Web Analytics Made Easy - Statcounter

در حالی که مهرشاد افقری حد نصاب رکورد B را برای ورود به المپیک کسب کرده بود، متین بالسینی از سوی فینا به عنوان نماینده ایران در المپیک ۲۰۲۰ توکیو معرفی شد.

 طبق قوانین فدراسیون جهانی بهترین شناگران که رکورد B المپیک را در هر ماده کسب می کنند، مستقیم به المپیک می روند. مهرشاد افقری با زمان ۵۳.۴۶ در ماده ۱۰۰ متر پروانه رکورد ورودی B المپیک (۵۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۵۲) را ثبت کرد.

اما بعد از اعلام رکوردهای ثبت شده سایر شناگران در تورنمنت های مختلف جهان، مشخص شد که رکورد ثبت شده او برای ورود به المپیک از طریق سهمیه B کافی نیست.

از آنجایی مهرشاد افقری در تاریخ ۲۵ ژوئن موفق به ثبت رکورد شده است، فدراسیون جهانی اعلام کرد این رکورد بدست آمده خارج از آخرین زمان (۲۰ جون ۲۰۲۱) برای بررسی برنامه سهمیه یونیورسالیتی بوده است و به همین دلیل این سهمیه نیز به وی تعلق نمی‌گیرد.

لازم به ذکر است چند شناگر از کشورهای مختلف جهان نیز به استناد همین قانون با وجود شایستگی از راه یابی به المپیک باز ماندند.

به همین دلیل فینا_ فدراسیون جهانی شنا، شناگر ایران که دارای بهترین فینا پوینت تا تاریخ ۲۰ ژوئن (آخرین مهلت بررسی سهمیه یونیورسالیتی) است را به عنوان نماینده ایران در المپیک معرفی کرد.
بدین ترتیب متین بالسینی شناگر ماده ۲۰۰ متر پروانه تیم ملی ایران وارد دسته بندی بازی های المپیک شد.

دپارتمان شنا فدراسیون جهانی در همین راستا و در پاسخ به درخواست فدراسیون شنا ایران برای حضور مهرشاد افقری در المپیک با ارسال ایمیل توضیحات تکمیلی را ارائه داد. در این ایمیل خطاب به محسن رضوانی رئیس فدراسیون شنا آمده است:

«به خاطر جلوگیری از سوء تفاهم، فینا علاقه دارد سیستم یونیورسالیتی (سهمیه جهانی) را برای شما روشن نموده و امیدواریم که شما موقعیت فینا را در این رابطه بهتر درک نمایید.

در رابطه با موضوع ابتدائی، لطفاً توجه فرمائید که ما درک می‌کنیم که آقای مهرشاد افقری حد نصاب زمان B را در تورنمنت انتخابی المپیک فینا (قهرمانی آزاد بلغارستان) در تاریخ ۲۵ جون ۲۰۲۱ بدست آورد. در واقع ما همچنین به این موضوع اشراف داریم که در تاریخ ۲۵ جون ۲۰۲۱، آقای افقری بالاترین امتیاز فینا را در میان شناگران ایران بدست آورده است.
اما به دلایل ذیل ما نمی توانیم اقای افقری را بعنوان شناگری که حد نصاب را بدست آورده یا بعنوان شناگر سهمیه جهانی قبول نماییم:

۱- طبق زمانبندی انتخابی وضع شده (مشروط) در سیستم انتخابی شنا فینا، فقط عملکرد یا نتایج ورزشکارانی که تا تاریخ ۲۰ جون ۲۰۲۱ بدست آمده مورد نظر قرار می‌گیرد . تاریخ ۲۰ جون ۲۰۲۱ ، زمان بسته شدن درخواست برای سهمیه جهانی (یونیورسالیتی) جهت بررسی معتبر است.
در واقع سهمیه‌های جهانی (یونیورسالیتی) یک مسیر هستند نه یک انتخابی، برای ورزشکاران انتخاب نشده بنابراین زمان بندی مقرر شده برای تعیین سهمیه ها وضع شده است. در مورد وضعیت آقای افقری، این زمان (رکورد) بدست آمده خارج از آخرین زمان (۲۰ جون ۲۰۲۱) برای بررسی برنامه سهمیه بوده است.

۲- در حالتی که یک شناگر مرد یا زن حد نصاب زمانB را بدست آورد و بعداً دعوتنامه شرکت در مسابقات المپیک را از طرف فینا بعنوان ورزشکاری که حد نصاب زمان B را در فاصله زمانی بین ۲۱ تا ۲۷ جون ۲۰۲۱ کسب کرده دریافت نماید، شناگری که تحت سهمیه جهانی (یونیورسالیتی) انتخاب شده در این صورت شناگر با جنسیت مربوطه به شناگری که با زمان حد نصاب B دعوت شده جایگزین می‌شود.
این حالت البته شامل وضعیت زمان حد نصاب B آقای افقری نمی‌شود زیرا زمان B نامبرده به اندازه لازم و کافی بالا نبوده که دعوتنامه شرکت در المپیک زمان B را تضمین نماید. بنابر این آقای افقری نه به عنوان شناگر حد نصاب زمان B (رکورد نامبرده به اندازه کافی جهت انتخاب طبق استاندارد B بالا نبوده) و نه به بعنوان شناگر سهمیه جهانی( زمان اعلام شده نامبرده بعد از تاریخ ۲۰ جون ۲۰۲۱ آخرین روز بوده) انتخاب شده است.

۳-  طبق دلایل ارائه شده تنها شناگر ایرانی واجد شرایط آقای بالسینی است که بالاترین رتبه را تا تاریخ ۲۰ جون ۲۰۲۱ بدست آورده است.
در این رابطه، ما محترمانه بدنبال تفهیم شما در مورد این موضوع هستیم و متاسفیم که ما درخواست جایگزینی شناگر نامبرده را نتوانستیم قبول نمائیم. تصمیم ما حقیقتاً برپایه اجرا قوانین و براساس عدالت محوری در بین تمام ورزشکاران است.»/ روابط عمومی فدراسیون شنا، شیرجه و واترپلو

 

منبع: ایران آنلاین

کلیدواژه: فدراسیون جهانی مهرشاد افقری حد نصاب زمان سهمیه جهانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۶۴۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!

بعداز اعلام نگرانی دبیرکل کمیته ملی المپیک درباره نرسیدن بودجه کاروان ایران در بازی‌های المپیک پاریس، حالا سرپرست کاروان پارالمپیک هم دغدغه مالی ورزشکاران را علنی کرده است. 

به گزارش تابناک ورزشی؛ به نقل از روابط عمومی کمیته ملی پارالمپیک، سید محمد پولادگر سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک 2024 پاریس در خصوص آماده سازی ورزشکاران جانباز، توان‌یاب، نابینا و کم‌بینای ایران اظهار داشت: بازی های پارالمپیک پاریس از ابعاد مختلفی دارای اهمیت است و قطعا یکی از سخت ترین رویدادهای ورزشی خواهد بود که کشور عزیزمان ایران در آن حضور خواهد یافت. از این رو کمیته ملی پارالمپیک با برنامه‌ریزی دقیق از ماه‌ها قبل اردوها و برنامه‌های آماده‌سازی ورزشکاران را آغاز و این اردوها طبق برنامه در حال انجام است. با وجود محدودیت‌های موجود، تلاش شده تا بهترین امکانات برای آماده‌سازی ورزشکاران فراهم و دغدغه های این عزیزان مورد توجه قرار گرفته و برطرف شود.

وی در خصوص تعداد سهمیه های کسب شده گفت: تاکنون 38 سهمیه برای حضور در بازی‌های پارالمپیک پاریس توسط ورزشکاران کشورمان در رشته های پارادوومیدانی، پاراتیراندازی، پاراتکواندو، پاراتیراندازی با کمان، پاراشنا، والیبال نشسته و گلبال کسب شده است. در رشته های پاراوزنه برداری، پاراجودو، پاراکانو و همچنین پارادوومیدانی هنوز شانس کسب سهمیه داریم که این سهمیه‌ها به لطف خدا و با توجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده، تلاش و انگیزه بالای ورزشکاران و مربیان دور از دسترس نیست.

سرپرست کاروان اعزامی به بازی‌های پارالمپیک پاریس افزود: اعزام در 10 رشته ورزشی برای بازی‌های پارالمپیک پاریس قطعی شده است و با توجه به اصل کیفیت گرایی و سیاست‌های کمیته پارالمپیک لیست نهایی نفرات اعزامی طبق زمان تعیین شده توسط کمیته برگزاری بازی ها تا پایان خردادماه مشخص خواهد شد. انتخاب نفرات اعزامی بر اساس سهمیه‌های کسب شده، عملکرد ورزشکاران در اردوها و نتایج تست های آمادگی در راستای کسب نتایج مطلوب و مدال در بازی‌های پارالمپیک انجام خواهد شد و اعزام تیم گلبال نیز براساس ملاک های تعیین شده کمیته پارالمپیک قطعی شد.

 پولادگر با اشاره به بودجه پیشنهادی کمیته ملی پارالمپیک برای سال 1403 افزود: انتظار داریم با توجه به اینکه در سال مهم برگزاری بازی‌های المپیک و پارالمپیک قرارداریم، بودجه کافی به منظور حمایت از کاروان اعزامی و حضور مقتدرانه ورزشکاران در این میدان بزرگ بازی‌های پارالمپیک پیش بینی شود. البته ما از مباحث بودجه ای به شدت نگران هستیم و امیدواریم دولت و مجلس آن را حل کنند.

پولادگر افزود: همواره مقام معظم رهبری در دیدار با ورزشکاران نسبت به مباحث فرهنگی و مرام پهلوانی تاکید داشته اند، از اینرو اهتمام ویژه نسبت به این موارد از مهم‌ترین اولویت‌های کمیته ملی پارالمپیک است لذا اردوی تیم های ملی با حضور مربیان فرهنگی تشکیل می شود. همچنین برای نخستین بار روانشناسی دینی پایه توسط روانشناسان ورزشی حاضر در اردوهای ملی مورد توجه قرار گرفته است. 

وی در خصوص پاداش در نظر گرفته شده برای قهرمانان پارالمپیک اظهار داشت که اعلام مبلغ پاداش منوط به آگاهی کمیته از بودجه تخصیصی می باشد، لذا پس از نهایی شدن این موضوع تعیین و اطلاع رسانی خواهد شد.

 پولادگر افزود: علاوه بر جوایز نقدی، حمایت‌های دیگری نیز از ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان انجام می‌شود. این حمایت‌ها شامل پرداخت کمک هزینه ماهیانه برای ورزشکاران و کادرفنی، تخصیص کمک هزینه برگزاری اردوها برای فدراسیون ها، اعزام به رویدادهای تدارکاتی بین‌المللی و ارائه خدمات تخصصی، پزشکی، روانشناسی، تغذیه و همچنین سنجش و ارزیابی عملکرد ورزشکاران بر اساس یافته های علمی در قالب آکادمی ملی پارالمپیک است.

وی با تاکید بر لزوم همکاری فدراسیون ها و ورزشکاران برای انجام دقیق برنامه های پیش بینی شده، حضور ورزشکاران و کادرفنی در رویدادهای آموزشی به ویژه آموزش های ضددوپینگ و همچنین آزمون های سنجش عملکرد را ضروری دانسته و نسبت به اثر گذار بودن نتیجه آزمون های سنجش در اعزام ورزشکاران تاکید و ابراز امیدواری کرد کاروان پارالمپیک در بازی های پاریس خوش درخشیده و بار دیگر موفق به تاریخ سازی گردد. 

دیگر خبرها

  • آخرین شانس کشتی آزاد به المپیک می‌رسد/ جدال سخت سرلک با مدعیان
  • دو فرصت جهانی برای تیراندازان و امیدواری به افزایش سهمیه المپیک
  • نماینده ایران: حق پاسخ به هرگونه تجاوز محفوظ است
  • کشتی‌گیر ۳۲ ساله آذربایجانی؛ آزادکار ماه UWW
  • شروع خوب نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان
  • پیروزی بی دردسر نوشاد عالمیان در مسابقات عربستان
  • حسرت ۵۲ ساله اپه و فلوره ایران برای بازگشت به المپیک
  • کاروان المپیک و پارالمپیک پاریس نگران بودجه!
  • با 11 مدال طلای کشتی، توقع یک طلا از تیم ملی، واقعا بی‌انصافی است
  • دیلانچیان: شانس کسب دو سهمیه المپیک را برای اولین بار داریم/ یاوری در دسته‌بندی نمایندگان شنای ایران نیست