Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش العربی الجدید، یک مسئول عالی رتبه رژیم صهیونیستی در گفت وگو با روزنامه هاآرتص تاکید کرد: دولت نفتالی بنت توانایی تاثیرگذاری بر بندهای توافق هسته ای با تهران که مذاکرات وین نیز در راستای رسیدن به همین توافق است را ندارد. علاوه بر این دولت بنت از رویارویی با دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا اجتناب می کند زیرا مواجهه و رویارویی با واشنگتن تنها به منافع تل آویو آسیب وارد می کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مسئول صهیونیستی که از تماس های تل آویو با واشنگتن در خصوص توافق هسته‌ای مطلع است، می گوید: اسرائیل ابزارهای لازم برای تهدید آمریکایی ها را ندارد. در مذاکرات وین دو احتمال بیشتر وجود ندارد؛ یا بازگشت به بندهای توافق اصلی که در سال ۲۰۱۵ امضا شد انجام می شود و یا کلا بازگشت به توافق انجام نمی شود.

این روزنامه در ادامه نوشت که نفتالی بنت، نخست وزیر رژیم صهیونیستی روز گذشته نشستی مشورتی با وزرا و فرماندهان ارشد نظامی و امنیتی رژیم صهیونیستی  در خصوص چگونگی تعامل با توافق وین برگزار کرده است.

این روزنامه صهیونیستی می نویسد: اسرائیل تلاش می کند که بر توافق هسته ای تاثیر بگذارد و با فشار بر دولت بایدن او را قانع کنند که تحریم های ترامپ بر تهران تداوم داشته باشد اما باتوجه به اینکه اسرائیل از واقعیت ناتوانی خود در تاثیرگذاری بر توافق وین مطلع شده است اکنون در پی این است که بر بنده های توافق آینده و نهایی که ۹ سال دیگر نیز طول می کشد، تاثیر بگذارد.

مسئول اسرائیلی در ادامه می گوید: آمریکایی ها برای لغو کامل تحریم ها تنها با رسیدن به توافق نهایی در سال ۲۰۳۰ برنامه ریزی می کنند.

وی درخصوص برنامه های تل آویو برای تاثیرگذاری بر مواضع واشنگتن در رابطه با توافق هسته ای گفت: من به آن ها اطلاعات می دهیم و به آن ها می گوییم که اگر خودشان این کارها را انجام ندهند مجبور می شویم که خودمان انجام دهیم و آمریکایی ها درک عمیقی از موضع اسرائیل دارند./ ایسنا

منبع: فردا

کلیدواژه: توافق هسته ای ایران مقام ارشد اسرائیلی توافق هسته ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.fardanews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فردا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا

رئیس اداره سیاسی حماس در خارج سامی ابوزهری امروز چهارشنبه، اظهارات اخیر وزیر خارجه آمریکا را تلاشی برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر دانست.

به گزارش مشرق، رئیس اداره سیاسی جنبش حماس در خارج، اظهارات وزیر خارجه آمریکا آنتونی بلینکن مبنی بر اینکه «حماس مانع دستیابی به توافق آتش‌بس و تبادل اسرا است» را تکذیب کرد.

سامی ابوزهری در گفت‌وگو با خبرگزاری رویترز تصریح کرد که «چنین اظهاراتی از بلینکن بعید نیست زیرا معروف است که وی بیشتر وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا». این اظهارات برای اعمال فشار بر حماس و تبرئه رژیم اشغالگر طرح می‌شود.

وی تاکید کرد که حماس هنوز در حال بررسی آخرین پیشنهاد ارائه شده در باره آتش‌بس است و این نخست‌وزیر رژیم اشغالگر بنیامین نتانیاهو است که مانع دستیابی به توافق می‌شود.

این در حالی است که یک منبع بلندپایه مصری در گفت‌وگو با شبکه خبری «القاهره» از تداوم تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در فضایی مثبت و تداوم رایزنی‌های دولت مصر با طرف‌های مختلف برای رفع اختلافات میان طرفین خبر می‌دهد.

منبع: فارس

دیگر خبرها

  • مقام ارشد حماس: بلینکن وزیر خارجه اسرائیل است نه آمریکا
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل/شمار شهدای نوار غزه به ۳۴ هزار و ۵۶۸ نفر افزایش یافت
  • متن پیشنهادی اسرائیل برای توافق با حماس منتشر شد+ جزئیات/ حملات سنگین حزب‌الله و سرایا القدس به مواضع ارتش اسرائیل
  • ترامپ: من تجربه بدی با نتانیاهو دارم
  • اشتباه نتانیاهو به ایران فرصت داد بازدارندگی اسرائیل را نابود کند
  • افشای گفت‌وگوهای مخفیانه عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه + جزئیات
  • گفت‌وگوهای پنهانی عربستان با اسرائیل در جریان جنگ غزه
  • تهدید دادگاه لاهه از سوی برخی از اعضای کنگره آمریکا
  • عضو ارشد جهاد اسلامی: پیشنهاد جدید اسرائیل منجر به توافق نمی‌شود
  • بستگان اسرای اسرائیلی:کابینه فرصت امضای توافق را از دست ندهد