Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-06@03:13:49 GMT

بستری ۳۹۰ بیمار کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۸۳۲۹

بستری ۳۹۰ بیمار کرونایی در گلستان و چند خبر کوتاه

رییس دانشگاه علوم پزشکی گلستان از بستری ۳۹۰ بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان خبر داد و گفت که ۷۶ نفر از این بیماران در بخش مراقبت‌های ویژه نگهداری می‌شوند که ۲۴ نفر آنان به سبب وخامت حال عمومی به دستگاه ونتیلاتور وصل هستند.

عبدالرضا فاضل افزود: براساس رنگ بندی رسمی شهرستان‌های کشور از ۱۲ تیر، علی‌آبادکتول، گنبدکاووس، آزادشهر و مینودشت در وضعیت قرمز، گرگان، آق‌قلا، بندرترکمن، کردکوی، رامیان، گالیکش و کلاله در وضعیت نارنجی و بندرگز، گمیشان و مراوه‌تپه در وضعیت زرد قرار دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر پیشگیری و مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت گلستان نیز گفت که تاکنون بیش از ۷۵ درصد از گروه‌های هدف در این استان، علیه بیماری کرونا واکسینه شدند.

علی باقری افزود: تاکنون ۶۷ هزار و هفت نفر در گلستان نوبت اول واکسن کرونا را دریافت کردند و نوبت دوم واکسن هم به ۳۱ هزار و ۸۸۲ نفر تزریق شده است.

وی تاکید کرد: واکسیناسیون گروه‌های سنی ۷۰ سال به بالا بدون وقفه در استان در حال انجام است.

**

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس و با اعلام ولادیمیر آلکنو سرمربی تیم ملی والیبال مردان ایران، تمرینات این تیم برای حضور در بازی‌های المپیک توکیو از ۱۲ تیر ماه با حضور ۱۹ بازیکن آغاز شد.

فهرست بازیکنان فراخوانده شده از سوی سرمربی تیم ملی به اردوی المپیکی ایران عبارتند از "سعید معروف، جواد کریمی، محمدطاهر وادی، امیر غفور، صابر کاظمی، بردیا سعادت، سیدمحمد موسوی، علی‌اصغر مجرد، مسعود غلامی، رضا عابدینی، میلاد عبادی‌پور، میثم صالحی، مرتضی شریفی، پوریا فیاضی، امیرحسین اسفندیار، مهدی مرندی، آرمان صالحی"، ضمن اینکه مجتبی میرزاجانپور و فرهاد قائمی در تمرینات تیم ملی حاضر شدند تا شرایط فنی و فیزیکی پس از دوران مصدومیتشان از سوی کادر فنی مورد بررسی قرار گیرد.

ولادیمیر آلکنو عصر دیروز در تمرین نوبت عصر ملی‌پوشان حضور پیدا کرد و روی نام سه بازیکن فرهاد قائمی، بردیا سعادت و محمدطاهر وادی خط قرمز کشید تا ترکیب تیم ملی برای اعزام به المپیک بیش از پیش مشخص شود.

فرهاد قائمی بازیکن ۳۱ ساله گلستانی تیم ملی والیبال که با این تیم علاوه بر شرکت در المپیک به افتخارات فراوانی دست یافته بود، فروردین امسال با انتشار پیامی در صفحه اینستاگرام خود از ادامه حضور در تیم ملی خداحافظی کرده بود.

این بازیکن چند روز قبل بار دیگر با دعوت فدراسیون والیبال باحضور در سالن فدراسیون والیبال تمرینات توپی خود را برای حضور در تیم ملی والیبال شروع کرده بود.

**

رییس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی گنبدکاووس نیز گفت که ۵۰ مجوز جدید فعالیت هنرمندان صنایع‌دستی این شهرستان در سه ماه نخست سال‌جاری صادر شده است.

مریم آق‌آتابای افزود: این مجوزها با عنوان پروانه تولید انفرادی است که برای هنرمندان و صنعتگران متقاضی دارای تخصص، تجربه و آشنایی به فرآیند طراحی و تولید محصول در یکی از رشته‌های صنایع‌دستی صادر شده است.

وی از تمدید ۴۷ فقره مجوز فعالیت هنرمندان صنایع دستی گنبدکاووس در این مدت خبر داد و گفت: هنرمندان صنایع دستی شهرستان در ۴۲ رشته هنرهای سنتی مشغول فعالیت هستند و بیشترین کارت‌های صادر شده مربوط به رشته‌های سوزن دوزی ترکمن، سفالگری، تولید کاشی‌های سنتی، چادر شب بافی، گلیم بافی، نمدمالی و خراطی چوب است.

**

سرهنگ محمدعلی کریمی فرمانده انتظامی بندرترکمن از کشف ۱۱ دستگاه ماینر به ارزش بیش از پنج میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال از یک منزل شخصی خبر داد و گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و پس از تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی تحویل مرجع قضایی شد.

**

سیدمحسن حسینی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای گلستان گفت: برای رفع مشکل کم آبی در آزادشهر، عملیات حفر ۲ حلقه چاه در حال انجام است و طبق پیش بینی یک حلقه چاه تا ۲۵ تیر و چاه دوم تا پایان ماه جاری برای تجهیز، تحویل آب و فاضلاب شود.

غلامعلی کوهساری نماینده مردم آزادشهر و رامیان در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: مدیرعامل آب و فاضلاب کشور نیز برای ایجاد مخزن پنج هزار مترمکعبی در آزادشهر ۵۰ میلیارد ریال اعتبار اعتبار اختصاص داد.

همچنین معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه‌ای گلستان نیز گفت که باتوجه به کاهش ۲۹ درصدی بارش‌های امسال و افزایش تبخیر و دما هوا، سطح آب سفره‌های زیرزمینی استان بیش از پنج متر اُفت پیدا کرده است.

جواد تیموری افزود: هم اکنون در سطح آبخوان‌های عمیق گلستان با اُفت ۲۴۱ میلیون متر مکعب آب مواجه‌ایم که این حجم کسری آب معادل کل ظرفیت سدهای استان (۲۴۴ میلیون متر مکعب) است.

**

جانشین فرمانده انتظامی گلستان گفت که ماموران انتظامی بندرترکمن پس از یکسری اقدامات اطلاعاتی موفق به شناسایی محل احتکار کودهای شیمیایی شدند.

سرهنگ فرزاد تاجره افزود: ماموران پس از هماهنگی با مراجع قضایی در بازدید از انبار مورد نظر ۱۲ تن کود شیمیایی احتکاری به ارزش ۱۲ میلیارد ریال را کشف و یک متهم را نیز در این رابطه دستگیر کردند.

**

به گزارش روابط عمومی اداره ورزش و جوانان گلستان، پرونده رقابت‌های انتخابی تیم ملی تنیس روی میز نوجوانان دختر کشور با ملی شدن باران ارجمند نماینده استان بسته شد. 

باران ارجمند که در فینال دوم در مصاف با یکتا ادیبیان بازی را واگذار کرده بود در گام نهایی روز پایانی مسابقات با غلبه چهار بر سه بر نیلیا نقیبی نماینده تهران موفق شد به عنوان نفر سوم به عضویت تیم ملی در آید. 

بدین ترتیب پس از چهار روز رقابت فشرده بین ۳۲ ورزشکار ستایش ایلوخانی از استان همدان، یکتا ادیبیان از خراسان رضوی و باران ارجمند از گلستان به عضویت تیم ملی نوجوانان دختر تنیس روی میز جمهوری اسلامی ایران در آمدند.

**

سرگرد اسماعیل تازیکی‌نژاد جانشین فرمانده انتظامی کردکوی از کشف ۱۴ دستگاه ماینر پیشرفته به ارزش هفت میلیارد ریال از یک منزل شخصی خبر داد و گفت: در این رابطه یک متهم دستگیر و تحویل مرجع قضایی شد.

**

فرماندار کلاله در حاشیه بازدید از سالن ورزشی کارگران در روستای قوجمز این شهرستان گفت که مرحله نخست این سالن ورزشی در زمینی به مساحت ۲ هزار و ۶۴۰ متر مربع و اعتباری بالغ بر ۵۵ میلیارد ریال اجرایی شد و تا پایان ماه جاری افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

محمد ابراهیمی تودرواری افزود: عملیات ساخت مرحله دوم این پروژه نیز در زمینی به مساحت سه هزار و ۱۸۰ متر مربع شامل استخر سرپوشیده با تصویب بودجه در سال آینده اجرایی می‌شود.

**

رییس پلیس آگاهی انتظامی گلستان از دستگیری متهم و برملا شدن راز قتل پس از چهار سال خبر داد و گفت: به‌دنبال وقوع قتل مردی ۴۵ ساله در یکی از روستاهای اطراف علی‌آباد کتول در سال ۹۶، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس این شهرستان قرار گرفت.

سرهنگ مجتبی مروتی افزود: به سبب نبود سرنخ و متواری بودن عاملان جنایت، پیگیری‌ها نتیجه‌ای به‌ همراه نداشت لذا پرونده در اختیار تیمی از ماموران اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی استان قرار گرفت.

وی ادامه داد: بررسی‌های ویژه ماموران آغاز شد و سرانجام پس از چهار سال، متهم اصلی این پرونده شناسایی و با هماهنگی مرجع قضایی در عملیاتی غافلگیرانه در مخفیگاهش دستگیر شد.

رییس پلیس آگاهی انتظامی گلستان خاطرنشان کرد: متهم پس از مواجهه با مستندات موجود به قتل مرد ۴۵ ساله با کمک همدستش اقرار و انگیزه خود را اختلافات شخصی و خانوادگی اعلام کرد.

وی تصریح کرد: متهم دیگر پرونده نیز در عملیاتی جداگانه دستگیر و پس از تشکیل پرونده به مراجع قضایی معرفی شد.

برچسب‌ها گنبدکاووس استان گلستان ویروس کرونا خشکسالی کردکوی گلستان علی آباد کتول انتظامی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گنبدکاووس استان گلستان ویروس کرونا گنبدکاووس استان گلستان ویروس کرونا خشکسالی کردکوی گلستان علی آباد کتول انتظامی خبر داد و گفت میلیارد ریال صنایع دستی تیم ملی نیز گفت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۳۲۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، رئیس مرکز بهداشت و درمان نهاوند گفت: از ابتدای آغاز طرح اهدا عضو در نهاوند ۲۰ مورد اهدا عضو از طریق ۲۰ بیمار مرگ مغزی شده داشته ایم که ۱۱۰ عضوحیاتی بدن اهدا و ۱۱۰ بیمار از مرگ نجات یافته اند.

زهرا دهبوره افزود: به منظور ترویج فرهنگ اهدا عضو تا پایان اردیبهشت ماه همایش نفس در نهاوند برگزار می شود و به افرادی که تمایل به اهدا عضو دارند کارت اهدا عضو داده می شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • اخبار کوتاه ۱۶ اردیبهشت
  • بیمار مرگ مغزی به ۴ نفر زندگی دوباره بخشید
  • مدیر عامل بنیاد بیماری‌های نادر ایران مطرح کرد؛ جلوگیری جدی از بیماری «کوتاه قامتی» در کشور
  • ناصر میرواحدی در آلمان بستری شد
  • ناصر میرواحدی رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • اهدای اعضای دانش آموز ۱۳ ساله اهل لالی به ۳ بیمار
  • عکس‌| رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد
  • اهدای عضو دانش‌آموز اهل لالی به ۳ بیمار جان دوباره بخشید
  • دختر دانش‌آموز اهل لالی به سه بیمار جان دوباره بخشید
  • رئیس سابق فدراسیون کشتی در آلمان بستری شد