Web Analytics Made Easy - Statcounter

دیوان عدالت اداری روز گذشته با صدور قرار رد شکایت در خصوص شکایتی با موضوع درخواست «ابطال ماده ۳۸ آیین نامه لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۳۸۸» بر لازم الاجرا بودن آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ۱۴۰۰/۴/۲ تأکید کرد.

در این قرار که توسط  مهدی دُربین معاون قضایی دیوان عدالت اداری انشا شده، تصریح شده است: «آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ١۴٠٠/٠۴/٠٢ [که] بنا به پیشنهاد کانون وکلای دادگستری و در اجرای ماده ۲۲ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۳۳۳ به تصویب رئیس محترم قوه قضائیه رسیده و به موجب ماده ۱۶۴ آیین نامه مذکور که از تاریخ ابلاغ لازم الاجراست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

..»

متن کامل قرار مذکور به شرح زیر است:

«در رابطه با شکایت مطروحه به خواسته ابطال ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۳۸۸، علاوه بر اینکه با توجه به حکم مقرر در تبصره ماده ۱۲ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ مبنی بر غیر قابل رسیدگی بودن آیین نامه ها، بخشنامه ها و تصمیمات رئیس قوه قضائیه در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری، شکایت مطروحه به خواسته ابطال ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۳۸۸ رئیس وقت قوه قضائیه قابل رسیدگی در هیأت عمومی دیوان عدالت اداری و قابل امعان نظر قضایی نیست، با توجه به اینکه آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ١۴٠٠/٠۴/٠٢ بنا به پیشنهاد کانون وکلای دادگستری و در اجرای ماده ۲۲ لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۳۳۳ به تصویب رئیس محترم قوه قضائیه رسیده و به موجب ماده ۱۶۴ آیین نامه مذکور که از تاریخ ابلاغ لازم الاجراست، مقرر شده است که آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۳۳۴ و آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۳۸۸ از تاریخ ابلاغ این آیین نامه ملغی می شود، بنابراین به دلیل فقدان حیات حقوقی آیین نامه های اجرایی لایحه بودن آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب ١۴٠٠/٠۴/٠٢ رئیس قوه قضائیه، رسیدگی به شکایت مطروحه به خواسته ابطال ماده ۳۸ آیین نامه اجرایی لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری مصوب سال ۱۳۸۸ موضوع منتفی است و مستند به حکم مقرر در مواد ۸۲ و ۸۵ قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری مصوب سال ۱۳۹۲ قرار رد شکایت صادر می شود. این قرار قطعی است.

مهدی دربین
معاون قضایی دیوان عدالت اداری»

آیین نامه جدید لایحه قانونی استقلال کانون وکلای دادگستری در ۱۶۴ ماده در ۱۴۰۰/۴/۲ به تصویب رئیس سابق قوه قضاییه رسید. با این حال اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) در واکنش به این آیین نامه در بیانیه‌ای آن را «خلاف قانون» و «غیرقابل اجرا» توصیف کرد و اجرای آن را منوط به اصلاحات مورد نظر کانون‌های وکلا دانست.

* فارس

      

منبع: اکوفارس

کلیدواژه: دیوان عدالت اداری قوه قضائیه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۶۷۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری علم و فناوری آنا، پیمان جبلی در حاشیه مراسم جشن بهترین های ورزش در سال 1402 در مورد آخرین وضعیت حق پخش و همچنین دلیل تصاویر بد در برخی از مسابقات فوتبال در برخی شهرستان ها صحبت هایی را مطرح کرد:

*اول از همه به طرفداران استقلال و پرسپولیس تبریک می گویم که دو تیم واگذار شدند

*ما و وزارت ورزش در حال تدوین آیین نامه حق پخش هستیم تا تقدیم وزرا  کنیم

*از مردم عذرخواهی می کنیم که در مسابقات فوتبال کیفیت برخی مسابقات خوب نیست چون هنوز برخی استان ها امکانات HD ندارند

برای مشاهده مصاحبه کامل فیلم زیر را ببینید:

دانلود فیلم اصلی کد ویدیو

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دو قانون مصوب مجلس از سوی قالیباف به دولت ابلاغ شد
  • کاهش ۲.۹۳ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • کاهش ۲.۹ درصدی طرح شکایت در دیوان عدالت اداری
  • گیر واردات خودرو‌های کارکرده کجاست؟
  • مایملک قانونی سرخابی‌ها؛ دو ورزشگاه و یک ساختمان اداری
  • استفاده ۷۸ درصدی از سامانه ارجاع پرونده به کارشناسان در کرمانشاه
  • اعلام حمایت قاطع دستگاه قضایی استان کرمانشاه از طرح نور فراجا
  • کیومرث هاشمی: نظارت کلان بر دو باشگاه استقلال و پرسپولیس خواهیم داشت/ دخالتی در امور اجرایی سرخابی‌ها نداریم
  • هاشمی: دخالتی در امور اجرایی استقلال و پرسپولیس نداریم
  • جبلی: آیین نامه حق پخش در حال تدوین است/ بابت تصاویر بد برخی مسابقات فوتبال عذرخواهی می کنم+ فیلم