Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش صدای ایران از ایسنا، بر اساس گفته‌های رئیس اتاق اصناف تهران، نارضایتی از ادامه تعطیلی صنوف بسیار بالاست و صاحبان صنوف و بازاریان تاکید دارند که باید همراه اصناف، سازمان‌ها و ارگان‌هایی از جمله بانک‌ها، سازمان‌های امور مالیاتی و... نیز همگام با اصناف تعطیل شوند.

روز گذشته قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران نیز از تعطیلی فعالیت صنوف گروه‌های شغلی ۲، ۳ و ۴، از جمله بازار بزرگ تهران از امروز یکشنبه ۱۳ تیرماه، تا زمانی که شهر تهران از وضعیت قرمز خارج شود، خبر داد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

در این شرایط قاسم نوده فراهانی، رئیس اتاق اصناف تهران در نامه‌ای به محسن بندپی، استاندار استان تهران، با اشاره به اینکه "شرایط اقتصادی صاحبان صنوف و خانواده‌های آنها، به مرحله‌ای از بحران و آسیب‌های مختلف رسیده است که دیگر امکان تعطیلی واحدهای صنفی برای فعالان اقتصادی ممکن نیست" گفته: از سوی دیگر فشارهای روحی و روانی آستانه تحملی برای صنوف باقی نگذاشته است. بنابراین با توجه به وضعیت بسیار بد فعالان اقتصادی به دلیل تعطیلی پی در پی آنها از سوی ستاد ملی کرونا و افزایش هزینه‌های صنوف از جمله حامل‌های انرژی، مالیات، هزینه پرسنلی، اجاره واحد صنفی، عوارض پسماند شهرداری و ده‌ها معضل و مشکل دیگر، وضعیت را به سمتی هدایت کرده و در این شرایط مدیریت و کنترل صنوف را غیرقابل پیش بینی کرده است.

او همچنین در این نامه تصریح کرده که طبق گزارشات واصله نارضایتی از ادامه تعطیلی صنوف بسیار بالاست و صاحبان صنوف و بازاریان تاکید دارند «همراه اصناف، سازمان‌ها و ارگان‌هایی که با حوزه اصناف از جمله بانک‌ها، سازمان‌های امور مالیاتی و... نیز همگام با اصناف باید تعطیل شوند» و نباید بار همه مشکلات و آسیب‌های ویروس کرونا به دوش اصناف قرار گیرد.

به گفته رئیس اتاق اصناف، صاحبان صنوف تاکید دارند اگر قرار باشد تعطیلی طبق روال گذشته صرفا برای حوزه اصناف اعمال شود، امکان نافرمانی صنوف از رعایت و پذیرش دستورهای صادرشده بسیار بالاست و ممکن است همراه چالش‌های خیابانی و اعتراضات صنفی همراه شود.


گفتنی است که اعمال محدودیت‌ها در موج قبلی که سهمگین‌ترین موج کرونایی بود و مشاغل گروه ۲، ۳ و ۴ را چهار هفته تعطیل کرد، انتقادات زیادی از سوی مسئولان صنفی به همراه داشت و در نهایت اتاق اصناف به ستاد ملی کرونا پیشنهاد داد که‌ مشاغل گروه ۲ که بیشترین واحدهای صنفی را شامل می‌شود، در شرایط قرمز نیز با تشدید پروتکل‌ها مجاز به فعالیت باشند که این پیشنهاد اجرا شد.

طبق اعلام مسئولان صنفی، حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد واحدهای صنفی اجاره‌ای هستند و نقش صنوف از شیوع ویروس کرونا کمتر از ۱۵ درصد است و سهم حمل و نقل عمومی در گسترش بیماری خیلی بیشتر است.

منبع: صدای ایران

کلیدواژه: تعطیلی اصناف اعتراض محدودیت های کرونا رئیس اتاق اصناف صاحبان صنوف سازمان ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت sedayiran.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «صدای ایران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۶۳۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه

آفتاب‌‌نیوز :

موضوع تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه یکی از دغدغه‌های بزرگ این روز‌های فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی است. در همین راستا اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی در کنار اتاق اصناف و اتاق تعاون به عنوان نمایندگان بخش خصوصی کشور در حال رایزنی با بخش‌های مختلف حاکمیت هستند.

در هفته گذشته اتاق ایران و اتاق تهران دیدار‌هایی با برخی نمایندگان مجلس و دولتی‌ها داشتند. در نتیجه این دیدار‌ها نمایندگان کمیسیون اجتماعی مجلس نظر خود در مورد تعطیلی پنجشنبه را پس گرفتند و اعلام کردند باید در این مورد مجددا بررسی صورت بگیرد. از سوی وزارت امور خارجه از موافقت خود در مورد تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه سخن گفته است.

اواخر هفته گذشته محمد اسماعیل صادقی، معاون اداره گذرنامه و روادید وزارت امور خارجه در نشستی با جمعی از فعالان اقتصادی بخش‌خصوصی در اتاق بازرگانی تهران اعلام کرد: وزارت امور خارجه با تحلیل و بررسی شرایط اقتصادی، تعطیلی شنبه را به دولت پیشنهاد داده و در این رابطه با نظر بخش‌خصوصی و اتاق بازرگانی همسو است.

صادقی با بیان اینکه اضافه شدن روز‌های پنج‌شنبه به ایام تعطیلی پایان هفته کشور، برای بخش اقتصاد و تجارت کشور زیان به همراه خواهد داشت و عاملی بازدارنده برای سرمایه‌گذاری است، تصریح کرد که وزارت امور خارجه، تعطیلی جمعه و شنبه را به دولت پیشنهاد داده‌است.

بهمن عشقی دبیرکل اتاق تهران نیز در این دیدار با اشاره به مصوبه کمیسیون اجتماعی مجلس در رابطه با تعطیلی پنج‌شنبه اعلام کرد: اتاق‌های بازرگانی سراسر کشور و فعالان اقتصادی مخالف تعطیلی پنجشنبه هستند.

او تاکید کرد که نظر اتاق بازرگانی، تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه است چرا که نزدیکی و تطابق روز‌های کاری بخش‌های اقتصادی ایران با جهان برای حفظ تعاملات و همکاری‌ها، ضروری است. وی یادآور شد که تعطیلی پنجشنبه و جمعه در ایران، فاصله زمانی تعاملات اقتصادی و مالی ایران با دیگر کشور‌ها را به چهار روز افزایش می‌دهد و این اتفاق در عین حال، آسیب جدی به بخش ترانزیت و حمل‌و‌نقل کشور وارد می‌کند.

منبع: اکوایران

دیگر خبرها

  • تعطیلی واحد‌های صنفی متخلف در کازرون
  • انتقاد تند اتاق اصناف به تعطیلی پنجشنبه‌ها؛ خودتحریمی بزرگ در کمین ایران
  • موافقت وزارت خارجه با تعطیلی شنبه به جای پنجشنبه
  • ۳ واحد صنفی متخلف در ورامین پلمپ شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون مجوز را دارد
  • اعتراض به آرایش غلیظ سحر دولتشاهی در سریال افعی تهران
  • یک کلوپ بازی‌های تصویری به علت تخلف در مشهد پلمب شد
  • خلیل آباد کمترین واحد صنفی بدون پروانه را دارد
  • کلوپ بازی‌های تصویری متخلف در مشهد پلمب شد
  • تشدید نظارتهای صنفی درچهارمحال و بختیاری