Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، به دنبال شلوغی صف‌های های واکسن در مراکز واکسیناسیون کشور به خصوص کلانشهر تهران که با انتقادات زیادی هم مواجه شد، هنوز روند تزریق واکسن آن گونه که قول داده بودند، نیست.

بر اساس اعلام مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، تا روز گذشته ۴ میلیون و ۴۷۵ هزار و ۱۵۴ نفر دوز اول واکسن کرونا و یک میلیون و یک هزار و ۱۶۶ نفر نیز دوز دوم را تزریق کرده‌اند که مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۶ میلیون و ۴۷۶ هزار و ۳۲۰ دوز رسید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این در حالی است که روند تزریق واکسن به شکل قطره چکانی پیش می‌رود و آن گونه که سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا و البته شخص رئیس جمهور در جلسه اخیر ستاد ملی مقابله با کرونا مطرح کرده بود که واکسیناسیون سرعت می‌گیرد، اما هیچ اتفاقی رخ نداده و همچنان آهسته و آرام پیش می‌رود.

بر اساس آنچه از گزارش‌های روزانه وزارت بهداشت می‌توان برداشت کرد، این است که روز شنبه ۱۲ تیر ۱۴۰۰ بالغ بر ۱۲۷ هزار دوز واکسن و جمعه گذشته ۱۱ تیر ۱۴۰۰، بالغ بر ۱۲۳ هزار دوز واکسن در کشور تزریق شده بود، اما آمار امروز وزارت بهداشت که مربوط به شبانه روز گذشته است، نشان می‌دهد که فقط ۲۴ هزار و ۳۷۵ دوز واکسن تزریق شده است.

در واقع بررسی‌های آمار امروز واکسیناسیون در کشور، نشان می‌دهد که در شبانه روز اخیر ۱۱۵۸۹ دوز اول و ۱۲۷۸۶ دوز دوم تزریق شده است.

با این شرایط اگر پیش برویم، بعید است که حتی بتوانیم جمعیت بالای ۵۰ سال را تا پایان سال واواکسینه کنیم.

کد خبر 5251137

منبع: مهر

کلیدواژه: واکسن کرونا آمار کرونا واکسیناسیون ویروس کرونا واکسن کرونا آمار کرونا شیوع کرونا واکسیناسیون سازمان غذا و دارو وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی سیستان و بلوچستان تغذیه دارو سرطان ریسک بیماری قلبی محدودیت های کرونایی ستاد ملی مقابله با کرونا تزریق شده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۶۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد

به گزارش خبرگزاری مهر، سیمین دخت بیات رئیس گروه پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: در مرحله اول این عملیات ضمن مراجعه به ۲۷ هزار و ۲۹۸ خانوار، تعداد ۳۷ هزار و ۶۹۲ کودک زیر پنج سال واکسینه شدند.

وی افزود: نوبت اول اجرای این طرح از دوم تا چهارم اردیبهشت به شکل مراجعه خانه به خانه منازل و جستجوی کودکان زیر ۵ سال در مناطق پرخطر اجرا شد.

بیات، هدف این برنامه را توقف گردش ویروس فلج اطفال در مناطق پرخطر (نقاط کانونی و وارده) عنوان کرد و گفت: با توجه به انتقال ویروس وحشی فلج اطفال در دو قاره آسیا و آفریقا و بومی بودن بیماری در کشورهای همسایه شرقی ایران (افغانستان و پاکستان) عملیات ایمن‌سازی تکمیلی سالانه، برای حفظ موقعیت عاری از ویروس فلج اطفال در کشورمان الزامی است.

به گفته وی، این مرحله به عنوان مرحله نهایی قبل از ریشه کنی جهانی ویروس اطفال محسوب می‌شود.

بیات یادآور شد: گروه هدف این طرح، کودکان ۵ سال (صفر تا ۵۹) ماهه بودند که بدون توجه به سابقه ایمن‌سازی قبلی دو قطره واکسن خوراکی فلج اطفال دریافت کردند.

به گفته وی، تمامی کودکان زیر پنج سال که در محل‌های تجمع مهاجران خارجی سکونت داشتند، کودکان ساکن مناطقی با احتمال پوشش واکسیناسیون کمتر از ۹۵ درصد، کودکان ساکن مناطق تحت پوشش تیم‌های سیار و کودکان اتباع ساکن در مناطق تابعه دانشگاه تحت پوشش این طرح قرار گرفتند.

رئیس گروه مبارزه با بیماری‌های واگیر معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: مرحله دوم طرح از ۳۰ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ اجرا خواهد شد.

کد خبر 6096509 حبیب احسنی پور

دیگر خبرها

  • ایمن‌سازی کودکان زیر ۵ سال با قطره فلج اطفال اجرا شد
  • عملیات ایمن‌سازی با قطره فلج اطفال در مناطق پرخطر اجرا شد
  • جلوگیری از واردات واکسن‌های دامی دارای مشابه داخلی
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ / اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد
  • تولید میکروقطره‌هایی که برای تشخیص دقیق بیماری استفاده خواهند شد
  • دستگاه قضا از بخش خصوصی در راستای رونق تولید حمایت می‌کند
  • پیشگیری از آنفولانزای فوق حاد پرندگان با تزریق واکسن ایران‌ساخت
  • اعتراف جدید سازندگان آسترازنکا/ باید نگران واکسن کرونا بود؟
  • موفقیت واکسن‌های موسسه رازی در کنترل و پیشگیری بیماری آبله در گوسفند و بز در کشور
  • واکسن کرونای آسترازنکا چقدر تهدیدتان می‌کند؟ | اشتباهاتی که مردم را به تزریق این واکسن ترغیب کرد