Web Analytics Made Easy - Statcounter

یکی از رایج ترین ناراحتی های معده اسیدیته یا همان سوزش معده است. از ان جا که سوزش معده یک بیماری جدی به حساب نمی آید درمان های خانگی به شما کمک می کنند تا به راحتی ان را کنترل کنید.

به گزارش روی خط رسانه های خبرگزاری برنا؛یکی از رایج ترین ناراحتی های معده اسیدیته یا همان سوزش معده است. از ان جا که سوزش معده یک بیماری جدی به حساب نمی آید درمان های خانگی به شما کمک می کنند تا به راحتی ان را کنترل کنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سوزش معده معمولا به عنوان ترش کردن شناخته می شود و با سوزش معده شروع می شود و با علائمی هم چون احساس سوزش در قفسه سینه ، معده و گلو همراه است.

این بیماری ارتباط نزدیکی با تغذیه شما دارد در نتیجه با انجام این 5 تغییر و اضافه کردن این مواد غذایی به رژیم غذایی خود این مسئله را برطرف کنید.

1. رازیانه

مصرف رازیانه بعد از خوردن غذا یکی از سنت های هند است. خوردن رازیانه پس از غذا بوی بد دهان را ازبین می برد و علاوه بر این به هضم بهتر غذا نیز کمک می کند. مصرف رازیانه کاملا بی خطر و موثر است.

شما می توانید بعد از صرف غذا مقداری رازیانه خیس خورده در آب را مصرف کنید و یا مقداری از آن را به همراه شکر به چای خود اضافه کنید و میل نمایید.

2. شیر و ماست

شیر به عنوان یک پادزهر طبیعی برای درمان اسیدیته معده شناخته می شود. مصرف جرعه جرعه شیر سرد و یا هم دما با دمای تاق به درمان سوزش معده کمک می کند. کلسیم و نمک موجود در شیر در زابین بردن اسیدیته معده بسیار موثر است.

ماست نیز یکی دیگر از راه های درمان سوزش معده است. همچنین یک پروبیوتیک طبیعی است که به سلامت روده ها و هضم بهتر غذا کمک می کند.

3. عسل

تحقیقات نشان داده است که مصرف یک قاشق چای خوری عسل با آب گرم به اسیدیته معده کمک می کند. افزودن مقداری لیموترش به آن به عنوان یک ماده قلیایی، اسید معده را خنثی می کند.

4. گشنیز

برگ های تازه گشنیز و دانه های آن نیز به عنوان یک ماده موثر در کاهش اسیدیته معده است. شما می توانید دانه آسیبا شده و برگ های خشک شده گشنیز را به دوغ ی پخت غذاهای خودد اضافه کنید. همچنین مصرف چای دانه گشنیز می تواند کمک کننده باشد.

5. میوه

همه میوه ها از جمله مرکبات دارای خاصیت قلیایی هستند که در خنثی کردن اسید معده موثر است. علاوه بر این فیبر موجود در این میوه ها به هضم بهتر غذا نیز کمک می کند. مصرف روزانه حداقل دو میوه تازه روشی مناسب برای کنترل اسیدیته معده و جلوگیری از آسیب رسیدن به پوشش معده است.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: معده سوزش معده اسیدیته معده سوزش معده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۶۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی

قاسمی، با تاکید بر لزوم توجه به پروانه ساخت حشره کش‌ها در هنگام خرید، گفت: استعلام مجوزهای بهداشتی حشره کش‌ها از طریق زیرسامانه‌های سازمان غذا و دارو امکان پذیر است.

وی اظهار کرد: به منظور اطمینان از اصالت حشره کش‌ها و جلوگیری از خطرات ناشی از مصرف محصولات تقلبی، مصرف کننده ها حتماً باید موقع خرید به پروانه ساخت بهداشتی درج شده روی آن توجه کنند.

قاسمی با تاکید بر لزوم توجه به نحوه نگهداری و مصرف حشره کش‌ها، اظهار کرد: حتماً هنگام خرید علاوه بر پروانه ساخت باید به مندرجات روی محصول در مورد نحوه نگهداری و مصرف توجه شده و همواره دور از دسترس کودکان، نور، حرارت، رطوبت، مواد غذایی و مواد شوینده نگهداری شود.

کارشناس سازمان غذا و دارو تصریح کرد: حشره کش‌های خانگی به صورت پودر و اسپری هستند که در هنگام مصرف حتماً باید از دستکش، ماسک و عینک استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: در صورت بروز حساسیت پس از مصرف حشره کش‌ها فرد باید به سرعت به همراه محصول یا برچسب اطلاعات آن به مراکز درمانی مراجعه کند تا کادر درمان بر اساس اطلاعات فرآورده اقدامات درمانی متناسب را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

دیگر خبرها

  • داروهای سوزش معده خطر میگرن را افزایش می دهند
  • قبض این مشترکان برق ۲۴ برابر می‌شود
  • درمان‌های طبیعی و خانگی که به کاهش معده‌ درد کمک می‌کند
  • درمان خانگی آبله مرغان + بهترین دارو برای از بین بردن جای جوش
  • دمنوش‌هایی برای آرامش اعصاب
  • دمنوش هایی برای آرامش اعصاب
  • کدام مواد غذایی را نباید با معده خالی خورد؟
  • نکات مهم در خرید و استفاده از حشره کش‌های خانگی
  • 5 لوازم خانگی که قبض برق شما را نجومی می‌ کنند
  • خودرو ، جایزه صرفه جویی در مصرف برق