتی به مدت یکساعت قطع شود.

باید وزارت نیرو و شرکت توزیع برق هرمزگان برای جلوگیری از آزار و اذیت مردم و ضربه زدن و وارد آمدن خسارت به مردم، برای کاهش میزان تولید و جبران وضعیت فعلی و به ثبات رساندن شبکه توزیع برق چاره‌ای دیگر بیندیشند و بیش از این مردم همیشه مظلوم این استان جنوبی را مورد ظلم قرار ندهند.

به گزارش تسنیم، روابط عمومی استانداری هرمزگان هم از پیگیری قطع برق مکرر بخش خانگی این استان توسط استاندار و جلسه فوری ویدئو کنفرانسی با وزارت نیرو خبرداده و اعلام کرده است تلاش می‌شود قطع برق و خاموشی کمتر شود. 

گلایه صنعتگران شیرازی از قطعی برق/ کسی صدای تولیدکننده را نمی‌شنودجزئیات تفاهم نامه جدید همکاری میان گمرک و تعزیرات/ برقراری لینک سامانه‌ای دو دستگاه کلید خوردتعیین سقف مصرف برق برای تمام استان‌ها/ عبور از سقف مصرف یعنی بروز خاموشی

انتهای پیام/864/ش

منبع: تسنیم

کلیدواژه: شرکت توزیع برق خاموشی ها قطع برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند

فرماندار شادگان گفت: مردم شهرستان شادگان تا عادی شدن شرایط از مصرف برق بی‌رویه خودداری کنند.

جمال صالح‌زاده شنبه در گفت‌وگو با ایرنا اظهار کرد: طوفان شب گذشته در شادگان باعث سقوط دکل‌های فشار قوی و بریدگی سیم های برق شد که آسیب جدی به شبکه برق وارد و ایستگاه اصلی شادگان دچار مشکل شده است.

وی افزود: در حال حاضر فقط از طریق یک خط از ایستگاه بندر امام خمینی (ره) برخی مناطق شهر برق دار هستند.

فرماندار شادگان با بیان اینکه مردم شادگان تا رفع مشکل در مصرف برق صرفه جویی کنند ادامه داد: باید توجه داشت که با تکمیل ظرفیت ترانس ایستگاه بندر امام خمینی(ره)،برق شهر به طور کامل قطع می شود.

صالح‌زاده بیان کرد: گروه‌های فنی برق منطقه جنوب در حال نصب مجدد پایه‌های برق هستند تا در کمترین زمان ممکن، برق شهر به شرایط پایدار برگردد.

شادگان در فاصله ۷۰ کیلومتری اهواز مرکز استان خوزستان واقع است.

کانال عصر ایران در تلگرام

دیگر خبرها

  • سند‌های «رفسنجان قشم» ساماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • سند‌های «رفسنجان قشم» سازماندهی می‌شود/ آزادی ۴۰ زندانی افغان و پاکستانی برای مبادله با زندانیان ایرانی
  • اثر نامطلوب قطعی برق صنایع بر معیشت مردم
  • حضور ۲ هزار ۶۱۹ ناشر در نمایشگاه کتاب قطعی شده است/اتکای برپایی نمایشگاه به بودجه‌ دولتی کم است
  • (تصاویر) مرگ دسته جمعی ماهی‌ها بر اثر گرمای سوزان
  • قطعی برق در شادگان خوزستان؛ مردم از مصرف بی‌رویه خودداری کنند
  • معاون وزیر نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • وزارت نیرو: امسال خاموشی نداریم
  • امسال خاموشی نداریم | ۲۰ هزار مگاوات ناترازی برق صحت ندارد
  • امسال خاموشی نداریم