Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-28@11:03:03 GMT

چهار مجتمع روستایی مریوان در حال گازرسانی است

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۳۹۶۷

چهار مجتمع روستایی مریوان در حال گازرسانی است

به گزارش ایرنا، شیوا قاسمی پور روز دوشنبه در بازدید از پروژه‌های گازرسانی مجتمع روستایی گلیه اظهار داشت: پیمودن مسیر سخت ، صعب‌العبور و شیب دار گازرسانی به این مجتمع، عمق تلاش و فداکاری کارکنان و عوامل اجرایی پروژه های گازرسانی شرکت گاز استان را می‌رساند که در این هوای گرم و طاقت فرسا با عشق خدمت به مردم انجام می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در گذشته‌های دور دسترسی به گاز برای روستاها غیرقابل تصور بود، آن هم روستانشینان مرزی کشور که با بریدن شاخه‌های درختان، اجاق‌های خانه‌هاشان را روشن نگه می‌داشتند.

نماینده مردم شهرستان مریوان در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: مردم این مناطق تا پیش از پیروزی انقلاب اسلامی، سوخت مورد نیاز خود را با قطع درختان تامین می‌کردند و پس از آن نیز نفت سفید سوخت خانه‌ها شد اما با تاسیس شرکت گاز استان و اجرای پروژه‌های بزرگ گازرسانی، شعله‌های آبی گاز طبیعی، گرمابخش خانه‌های مردم روستاها شد.

وی افزود: گازرسانی به سخت‌گذرترین نقاط استان و دیگر نقاط کشور همت مضاعفی می‌خواهد که این هدف با تلاش کارکنان شرکت گاز استان محقق شده است.

نماینده مردم شهرستان‌ مریوان در مجلس با بیان اینکه روشن شدن شعله گاز در هر روستا از مهاجرت مردم به شهرها جلوگیری می‌کند، اظهار داشت: خدمت‌رسانی بدون منت به مردم موجب افزایش سطح رفاه و آسایش آنان می‌شود و احساس رضایت‌ را افزایش می‌دهد، بنابراین هر اقدامی از سوی سازمان‌ها و شرکت‌های خدمت‌رسان برای ارتقای آسایش و رفاه مردم ستودنی است.

قاسمی پور یادآور شد: گازرسانی به روستاهای این شهرستان مرزی و دیگر روستاهای استان ، طنین‌انداز زنگ عدالت و توسعه اجتماعی در سطح استان است.

۱۳۹ روستای مریوان امکان گازرسانی دارد

مدیر عامل شرکت گاز کردستان هم اظهار داشت: شهرستان مریوان داری ۱۵۱ روستاست که ۱۳۹ روستای آن قابلیت گازرسانی دارد.

احمد فعله‌گری گفت: در حال ۱۱۵ مورد گازدار بوده و عملیات گازرسانی در ۱۷ روستا در جریان بوده وهفت  روستای دیگر در دست طراحی  است و  در سال جاری ۹ واحد صنعتی مریوان به شبکه سراسری گازطبیعی متصل می شود.

در حال حاضر ۱۰۰ درصد جمعیت شهری، ۹۶ درصد جمعیت روستایی و ۵۶۲ هزار مشترک از خدمات شرکت گاز کردستان بهره‌مند است.

استان کردستان یک میلیون و ۶۰۳ هزار نفر جمعیت، ۱۰ شهرستان، ۳۰ شهر، ۳۱ بخش، ۸۶ دهستان و یک هزار و ۶۷۹ روستای دارای سکنه دارد.

برچسب‌ها مجلس شورای اسلامی مریوان کردستان گاز رسانی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مریوان کردستان مجلس شورای اسلامی مریوان کردستان گاز رسانی شرکت گاز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۳۹۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان

احمد فعله گری گ اظهار کرد: با گازرسانی به هزار و ۲۶۸ واحد تولیدی، ۹۳ درصد حجم جایگزینی گاز طبیعی به جای سوخت‌های مایع محقق شد و در سال جاری با گازرسانی به اهداف پیش بینی شده این حجم جایگزینی به ۹۵ درصد افزایش خواهد یافت.

مدیر عامل شرکت گاز کردستان افزود: طبق برنامه‌ریزی صورت گرفته، هزار و ۸۹۲ واحد صنعتی در کردستان طبق مصوبه شورای اقتصاد به شبکه سراسری گاز طبیعی متصل خواهد شد.

وی بیان کرد: امسال برای گازرسانی به ۴۰ واحد تولیدی و صنعتی برنامه ریزی شده است و تا پایان فروردین ماه تعداد سه واحد صنعتی به صف مصرف کنندگان گاز طبیعی افزوده شد.

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • رفع ترکیدگی خط انتقال آب شرب مجتمع روستایی نازک شهرستان پلدشت
  • ایمن‌سازی ۷۰ کیلومتر از راه‌های روستایی در برابر سرقت کابل
  • «کولبری» نه شغل است و نه شریف/ مردم از ناچاری بار بر دوش می‌گیرند
  • آغاز پروژه گازرسانی به میجان از توابع جبالبارز
  • پایان رقابتهای فوتبال جام روستایی مریوان با حضور گسترده مردم
  • افتتاح مجتمع چند منظوره آوای کوچه فیلم در بروجرد
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • «نوچاد»، دریچه نوآوری در چادرملو
  • سیلاب به زیرساخت‌های آب شهرستان زیرکوه خسارت وارد کرد