Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-07@02:55:38 GMT

کرسی فولادساز اصفهانی در بورس کالای ایران حفظ شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۸۴۰۹

کرسی فولادساز اصفهانی در بورس کالای ایران حفظ شد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی شرکت فولاد مبارکه، مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت بورس کالای ایران برگزار شد که در این مجمع حامد سلطانی‌نژاد، درخصوص عملکرد این شرکت در سال گذشته گفت: حجم و ارزش معاملات بازار فیزیکی بورس کالای ایران از تاسیس تا پایان سال ۹۹  روند روبه صعودی داشته و در سال ۹۹ با رشد ۳۳.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

۴ درصدی همراه شده است.

مدیرعامل بورس کالای ایران ادامه داد: درآمد حاصل از کارمزد معاملات در سال ۹۹ به میزان ۳,۵۳۹,۰۹۴ میلیون ریال بوده است که این عدد در سال ۹۸ به مقدار ۱,۳۳۱,۶۱۷ میلیون ریال بوده و می‌بینیم که با رشد ۱۶۵ درصدی همراه شده است.

وی گفت: در زمینه جمع درآمدهای عملیاتی نیز رقم ۲,۶۱۲,۳۱۳میلیون ریال بوده است که این عدد در سال ۹۸ به مقدر ۱,۳۸۱,۴۲۷میلیون ریال بوده است و با رشد ۸۹ درصدی همراه گشته است.

سلطانی‌نژاد نگاهی بر میزان سودهای حاصل شده در سال ۹۹ نیز داشت و گفت: سود خالص بورس کالای ایران به مقدار ۲,۷۳۶,۶۱۰ میلیون ریال بوده که در مقایسه با سال ۹۸ که عدد ۱,۱۰۱,۱۸۵ میلیون ریال به ثبت رسیده با ۱۴۸.۵ درصدی همراه شده است. همچنین سود پایه هر سهم نیز در سال ۹۹ به میزان ۱۰۹۵ریال بوده که در مقایسه با ۴۳۰ ریال سال ۹۸ رشد قابل توجه ۱۵۴درصدی را به ثبت رسانده است.

مدیرعامل بورس کالای ایران تصریح کرد: در معاملات بازار فیزیکی طی سال‌های ۹۸ و ۹۹ مشاهده می‌کنیم که بیشترین درصد تغییرات مربوط به محصولات صنعتی و معدنی بوده است؛ به این صورت که از حجم ۹۷۰۱ هزارتن در سال ۹۸ به ۱۳۷۳۸ هزار تن رسیده و ۱۷۱ درصد رشد داشته است. همچنین بعد از این دست از محصولات، حجم معاملات طلا رشد چشمگیر ۱۵۷ درصدی داشته و از ۵۳۱ هزارتن به ۶۷۵ هزار تن رسیده و در رتبه سوم نیز محصولات پتروشیمی با تغییر ۹۶درصدی از ۴۶۱۵هزارتن به ۵۱۴۲هزارتن رسیده است.

وی افزود: در مجموع می‌توان گفت که کل معاملات فیزیکی صورت گرفته در سال ۹۹ با رشد ۱۲۷ درصدی همراه گشته اند. در واقع در معاملات بازار فیزیکی در همه گروهها به جز محصولات کشاورزی حجم معاملات با افزایش همراه بوده است. به طوری که می‌توان گفت طی سال ۹۹ بیش از ۳۳ میلیون تن انواع محصولات به ارزش ۳,۱۲۶هزار میلیارد ریال معامله شده که به لحاظ ارزش از رشد ۱۲۷درصدی و به لحاظ حجم از رشد ۲۷درصدی برخوردار بوده است.

سلطانی‌نژاد همچنین در خصوص آمار محصولات صنعتی و معدنی در سال ۹۸ و ۹۹ نیز گفت: فولاد از لحاظ ارزش ۱۹۵درصد و از نظر حجم ۳۶.۸درصد تغییرات مثبت داشته است. میزان معاملات صورت گرفته در سال ۹۹ به مقدار ۱۲۴۳۹ هزار تن و به ارزش ۱,۳۰۹,۰۸۳ میلیون ریال بوده و این اعداد به ترتیب در سال ۹۸ به میزان ۹۰۹۱ هزار تن و ۴۴۴,۰۵۸ میلیون ریال به ثبت رسیده اند.

مدیرعامل بورس کالای ایران ادامه داد: سنگ آهن نیز به عنوان یکی از مواد معدنی مهم در صنایع فولادی کشور در سال ۹۹ به مقدار ۵۰۵ هزارتن معامله شده و ارزش آن ۶,۹۶۱ میلیون ریال بوده، در نتیجه میتوان گفت که به لحاظ حجم معاملات از رشد ۳۳۹درصدی و از لحاظ ارزش نیز ۱۰۱۲ درصد تغییر داشته است.

وی گفت: مدیرعامل بورس کالای ایران، این شرکت درخصوص منابع تخصیص یافته با پروژه های مرتبط با راهبردهای خود مواردی مانند: مشتری مداری با رویکرد بهبود کیفیت در خدمات، توسعه نشان تجاری و ترویج کارکردها و فرهنگسازی با رویکرد توسعه پایدار، توسعه و تنوع خطوط کسب و کار بورس کالا، تعمیق بازارهای موجود و توسعه دارایی های پایه جدید بر روی ابزارهای فعلی با رویکرد بازاریابی؛ توسعه متوازن در تعامل با نهادهای حاکمیتی سیاستگذار و نظارتی ضمن حفظ هویت مستقل بورس کالا، توسعه تعاملات و همکاری ها با نهادهای مالی، توسعه و ارتقا سیستم ها و روشها را در دستور کار قرار داده است.

گفتنی است در پایان مجمع، مبلغ ۱۵۰ ریال به ازای هر سهم سود نقدی بین سهامداران تقسیم شد.

انتهای پیام/۶۳۰۸۶/ج/

منبع: فارس

کلیدواژه: بورس ایران مجمع عمومی توسعه پایدار مدیرعامل بورس کالای ایران میلیون ریال بوده سال ۹۸ سال ۹۹ درصدی همراه هزار تن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۴۰۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز (یکشنبه ۱۶ اردیبهشت) با کاهش ۵ هزار و ۱۸۲ واحدی در ارتفاع ۲ میلیون و ۲۵۹ هزار و ۷۳۴ واحد ایستاد.

شاخص هم‌وزن در جریان معاملات روز جاری با ۱۹۴ واحد افزایش، به ۷۵۱ هزار و ۳۹ واحد و شاخص قیمت با ۱۰۹ واحد رشد به ۴۲۰ هزار و ۲۲۳ واحد رسید.

شاخص کل فرابورس ایران هم امروز با ۷ واحد افزایش، در ارتفاع ۲۵ هزار و ۲۰۱ واحد ایستاد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • شاخص بورس امروز ۱۷ اردیبهشت/افت ۲۰۶۴۷ واحدی
  • گزارش روزانه بورس ۱۷ اردیبهشت؛ شاخص کل ۲۰ هزار واحد ریخت
  • معاملات برق در بورس انرژی رکورد زد
  • افت بیش‌از ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس در شروع معاملات
  • کشف بیش از ۹ میلیارد ریال کالای قاچاق در سمنان
  • رمزخوانی از یکشنبه قرمز بورس
  • تابلوی بورس، تابلوی رکود
  • ریزش ۵ هزار واحدی شاخص بورس
  • شاخص بورس امروز ۱۶ اردیبهشت/افت۵۱۸۲ واحدی
  • رشد ۱۲۰۷ هزار واحدی بورس در شروع معاملات