Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/خراسان جنوبی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: امسال تشکیل کارگروه‌های سازش محله‌ای در مناطق حاشیه نشین با هدف کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی با نگاه میانجی گری و کدخدامنشی در دستور کار است.

حجت الاسلام یدالله وحدانی‌نیا، امروز دوشنبه ۱۴ تیر در اولین کارگروه پیش‌بینی و پیشگیری از گسترش بافت‌های ناکارآمد شهری اظهار کرد: سابقه‌ حاشیه نشینی در ایران به اواخر دهه ۱۳۴۰ و اوایل دهه ۱۳۵۰ برمی‌گردد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، وی با بیان اینکه حاشیه نشینی دلایل مختلفی از جمله فقر، خشکسالی، توزیع ناعادلانه ثروت و امکانات، بیکاری و نبود نظارت کافی در حوزه بحث تصرف اراضی دارد، تصریح کرد: گسترش پدیده حاشیه‌نشینی، ناخواسته بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مانند جرم، فساد، فحشا، اعتیاد، خشونت را هم به دنبال دارد و متاسفانه پتانسیل هرگونه آسیب اجتماعی در این نواحی بالاست.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی افزود: متولیان امر زمین باید برای حفظ و صیانت از اراضی تحت مالکیت خود دقت و مراقبت کنند و تیم های میدانی نظارتی نیز قبل از تغییر کاربری و ساخت و سازهای غیرمجاز فعالیت لازم را داشته باشند.

وحدانی‌نیا بیان کرد: اجرای طرح کاداستر یکی از اقدامات موثر برای حفاظت و جلوگیری از تخریب و تصرف اراضی ملی است و دستگاه‌های اجرایی و اشخاص حقیقی باید هر چه سریع تر نسبت به اخذ اسناد مالکیت اراضی به صورت تک‌برگ و کاداستر اقدام کنند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی گفت: اخذ سند مالکیت اراضی بستر رودخانه های استان برای جلوگیری از تعرض به حریم رودخانه و سوءاستفاده سودجویان و زمین خواران، باید هر چه سریعتر با حل اختلاف مالکیت بین شرکت آب منطقه‌ای و اداره کل منابع طبیعی انجام شود.

وی افزود: امسال تشکیل کارگروه‌های سازش محله‌ای در مناطق حاشیه نشین با هدف کاهش ورودی پرونده به دستگاه قضایی با نگاه میانجیگری و کدخدامنشی در دستور کار است.

وحدانی‌نیا ادامه داد: سال گذشته طرح توانمندسازی به صورت پایلوت در دهستان‌های بندان، نه و میغان اجرا شده است که باید اقدامات دستگاه‌های مختلف اجرایی در این دهستان ها مورد هدف اطلاع رسانی و در رسانه‌ها منعکس شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی یادآور شد: هدف از اجرای این طرح انجام اقدامات پیشگیرانه برای جلوگیری از مهاجرت روستاییان در مبدأ(روستاهای هدف) و مقصد(حاشیه شهرها) بوده است.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی جرم معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان جنوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۴۰۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد

نوربخش دادشی در گفت‌وگو با مهر با اشاره به هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی اظهار کرد: وزش باد لحظه‌ای شدید (اغلب در مناطق نیمه جنوبی)، بارش باران، در بعضی ساعات رگبار باران و رعد و برق، در نقاط مستعد تگرگ (اغلب در مناطق نیمه جنوبی استان) در خراسان شمالی پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه زمان شروع این هشدار را صبح شنبه و زمان پایان را اواخر وقت شنبه عنوان کرد.

مدیرکل هواشناسی خراسان شمالی منطقه اثر فعالیت این سامانه را اغلب نقاط استان برشمرد.

داداشی صاعقه، تگرگ، احتمال خسارت به سازه‌های موقت، کاهش‌دید و لغزندگی جاده‌ها، جاری شدن روانآب، آبگرفتگی معابر، سیلابی شدن مسیل‌ها را اثرات مخاطره‌ای فعالیت این سامانه عنوان کرد.

کد خبر 6094148

دیگر خبرها

  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • دستور رئیسی برای طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره
  • طرح محله‌محوری مسجد بنیان در ۵۵ محله در دستور کار قرار دارد
  • اجرای محله محوری مسجد بنیان در ۵۵ منطقه اراک
  • ابراهیم رئیسی دستور ساخت جت ۱۰۰نفره را داد!
  • هشدار هواشناسی سطح زرد در خراسان شمالی صادر شد
  • طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رییس‌جمهور
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس‌جمهور خبر داد
  • دهقانی از طراحی هواپیمای جت ۱۰۰ نفره به دستور رئیس جمهور خبر داد
  • مناطق حاشیه‌نشین️، بزرگترین مشکل شهر ارومیه است