Web Analytics Made Easy - Statcounter



پورابراهیمی گفت: پس از ۴ سال تلاش، قانون جدید مالیات بر ارزش افزوده روز گذشته ابلاغ شد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، پور ابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی تصریح کرد: در حوزه بحث تامین مالی، رویکرد ما به حوزه بانک محور باید تداوم پیدا بکند البته نه با این فضایی که ما در سال‌های اخیر در حوزه بازار سرمایه داشتیم، از این لحاظ که با رویکرد عدم مدیریت صحیح بازار سرمایه کشور آسیب دید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: در حوزه بیمه مقدمات تدوین برنامه توسعه در دستور کار مجلس شورای اسلامی قرار گرفته است و طبیعتا از سال آینده شروع می شود. پیشنهاد مشخص ما این است که شرکت های بیمه به صورت رقابتی کار کنند.

پورابراهیمی گفت: در بخش مالیات‌ خوشبختانه اتفاق‌های مثبتی افتاده است. بعد از ۴سال کار و تلاش شبانه روزی، روز گذشته قانون مالیات بر ارزش افزوده ابلاغ شد. فردا یک نشست رسانه‌ای در این خصوص داریم. سعی می کنیم مشکلات این قانون را رفع کنیم.

امروز برق از نان شب برای مردم واجب تر است/ وزیر نیرو فاتحه صنعت برق کشور را خواند

پورابراهیمی بیان کرد: کالای اساسی مردم ایران فقط نان و گوشت و مرغ نیست که به فکر تامین آن باشیم، امروز تامین برق از نان شب برای مردم واحب تر شده است.

وی افزود: صنعتگران بخش خصوصی برق بیش از ۳۰ هزار میلیارد تومان از دولت طلب دارند این در حالی است که وزارت نیرو سد راه صنعتگران هم شده است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: بخش خصوصی چه گناهی کرده است که باید پاسخ گوی دولتی ها در خصوص تامین برق باشد؟ وزارت نیرو با این عملکرد، فاتحه صنعت برق کشور را خوانده است.

پورابراهیمی ادامه داد: هیچ صنعتگر بخش خصوصی برقی نداریم که صادرات انجام داده و ارز دریافت کرده باشد، با این همه اوضاع وزارت نیرو از بخش خصوصی طلبکار هم است.

پور ابراهیمی اعلام کرد :در طول ۵سال گذشته وزارت نیرو یک نیروگاه جدید هم اضافه نکرده است‌.

او افزود: چرا این اتفاق افتاده که بخش خصوصی ما دارد فرار می کند. اولین مشکل قیمت گذاری دستوری است. قیمت گذاری دستوری اساسا صنعت و کسب و کار را از بین می برد.

پور ابراهیمی گفت: ۵۰ درصد از نیروگاه های کشور اکنون برای بخش خصوصی است. این ۵۰درصد به غیر از قیمت گذاری دستوری تعهداتشان هم عملی نشده است.

منبع: بیتوته

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.beytoote.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «بیتوته» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۱۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم

حسینعلی حاجی دلیگانی عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس در گفتگو با خبرنگار قدس در رابطه با لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم بیان داشت: مشکل این است آن هایی که فعالیتشان آشکار است، معمولا مشمول پرداخت مالیات می شوند ولی آن هایی که فعالیتشان زیر زمینی و یا مخفی است معمولا به نوعی از پرداخت مالیات فرار می کنند.

این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص تاثیر مشوق های مالیاتی هوشمند و هدفمند در جهت افزایش مشارکت مردم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، بیان داشت: تولیدکنندگان و سرمایه گذارانی که فعالیتشان شفاف و آشکار است، باید مورد شمول مشوق‌های مالیاتی جدید شوند و این تغییر مهم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، کاری بسیار درست و دقیق در جهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم است. وقتی کار تولید مورد اقبال قرار گیرد، طبیعتا مشارکت مردم می تواند در آن بخش تولیدی افزایش پیدا کند.

حاجی دلیگانی نماینده مردم شاهین شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی در رابطه با تشویق سرمایه گذاران به سرمایه گذاری در مناطق محروم در لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، گفت: هر چقدر مشوق های مالیاتی در مناطق محروم و کم برخوردار بیشتر باشد و به خصوص از لحاظ زمانی مدت این معافیت‌ها زیاد باشد، باعث جلب توجه و گرایش افراد به سرمایه گذاری در آن مناطق می شود.

وی همچنین در انتقادی نسبت به لایحه بودجه 1403 گفت که دولت برای بودجه سال 1403 در بخش تبصره و احکام بودجه، این مساله را به صراحت نیاورده بود و بعد در جداول آورده است که کار درستی نیست و موجب شده است که زمان بررسی بودجه به درازا کشیده شده است.

حاجی دلیگانی در خصوص زمان بررسی لایحه « اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم» یادآور شد که لایحه باید فرایند و مسیر خود را طی کند و زمان بررسی لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم با توجه به درگیر بودن صحن به بحث بودجه و برنامه هفتم مشخص نیست.

زهرا طوسی

دیگر خبرها

  • سازمان مالیاتی موظف به ارسال درآمدهای اشخاص غیرتجاری به وزارت تعاون شد
  • پورابراهیمی: طرح مالیات بر سوداگری به کاهش التهابات بازار خودرو، ارز، طلا و مسکن کمک می‌کند
  • مالیات بر سوداگری برای کند کردن تیغ سوداگران است/گام بلند مجلس برای هزینه دار کردن فعالیت های سوداگرانه و دلالی
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد را شامل می‌شود
  • مالیات بر سوداگری و سفته‌بازی فقط یک درصد از افراد جامعه را شامل می‌شود
  • نیرو‌های مسلح، پشتوانه امنیت مردم هستند
  • ارزش افزوده در شهرهای کوچک ناچیز است و باید این قانون اصلاح شود
  • «مشوق‌های مالیاتی هدفمند سرمایه گذاری» گامی مهم درجهت رونق تولید و افزایش مشارکت مردم
  • قانون جدید مالیات؛ زمینه ساز کتمان معاملات
  • تمدید ارسال اظهارنامه مالیات ارزش افزوده تا ۱۲ اردیبهشت