Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه، ناصر عتباتی در نشست مشترک معاونین مطالبه‌گری ستاد امر به معروف و نهی از منکر و مدیران اجتماعی  مقاومت و سپاه‌های شهرستانی، اظهار داشت: سال گذشته 590هزار پرونده قضایی در دادگستری آذربایجان غربی تشکیل شده است.

وی تصریح کرد: وضعیت زندانیان استان مناسب نیست و حدود ۲.۵ برابر میانگین کشوری در استان زندانی داریم که ریشه اغلب آسیب‌های اجتماعی  به نداشتن مهارت رفتاری در بین مردم بر می‌گردد در حالی که می‌توان تمام این ها را ریشه‌یابی و از وقوع آن پیشگیری کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی افزود: باید بتوانیم با بهره‌گیری از ظرفیت‌های استانی در راستای کاهش آسیب‌های اجتماعی گام برداریم و این در حالی است که امروزه شاهد تنوع مجموعه‌های فرهنگی در استان هستیم که باید از این ظرفیت ها برای سالم سازی مناسبات اجتماعی بهره بگیریم.

عتباتی اذعان داشت: براساس بررسی‌های به عمل آمده، جامعه نسبت به یکسری موضوعات و ناهنجاری‌ها بی تفاوت شده و این در حالی است که از بی تفاوتی نگران کننده ای در جامعه نسبت به برخی رفتارها شاهد هستیم.

وی ادامه داد: امروزه امر به معروف و نهی از منکر در بعد عفاف و حجاب مد نظر قرار دارد، در حالی که باید در کنار این موضوع، به سایر موارد نیز توجه شود.

رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: اگر بتوانیم حساسیت جامعه را نسبت به حقوق شهروندی و اجتماعی بالا ببریم بسیاری از مشکلات جامعه رفع می شود و می توانیم از طریق پیشگیری از جرم، نسبت به اصلاح امور اقدام کنیم.

عتباتی با اشاره به عمده جرایم استان، اظهار داشت: توهین، دعوای 2 نفره و تهدید حدود 45 درصد از جرایم پرونده های قضایی استان را تشکیل می دهد که به نظر می‌رسد کنترل خشم یکی از مهمترین موضوعاتی است که باید مد نظر قرار گیرد.

وی اعلام کرد: احتکار، گرانفروشی و بی انصافی در معاملات مورد کم توجهی قرار دارد که باید با تذکر لسانی نسبت به بهبود اوضاع بیش از پیش تلاش کنیم.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: آسیب اجتماعی مهارت زندانیان جامعه آذربایجان غربی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۰۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام

فرمانده انتظامی ایلام ، با اشاره به اینکه بیش از ۱۴هزار و ۷۴۷ پرونده قضائی به دوایر مشاوره و مددکاری کلانتری های سطح استان ارجاع شده است،گفت:بیش از ۷۸ درصد از پرونده های ارجاعی به مراکز مشاوره پلیس ایلام منجر به مصالحه شده است. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ایلام، سردار جمال سلمانی اظهار داشت:مراکز مشاوره پلیس در عرصه کاهش آسیب‌ها و جرائم اجتماعی و افزایش سطح امنیت روانی در جامعه گام‌های موثری برداشته و قطعا با پای کار آمدن سازمان های حمایتی و دخیل در حوزه آسیب های اجتماعی و بهره گیری از ظرفیت علمی دانشگاه ها و مراکز پژوهشی می توان به صورت گسترده و علمی در حوزه شناسایی و مقابله با آسیب های اجتماعی ورود کرد.

وی اضافه کرد: با همت و پشتکار مشاوران ومددکاران اجتماعی فرماندهی انتظامی استان تعداد11 هزار و 289 پرونده ضمن صلح و سازش از چرخه کار قضائی خارج شده است.

این مقام انتظامی با بیان اینکه 78 درصد از پرونده های ارجاع شده به مراکز مشاوره منجر به صلح و سازش شده است،اظهار کرد: ایجاد مراکز مشاوره پلیس در راستای رویکرد جامعه محوری پلیس راه اندازی شده اند.

فرمانده انتظامی استان ایلام تصریح کرد:هر قدر بتوان با رویکرد فرهنگی و آموزشی مسائل و معضلات اجتماعی راحل و فصل کرد به همان میزان بار انتظامی در جامعه نیز کاهش خواهد یافت.

به گزارش تسنیم، همشهریان عزیز می توانند با شماره گیری شماره 096580 ضمن ارتباط با کارشناسان مرکز مشاوره از خدمات مشاوره روان‌شناختی، خانوادگی، ازدواج، تربیتی، فردی، تحصیلی، شغلی، گزینش و استخدام، بهره مند شوند.

انتهای پیام/180/

دیگر خبرها

  • تشکیل پرونده قضایی برای سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال افعی تهران
  • تشکیل پرونده قضایی برای عوامل سریال «افعی تهران»
  • تشکیل ۱۳ پرونده قضایی برای مروجین اکاذیب در فضای مجازی کرمان
  • مصالحه ۷۸ درصدی پرونده‌ها در مراکز مشاوره پلیس ایلام
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی
  • وصول ۸۴ میلیارد ریال از مطالبات شرکت گاز آذربایجان‌غربی با آرای مراجع قضایی
  • تشکیل سالانه ۶۰ هزار پرونده قضایی در وزارت نیرو
  • افزایش ۲.۵ برابری تشکیل پرونده‌های تعزیراتی در حوزه بازرسی قاچاق کالا و ارز
  • جزئیات جدید از تشکیل استان‌های غربی و شرقی تهران