Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مشرق»
2024-04-29@00:51:30 GMT

پرچم آمریکا در روز استقلال این کشور به آتش کشیده شد

تاریخ انتشار: ۱۴ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۴۸۵۳۳

پرچم آمریکا در روز استقلال این کشور به آتش کشیده شد

تصاویر منتشر شده در رسانه‌های اجتماعی از به آتش کشیده شدن پرچم آمریکا در روز استقلال این کشور حکایت دارد.

به گزارش مشرق، کاربران در توئیتر اعلام کردند گروه آنتیفا با به آتش کشیدن پرچم‌های آمریکا در شهر پورتلند در روز چهارم ماه ژوئیه -روز استقلال آمریکا این روز را سپری کردند.

جنبش آنتیفا به مجموعه‌ای از گروه‌های جناح چپِ مستقلِ ستیزه جوی ضد فاشیستی در آمریکا اطلاق می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

تمرکز این گروه بر مخالفت با نژادپرستان، نظام سرمایه داری و افراد تندرو است. دونالد ترامپ، رئیس جمهور پیشین آمریکا که از طرفداران نظام سرمایه داری بوده و طرفدارانش را طیف گسترده ای از نژادپرستان تشکیل می دادند جنبش آنتیفا را یک جنبش تروریستی می‌دانست. 

۲۴۵ سال پیش در چهارم ژوئیه سال ۱۷۷۶ میلادی نمایندگان ۱۳ ایالت اولیه آمریکا در شهر فیلادلفیا اعلامیه استقلال این کشور را امضا کردند.

سرزمین آمریکا طی هزاران سال، محل زندگی سرخپوستان بود تا آنکه از اواخر قرن پانزدهم میلادی کاشفان اروپایی قدم بر این سرزمین نهادند و کشورهای مختلف اروپایی هر کدام قسمتی از آمریکا را تصرف کردند. به تدریج مهاجرت اروپائیان به آمریکا افزایش یافت و آن‌ها به همراه خود میلیون‌ها برده آفریقایی را نیز برای کار در مزارع و کارخانه ها به آمریکا آوردند.

از اوایل قرن هجدهم، نهضت استقلال طلبی در آمریکا آغاز شد و مهاجرنشینان با کمک نیروهای انگلیسی، سربازان فرانسوی را از آمریکا بیرون راندند. پس از این پیروزی، مهاجران به مخالفت با انگلیس برخاستند و از سال ۱۷۷۵ میلادی، جنگ میان دو طرف آغاز شد. پس از صدور اعلامیه استقلال، جنگ همچنان در آمریکا ادامه یافت تا آنکه در سال ۱۷۷۸ انگلیس شکست خورد و عملا استقلال آمریکا را پذیرفت.

در پی کشتار سرخپوستان که از سال ۱۸۱۴ میلادی آغاز شد و جنگ‌های داخلی که از سال ۱۸۶۱ تا ۱۸۶۵ میلادی طول کشید، به تدریج موقعیت آمریکا تثبیت شد و این کشور از سال‌های پایانی قرن نوزدهم، سیاست توسعه طلبی خود را در آمریکای مرکزی و جنوبی شروع کرد. آمریکا در دو جنگ جهانی اول و دوم به نفع متحدین وارد جنگ شد و پس از جنگ جهانی دوم، سلطه گری، تجاوز و دخالت در امور سایر کشورها را آغاز کرد. کشور آمریکا در آمریکای شمالی و درمیان اقیانوس‌های اطلس و آرام قرار دارد. این کشور با بیش از ۹ میلیون و ۳۰۰ هزار کیلومتر مربع مساحت از شمال با کانادا و از جنوب با مکزیک همسایه است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

منبع: مشرق

کلیدواژه: کرونا تحولات افغانستان پرچم آمریکا شهر پورتلند آمریکا روز استقلال آمریکا آتش زدن پرچم آمریکا اخبار داغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mashreghnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مشرق» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۸۵۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ای اف پی، یک فضاپیمای حامل ۳فضانورد چینی ماموریت شنژو۱۸ کنار ایستگاه فضایی تیانگونگ پهلو گرفت. این جدیدترین اقدام در برنامه فضایی چین با هدف فرستادن فضانوردان به ماه تا ۲۰۳۰ میلادی است.

خدمه از کپسول که روی یک موشک لانگ مارچ ۲F سواربود، پیاده شدند. این موشک از مقر پرتاب ماهواره جیوکوان در شمال غرب چین در سالع ۱۲:۵۹ دقیقه روز پنج شنبه به فضا پرتاب شده بود.

در نخستین ساعات روز شنبه فضاپیما به طور موفقیت آمیز کنار ایستگاه فضایی چینی پهلو گرفت.

رهبر این ماموریت گوانگ فو خلبان جت جنگنده و فضانوردی است که قبلا در سال ۲۰۲۱ میلادی نیز در ماموریت فضایی شنژو ۱۳ شرکت کرده بود. در کنار او لی کانگ و لی گوانگ سو فضانوردان چینی برای نخستین بار به فضا سفر کردند.

پیش بینی می شود تیانگونگ تا حداقل ۱۰ سال دیگر در ارتفاع ۴۰۰ تا ۴۵۰ کیلومتر سطح زمین،مدار بزند.

کد خبر 6088937 شیوا سعیدی قوی اندام

دیگر خبرها

  • پیام رئیسی به مناسبت قهرمانی تیم ملی فوتسال در آسیا | اهتزاز پرچم پرافتخار ایران در تایلند موجب سرافرازی ایرانیان ورزش‏‌دوست شد
  • آیا صدام حسین واقعا «دیوانه خاورمیانه» بود؟
  • پرچم ایران در دست تظاهرکنندگان ایالت اوتاوا آمریکا
  • پرچم فلسطین بر گردن اولین رئیس جمهور آمریکا! | عکس
  • تصویر واضح از پرچم جمهوری اسلامی ایران در دست تظاهرکنندگان در آمریکا | تصویر
  • حراج پشته‌های علف مشهور «مونه»
  • شهید آمریکایی راه مشروطه کیست؟! + فیلم
  • ۸ اردیبهشت در دنیای علم چه خبر؟
  • حجاب و عفاف نماد مسلمانی و پرچم افتخار امت اسلامی است
  • فضانوردان چینی به اقامتگاهشان در فضا رسیدند