Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  بسیاری از رشته‌های پزشکی و دارویی در اصفهان پس از پیروزی انقلاب اسلامی با پیشرفت‌های چشمگیری مواجه شد به طوری که امروزه این استان یکی از قطب‌های درمانی و دارویی ایران به شمار می‌آید و علاوه بر هموطنان، شهروندان برخی کشور‌های دیگر به ویژه همسایگان ایران برای درمان به اصفهان سفر می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 اصفهان امروز حرف زیادی در زمینه سلول‌های بنیادی، سلول درمانی، شبیه سازی، درمان ناباروری، درمان‌های تخصصی بیماری‌های غیرواگیر مانند ام اس و صرع، شکاف لب و کام، پیوند اعضا و جراحی چشم دارد و از قطب‌های کشور در زمینه تولید باند و گاز استریل و انواع محصولات زخم بندی و پانسمانی در کشور است.

طاهره چنگیز رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با اشاره به جهش استان اصفهان در تولید دارو و تجهیزات پزشکی و درمانی به ویژه در سال‌های اخیرگفت: اصفهان دارای کارخانه‌های مهم داروسازی و تجهیزات پزشکی است و جایگاه مهمی در تامین نیاز دارویی کشور، صادرات انواع دارو و تولید انواع تجهیزات درمانی دارد.

او با بیان اینکه اصفهان سومین قطب تولید تجهیزات پزشکی در کشور است، بیان کرد: بیش از ۱۱۰ واحد تولیدی در زمینه تجهیزات پزشکی فعال است و بیش از ۱۸۰ قلم انواع تجهیزات پزشکی در استان تولید می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اصفهان با بیان اینکه وجود مراکز درمانی برخوردار از فناوری‌های پیشرفته منجر به ارتقای جایگاه این استان از نظر پزشکی و خدمات درمانی در کشور و دنیا شده است، خاطرنشان کرد: این موفقیت‌ها در دوران تحریم‌های ظالمانه حاصل شده است. 

اصفهان تولید کننده ۴۰ درصد از تجهیزات پانسمانی و زخم بندی در کشور

ریحانه فرخی مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: یکی از گلوگاه‌های اقتصاد مقاومتی کشور در زمینه تجهیزات پزشکی است که سال‌های اخیر کشورمان و به خصوص استان اصفهان پیشرفت خوبی در این زمینه داشته و صرفه جویی ارزی چشمگیری حاصل شده است.

او ادامه داد: استان اصفهان سومین قطب تولید تجهیزات پزشکی در کشور است و امیدواریم بتوانیم اصفهان را در چند سال آینده به قطب اول کشور تبدیل کنیم، زیرا اصفهان این قابلیت را دارد.

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان بیان کرد: در حال حاضر بیش از ۴۰ درصد از انواع محصولات باند و گاز مورد نیاز مراکز درمانی و بیمارستانی کشور در استان اصفهان تولید می‌شود.

فرخی ادامه داد: بیمارستان‌های ما باید نیازشان را از تولیدکنندگان داخلی تهیه کنند، اما تجهیزات پزشکی هم باید کیفیت لازم را داشته باشد.
او به سیر صعودی افزایش تولیدات این بخش طی چند سال اخیر اشاره کرد و گفت: چنانچه با همین روند، فعالیت خود را ادامه دهیم و برنامه‌ریزی خوبی داشته باشیم، می‌توانیم شرکای خارجی را جذب بازار ایران و بازار رقابت را از واردات خالی کنیم.


تولید ۴ هزار تن باند و گاز استریل زخم بندی و درمانی

مدیر نظارت و ارزیابی تجهیزات پزشکی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: در سال‌های اخیر استان اصفهان پیشرفت خوبی در زمینه تولید باند و گاز استریل و انواع تجهیزات زخم بندی در کشور داشته است، به طوری که از ۶ هزار تن باند و گاز استریل تولید شده در کشور بیش از ۴ هزار تن آن در استان اصفهان تولید می‌شود.

فرخی افزود: از ۲۶ کارخانه تولید باند و گاز و تجهیزات زخم بندی در کشور، ۱۲ شرکت و کارخانه بزرگ در استان اصفهان فعالیت می‌کنند.

ساخت بیش از ۲۰۰ نوع محصولات استاندارد زخم بندی و درمانی در یک کارخانه

علی متقیان مدیر کارخانه تجهیزات پزشکی سپاهان بهبود در گفتگو با خبرنگار ما گفت: این واحد تولیدی با بکارگیری بیش از ۳۰۰ نفر در بخش‌های تولید و اداری یکی از بزرگترین کارخانه‌های کشور در زمینه تولید انواع محصولات پانسمان و زخم بندی است.

او افزود: بیشتر مسئولان و سرپرستان فنی کارخانه دارای تحصیلات عالی در ارتباط با موضوع فعالیت تولیدی این شرکت هستند.

مدیر کارخانه تجهیزات پزشکی ادامه داد: همه محصولات این کارخانه مطابق آخرین استاندارد‌های روز دنیا ساخته می‌شوند و قابل رقابت با محصولات درجه یک وارداتی هستند.

متقیان گفت: ما بیش از ۲۰۰ محصول شامل انواع تجهیزات پانسمانی و زخم بندی مثل رول پنبه، گاز‌های دندانپزشکی، باند‌های پانسمان و زخم بندی، باند‌های پانسمان سوختگی، گاز طبی هیدروفیل، گاز استریل و ... را تولید می‌کنیم و می‌توان گفت در استان اصفهان و کشور نیازی به واردات این محصولات نداریم.


همه مواد اولیه بومی و تولید داخل است

او گفت: یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که روی آن تاکید داریم استفاده از مواد اولیه داخلی است که نقش مهمی در کاهش هزینه‌ها و افزایش کیفیت محصولاتمان داشته است.

مدیر کارخانه تجهیزات پزشکی بیان کرد: در این کارخانه سالیانه بیش از ۴۵۰ هزار کیلوگرم مواد اولیه به باند و گاز استریل و تجهیزات پانسمانی تبدیل می‌شود.

متقیان تصریح کرد: مواد اولیه نخ و پنبه که تولید داخل کشور است وارد این کارخانه و در واحد نخ ریسی و بافت آن به انواع محصولات تبدیل می‌شود.

صفر تا صد کار به دست متخصصان داخلی است

احمد حافظی کارشناس کنترل کیفیت کارخانه هم به خبرنگار ما گفت: از صفر تا صد محصولات این کارخانه به دست متخصصان داخلی است، از جمله سفیدگری، بافت پارچه، تولید بسته بندی و استریل در همین شرکت انجام و محصول آماده مصرف به مراکز درمانی ارسال می‌شود.

او تاکید کرد: کلین روم‌های این کارخانه کاملا بهداشتی و مطابق آخرین استاندارد‌های روز دنیا است و از ورود کوچکترین آلودگی به محصولات جلوگیری می‌کند.

کارشناس کنترل کیفیت کارخانه بیان کرد: تنها در همین کارخانه سالیانه ۲۷ میلیون دلار صرفه جویی ارزی داریم و با توجه به فعالیت ۱۱ کارخانه دیگر در استان اصفهان که به تولید تجهیزات پانسمانی و پزشکی و درمانی مشغول هستند این صرفه جویی ۱۰ برابر می‌شود.

درآمدزایی بر مبنای پیشرفت‌های پزشکی  برپایه حضور موفق شرکت‌های دانش بنیان، دستاوردی است که اسیر تحریم نمی‌شود. قدم اول خودکفایی کشور است و بعد از آن یافتن بازار‌های صادراتی .

گزارش از سولماز محمدی

انتهای پیام/ی

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: گاز استریل علوم پزشکی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان استان اصفهان تولید تجهیزات تجهیزات پزشکی انواع محصولات انواع تجهیزات گاز استریل مواد اولیه زخم بندی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۶۶۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور

 به گزارش خبر گزاری صداوسیما مرکز کرمان این کارخانه ۵ سال پیش بر اساس نیاز صنعتی معدنی و کشاورزی استان کرمان راه اندازی شد که با راه اندازی این کارخانه دیگر نیازی نیست رانندگان به استان های دیگر مراجعه کنند واین تریلر کفی محصول بزرگترین کارخانه سازنده کاربری‌های جاده‌ای در جنوب شرق کشور است.

در 5خط تولید این کارخانه 520نفر مشغول بکارند و با اجرای خط توسعه به بیش از 1000نفر می رسد و تنوع محصولات از 13به 20می رسد .

 ۸۵ درصد قطعات مورد نیاز هم در این واحد فعال صنعتی بومی‌سازی و تولید شده است.

 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

 

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات و ملزومات پزشکی به آفریقا
  • آمادگی ایران برای صادرات تجهیزات پزشکی به آفریقا
  • موانع تولید ۲۴ کارخانه در البرز طی سال گذشته رفع شد
  • رونمایی از بانک امانات تجهیزات پزشکی در دشتستان
  • محمدی: تحریم‌ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران شد
  • تحریم ها عامل رشد صنعت دارو و تجهیزات پزشکی ایران
  • خودکفایی در تولید برخی از ملزومات خودرو‌های سنگین در جنوبشرق کشور
  • نقش ایران در تأمین دارو و تجهیزات پزشکی بازار سوریه
  • ایران به‌دنبال همکاری و کمک به سوریه در تولید دارو است