Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، مهدی چمران منتخب دوره ششم شورای شهر تهران، با اشاره به شاخص‌های انتخاب یک شهردار خوب، گفت: در این دوره، چند روز پس از انتخابات، به کمک افراد منتخب و با توجه به تجربه‌ای که از دوره‌های قبلی حضورمان در شورای شهر داشتیم، به برنامه‌ریزی و پژوهش قبل از انتخابات پرداختیم تا برنامه جدیدی را در اختیار دوستان تازه وارد بگذاریم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

گروهی برای تعیین شاخصه‌های یک شهردار خوب معین کردیم. درباره معیارهای انتخاب شهردار می‌توان گفت که او باید شخصی ولایی، انقلابی، دارای تجربه و تخصص، پاک‌دست، ساده زیست، مدیر و رهبر باشد. همچنین درباره مسائل اقتصاد شهری اطلاعات داشته و با پروژه‌های بزرگ شهر آشنا باشد.

وی به سایر اقدامات منتخبین این دورۀ شورای شهر اشاره کرد و گفت: یک گروه نه نفره شکل گرفت که بروند و با شهرداری تغییر و تحولاتی را انجام دهند. برنامه‌ای تنظیم و جلساتی مشخص شد تا شهردار و معاونین وی هر کدام در یک جلسه حضور یافته و در ابتدا شرح وظایف خود را برای اعضای شورای شهر اعلام کنند. سپس اقدامات انجام شده در سال‌های اخیر و وضعیت فعلی شهر را در اختیارمان بگذارند. این برنامه‌ها تا ۱۴ مرداد دنبال خواهد شد. هفته‌ای حداقل سه برنامه برای خودمان در شورا هم تعیین کردیم تا برای شروع کار شورای جدید، آمادگی لازم داشته باشیم. همچنین از طریق مشارکت و تعامل مردم به‌خصوص شورایاران و کارمندان شهرداری، پیش از آغاز به کار شورای جدید، نکات و پیشنهاداتی به ما ارائه می‌شود.

منتخب شورای شهر تهران در برنامه «سلام تهران» با اشاره بر نظر خود نسبت به وضعیت فعلی شهر تهران بیان کرد: در این زمینه بهترین ارزیابی‌ها را مردم می‌توانند انجام دهند. ما در مقابل مردم و شایستگی آن‌ها، هیچ کاری انجام نداده‌ایم. آن‌چه که در این دوره انجام شده است، همان اقداماتی بوده که در پیش از دوره فعلی صورت گرفته بود. شورای فعلی اعتقادشان این بود که باید به سراغ پروژه‌های محله‌ای بروند. چون اقدامات بزرگی مثل پل و بزرگراه قبلاً انجام شده. این اقدامات قبلاً هم صورت می‌گرفت ولی در سایه پروژه‌های بزرگ به چشم نمی‌آمدند و شهردار رسماً برای افتتاح همه پروژه‌های کوچک حضور پیدا نمی‌کرد. اما در ابتدای ساخت پروژه‌ی بزرگی مثل بوستان ولایت که ۳۰۰ هکتار زمین لازم داشت. مقام معظم رهبری در آن‌جا حضور پیدا کردند و وعده افتتاح این پروژه در دو ماه به ایشان داده شد.

چمران تصریح کرد: بعد از پروژه بوستان ولایت، جنگل‌های شمال شرق تهران برای احداث بوستان الزهرا و یاس فاطمی با دستور رهبری از نهادهای نظامی، به شهرداری داده شد. افتتاح آن‌ها هم در مدت زمان کم اتفاق افتاد و توانستیم ۱۷۰۰ هکتار فضای سبز را در اختیار مردم قرار دهیم.

وی با اشاره به پروژه‌های بزرگی مثل بزرگراه امام علی (ع) گفت: اکنون مردم به بزرگراه‌هایی مثل امام علی (ع)، یادگار امام و تونل نیایش عادت کرده و فکر می‌کنند که همیشه بوده است. آن‌ها فراموش کردند که شش سال پیش این بزرگراه‌ها وجود نداشت. اگر این‌ها نمی‌بودند، با وجود آلودگی هوا و معضل ترافیک، شاهد شرایطی سخت‌تر از این بودیم.

منتخب شورای شهر ششم ابراز داشت: در شورای آتی کم‌تر به این پروژه‌های بزرگ، نیاز است. زیرا آنچه باید صورت می‌گرفت را ما قبلاً انجام داده بودیم. پروژه‌هایی مثل خط شش و هفت مترو باقی مانده که اگر ما در دورۀ چهارم شورا شش ماه دیگر هم زمان داشتیم، تکمیل می‌شد. حتماً در شورای ششم، به دنبال تکمیل آن خواهیم بود.

چمران دربارۀ طراحی و تکمیل بزرگراه یادگار امام، خاطرنشان کرد: این بزرگراه از پروژه‌های بزرگی است که تا پایان خیابان امام خمینی تمام شده است در حالی که انتهای این پروژه باید تا آزادراه تهران ساوه، تهران قم و پل شهید کاظمی ادامه پیدا کند و در شاخه‌ای دیگر به میدان نه دی برسد. این پروژه در آبادانی محلات آن‌جا نیز مؤثر است. قاعدتاً باید با شهر مثل یک موجود زنده برخورد کرد و برای آبادانی آن تلاش کرد تا زخم بستر نگیرد، پویا بماند و از دنیا و تکنولوژی روز عقب نماند. باید برای هوشمندسازی شهر تلاش کرد تا از سفرهای درون شهری کاسته شود. به عنوان مثال کاری کنیم که از طریق فضای مجازی در منزل بتوان پروانه ساختمانی گرفت.

وی درباره قطعی برق در چند روز اخیر اظهار داشت: در برنامه دولت آمده بود که باید سالانه چند مگاوات به برق تولیدی کشور اضافه شود ولی این اتفاق رخ نداده است. دولت گفت باید برای کاهش آلودگی هوا تولید انرژی را از طریق انرژی‌های پاک ادامه دهیم اما متأسفانه اقداماتی برای آن هم انجام نداد. یکی از پارامترها برای بررسی میزان پیشرفت کشور، میزان برق تولیدی و مصرفی آن است.

چمران در پاسخ به این سوال که برنامه شورای ششم برای مدیریت مسائلی مثل آب و برق که در بسیاری از کشورهای دنیا به عهده شهرداری‌هاست، چه خواهد بود، گفت: هرج و مرج شهری باعث بسیاری از اتفاقات موجود می‌شود. ما به جز این موارد، به دنبال ۲۲ موضوع دیگر هم بودیم که حدود سال ۸۰ در هیئت دولت تصویب شد تا به شهرداری واگذار شود. ولی از نظر منطقی، تهیه و تولید برق و تأمین آب، بر عهده شهرداری نیست و وزارت‌خانه‌ها باید به دنبال ساخت این موارد بروند تا به میزان نیاز شهر پشت دروازه‌های شهر بیاورند. سپس شهرداری، وظیفه توزیع این منابع را می‌تواند به عهده بگیرد. البته آقای روحانی در دولت یازدهم، دو بار قول مدیریت یکپارچه شهری را به شهرداری دادند ولی به دلایلی هنوز این وعده عملی نشده است. عدم هماهنگی بین نهادهای شهری، موجب آسیب به مردم می‌شود.

کد خبر 5250993 ساناز باقری راد

منبع: مهر

کلیدواژه: مقام معظم رهبری تهران شهرداری تهران شهر هوشمند مهدی چمران انتخاب شهردار شورای شهر تهران بوستان ولایت آزادراه تهران ساوه قوه قضاییه غلامحسین محسنی اژه ای شهرداری تهران شورای شهر تهران سازمان تامین اجتماعی وزارت آموزش و پرورش کمیته امداد امام خمینی هلال احمر جمهوری اسلامی ایران ویروس کرونا میراث فرهنگی سیدابراهیم رئیسی سازمان هواشناسی هوای سالم مدارس غیردولتی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۵۹۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران

به گزارش خبرگزاری صداوسیما، «محسن ایران‌زاد» گفت: هیئت‌مدیره پالایشگاه نفت تهران در هفت ماه گذشته با ورود به پروژه‌های پالایشگاه تهران، مصوبات لازم را برای تسریع در روند اجرایی این پروژه‌ها به تصویب رساند.

وی با اشاره به پیشرفت ۶۵درصدی طرح بنزین‌سازی (CCR) این مجتمع پتروپالایشی تأکید کرد: امیدواریم تا پایان سال ۱۴۰۳، عملیات پیش‌راه‌اندازی بعضی واحد‌های جانبی این طرح ازجمله کولینگ، برق و... آغاز شود و ۴ تا ۶ ماه پس از آن کل پروژه به بهره‌برداری برسد.

مدیرعامل پتروپالایشگاه تهران مهم‌ترین چالش بر سر راه این پروژه را تغییرات قیمت ارز اعلام کرد و گفت: در ابتدای آغازبه‌کار این پروژه، نرخ ارز ۲۷ هزار تومان بود و امروز بیش از ۶۵ هزار تومان است، که این تغییر قیمت دائمی، پیمانکاران را تحت‌تأثیر قرار می‌دهد، اما با مدیریت و ارائه تعدیلات قانونی به شرکت‌ها و تأمین‌کنندگان، چالش‌ها را پشت‌سر گذاشتیم.

ایران‌زاد افزود: یکی از مهم‌ترین چالش‌ها، کاتالیست این پروژه بود که با بدقولی سازنده خارجی، با سازندگان ایرانی وارد مذاکره شدیم و ساخت آن با تکیه بر دانش فنی بومی آغاز شده است.

وی با اشاره به پیشرفت مناسب تأمین تجهیزات این طرح تأکید کرد: بیشتر تجهیزات در حال ساخت است و تا شهریور سال آینده، بیش از ۸۰درصد تجهیزات اصلی که شماره دارند، وارد شرکت خواهند شد.

مدیرعامل پالایشگاه نفت تهران از اجرایی‌شدن الزام قانونی بند «ر» قانون بودجه سال ۱۴۰۲ مبنی بر اختصاص ۴۰درصد سود پالایشی به طرح‌های بهینه‌سازی در این مجتمع پالایشی خبر داد و گفت: در جلسات مختلفی که با نخبگان پالایش برگزار شد، مسیر تکنولوژی برای اجرای طرح ارتقای کیفی نفت‌کوره را تعریف کردیم که مشابه پالایش نفت اصفهان است.

آغاز عملیات اجرایی طرح ارتقای کیفی نفت کوره تا ۲ ماه آینده

ایران‌زاد افزود: شرکت پالایش نفت اصفهان تمامی مدارک فنی موردنیاز برای اجرای طرح ارتقای کیفی نفت کوره را در اختیار ما قرار دادند و همین موضوع باعث شد بتوانیم حتی زودتر از اصفهان، مجوز زیست‌محیطی اجرای این پروژه را دریافت کنیم. اسناد مناقصه آماده و مصوبات آن نیز در کمیسیون معاملات ارائه شده و در حال بررسی فنی از سوی شرکت‌های پیمانکاری است که طی دو ماه آینده، برنده این مناقصه انتخاب و عملیات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی از سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های بهینه‌سازی این مجتمع پتروپالایشی خبر داد و گفت: نزدیک به ۷۰۰ میلیون دلار در پروژه RHU (واحد تصفیه ته‌مانده سنگین برج‌های تقطیر) سرمایه‌گذاری خواهد شد و این پروژه ظرف سه سال به بهره‌برداری خواهد رسید. همچنین پروژه‌های جانبی دیگری در کنار این واحد اجرایی خواهد شد که میزان سرمایه‌گذاری را درمجموع به ۲ میلیارد یورو افزایش خواهد داد.

مدیرعامل پتروپالایش تهران افزود: واحد RFCC این پروژه نیز طی یک دوره چهارساله به بهره‌برداری خواهد رسید و تولید نفت کوره خود را به استاندارد می‌رسانیم.

ایران‌زاد بیان کرد: با انجام پروژه بهینه‌سازی پالایشگاه تهران، ضریب پیچیدگی پالایش نفت تهران که در زمان تأسیس ۵.۷ بوده، به عدد ۱۲.۶ ارتقا خواهد یافت، این در حالی است که ضریب پیچیدگی پالایشگاه‌های مدرن دنیا حدود ۱۴ بوده که دورنمای ترسیم‌شده برای پتروپالایش نفت تهران نیز دستیابی به ضریب پیچیدگی ۱۴ تا سال ۱۴۱۰ است.

وی تأکید کرد: با خرید سهام پتروشیمی شازند، به یک پتروپالایش تبدیل شدیم که این پتروشیمی در زنجیره تولید ما قرار خواهد گرفت. پتروشیمی اراک در سواحل جنوبی کشور در حال تأسیس زنجیره پایین‌دست است که با تأمین خوراک، تأمین مالی و افتتاح پروژه‌های RHU و RFCC محصولاتی تازه تولید خواهیم کرد که در تکمیل زنجیره ارزش و جلوگیری از خام‌فروشی مؤثر خواهد بود.

مدیرعامل پتروپالایش تهران تصریح کرد: درخواست تشکیل مجمع دادیم و در عمل نمایندگانمان را در پتروشیمی اراک مستقر خواهیم کرد و مدیریت پتروشیمی اراک را به‌دست خواهیم گرفت و انشاءالله زنجیره تولید را به سرانجام خواهیم رساند. از فروردین با تشکیل کارگروه‌های تأمین خوراک و تبادل با پتروشیمی اراک، مقدمات فراهم شده و به‌زودی این موارد عملیاتی خواهد شد.

بهبود و به‌روزرسانی چارت سازمانی پالایشگاه تهران و تبدیل آن به مجتمع پتروپالایشی

ایران‌زاد گفت: با پتروپالایشی‌شدن، باید ساختار مدیریت شرکت را از یک شرکت پالایشی به یک شرکت پتروپالایشی تغییر دهیم. به‌روزرسانی ساختار حاکمیت شرکتی نیز در سال‌های گذشته انجام نشده است که امیدواریم با موافقت سهام‌دار عمده، به‌روزرسانی، بهبود چارت سازمانی و توجه ویژه به سرمایه‌های انسانی را در دستور کار قرار دهیم.

وی با اشاره به برنامه‌ریزی هیئت‌مدیره این شرکت برای توسعه خدمات رفاهی به کارکنان بیان کرد: پتروشیمی اراک تأسیسات رفاهی مناسبی دارد که نقش مهمی در بهبود شرایط رفاهی سرمایه انسانی پالایشگاه خواهد داشت. همچنین در بحث مسکن چند بسته خدماتی ازجمله اعطای وام قرض‌الحسنه و خرید مسکن در هیئت‌مدیره تعریف و عملیاتی شده است.

پالایشگاه تهران برای کارکنان مسکن می‌سازد

مدیرعامل شرکت پالایش نفت تهران تأکید کرد: سه پروژه مسکن در نزدیکی پالایشگاه اجرایی خواهد شد تا بتوانیم مسکن کارکنان را تأمین کنیم و افزون بر آن مسافت روزانه تردد کارکنان را کاهش دهیم. در این زمینه با سازندگان معتبر همکاری و از کارکنان نیز برای خرید زمین حمایت خواهیم کرد.

ایران‌زاد بیان کرد: پالایش نفت تهران در یک دوره گذار و پوست‌اندازی سرمایه‌های مادی و انسانی قرار گرفته است که تلاش خواهیم کرد هر دو سرمایه را با تکنولوژی و بهبود فضای شغلی بهبود ببخشیم.

وی با اشاره به فریزشدن چارت سازمانی پالایشگاه تهران از دهه ۹۰ تصریح کرد: با تعریف طرح‌های نو و بازنشسته‌شدن تعداد زیادی از کارکنان، به تزریق نیروی انسانی نیاز خواهیم داشت که تلاش می‌کنیم با دریافت مجوز از سهام‌دار عمده و با رعایت الزامات قانون تجارت، بهبود فضای معیشت و افزایش سرمایه انسانی را در دستور کار قرار دهیم.

مدیرعامل پتروپالایش تهران همچنین از تشکیل کارگروه فرهنگی خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این کارگروه توجه به فرهنگ منطقه و آشنایی جامعه پیرامونی با فرهنگ صنعت نفت است.

دیگر خبرها

  • اجرای عملیات کف‌سازی بتنی پارکینگ‌های مجموعه خورشید شهر
  • شهرداری و دولت اختلافی در زمینه اجرای مونوریل قم ندارند
  • اختصاص هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اوراق مشارکت به متروی قم
  • آغاز احداث متروی رباط کریم
  • احداث متروی رباط کریم؛ اجرای طرح بعد از تملک اراضی
  • آغاز احداث متروی رباط کریم/اجرای طرح بعد از تملک اراضی و هماهنگی با متروی تهران و تأیید نقشه‌ها
  • سرمایه‌گذاری ۲ میلیارد یورویی در طرح‌های ارتقای کیفی پتروپالایشگاه تهران
  • میدان جی مسدود خواهد شد
  • لزوم تمرکز فعالیت‌های عمرانی در معاونت فنی شهرداری تهران
  • تکمیل پارکینگ محله چهل اختران قم