Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پیام محمدرضا پورمحمدی به شرح زیر است:

شهر و روستا اصلی‌ترین واحد زیست بشری و مدیریت و سامان آن‌ها از مهمترین دغدغه‌های انسان بوده است. جوامع مختلف برای رشد و آبادانی این واحدها، راه‌های متنوعی را آزموده و نهایتا تجربه نشان داده است که اراده جمعی، تفکر شورایی و تعاون بهترین شیوه اداره امور است که در کشور ما نیز به تمسک به اصول اسلامی در شهر‌ها و روستا‌ها پیاده می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

چهاردهم تیرماه به عنوان "روزشهرداری و دهیاری" فرصتی مغتنمی برای بازخوانی نقاط قوت و ضعف قوانین و نیز تقدیر از تلاش‌­ها و فعالیت­‌های دلسوزانه مدیریت­‌های روستای و شهری است.

دهیاری­‌ها مهمترین نهاد مدنی مدیریت روستایی محسوب می‌شوند که از دل اراده جمعی روستاییان سر برآورده و نقش تاثیرگذاری در رشد و بالندگی و توسعه سکونت گاه‌های روستایی دارد. راه اندازی دهیاری­‌ها را می‌توان نقطه عطفی در تاریخ مدیریت روستایی به شمار آورد، به طوری که با تصویب قانون تاسیس دهیاری­‌های خودکفا در ۱۴ تیر ۱۳۷۷ تجربه جدیدی در عرصه مدیریت روستایی شکل گرفت و امروز در روستا‌های استان آذربایجان شرقی، ۱۹۴۶ نهاد دهیاری به روستائیان عزیز درحال ارائه خدمت می‌باشند.

دهیاری‌ها به عنوان یک نهاد عمومی غیردولتی با ساختار خدماتی و اجرایی مبتنی بر مشارکت مردم، همواره مورد توجه بوده و همین موضوع در شهر‌ها نیز در مقیاسی بزرگتر اتفاق افتاده و شورا‌های اسلامی شهر‌ها به عنوان پارلمانی محلی که حاصل آرا و اراده جمعی شهروندان است، اداره شهر و انتخاب مسئولان را به صورت مستقیم و یا غیر مستقیم در سلسله طولی بر عهده داشته و یا بر حسن انجام امور نظارت و اشراف دارد.

اینجانب ضمن ارج نهادن به تلاش‌­ها و خدمات شهرداران، دهیاران هم‌چنین کارکنان شهردارای‌ها و دهیاری­‌های استان، روز شهرداری و دهیاری را تبریک گفته، امید آن دارم با اتکال به رحمت و قدرت لایزال الهی در ارایه خدمات مطلوب و موثرتر به مردم عزیز ایران اسلامی به ویژه هم استانی‌های عزیز موفق باشند.

محمدرضا پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: دهیاری ها استانداری اراده جمعی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر

 

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان خوزستان، سیدمحسن سیدموسوی گفت: با استفاده از اعتبارات روستا‌های فاقد دهیاری و نیز ظرفیت عملیاتی اداره برق، رفع نقص و تکمیل روشنایی بخش مرکزی، شعیبیه و میان آب در حال اتمام و دو بخش دیگر نیز در دست اقدام است.

وی افزود: تا پایان خرداد ماه روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری سه بخش شهرستان شوشتر انجام خواهد شد.

سیدموسوی اعتبار هزینه شده در این مرحله را ۴ میلیارد ریال عنوان کرد.


فرماندار شوشتر می‌گوید: رفع نقص روشنایی درون روستا‌ها و سایر اماکن نیز به روال توسط دهیاری‌ها، اداره برق و اداره راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در حال انجام است.

دیگر خبرها

  • تلاش جمعی ایران، عربستان، ترکیه، اندونزی و مصر برای پایان جنگ در غزه
  • تشدید سامانه بارشی در آذربایجان شرقی
  • تسلیت استاندار خوزستان به مناسبت درگذشت مادر شهیدان دزفولی
  • تکمیل روشنایی روستا‌های فاقد دهیاری در شوشتر
  • بارش باران در مناطق مختلف آذربایجان شرقی
  • برپایی نمایشگاه خوشنویسی جمعی از هنرمندان افغانستانی و ایرانی در قم
  • ضرورت همکاری دستگاه‌ها در اجرای پروژه استراتژیک جاده جلفا-کلاله
  • ۲۰۲ نیروی جدید در دهیاری‌های بوشهر استخدام می‌شوند
  • برگزاری آزمون استخدامی آموزش و پرورش در آذربایجان شرقی
  • واگذاری سرویس مدارس شیراز به شهرداری