Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، در حالی که خشکسالی وارد بیست و یکمین سال خود در خراسان جنوبی شده، در برخی از روستا‌های استان تشنگی به اوج خود رسیده است.

طبق پیش‌بینی شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی امسال آبرسانی سیار در این استان با توجه به تداوم خشکسالی و گرمای هوا تا ۴۵۰ روستا در اوج مصرف افزایش می‌یابد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سال گذشته به طور میانگین به ۳۸۰ روستای خراسان جنوبی با تانکر آبرسانی شد که در اوج مصرف به ۴۳۰ روستا افزایش یافت.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان جنوبی با اشاره به اینکه منابع آبی روستا‌ها به دلیل تداوم خشکسالی کاهش یافته گفت: امسال با رشد آبرسانی سیار روبه‌رو خواهیم بود.

 امامی بیان کرد: پیش‌بینی می‌شود تعداد روستا‌های نیاز به آبرسانی سیار در اوج مصرف تا ۴۵۰ روستا هم افزایش یابد در حالی که باید تعداد این روستا‌ها کمتر از ۴۰۰ روستا باشد.

عدم تخصیص اعتبار ناوگان آبرسانی سیار روستا‌های استان را زمین گیر کرده است

مدیرعامل اتحادیه دهیاری‌های خراسان جنوبی نیز با بیان اینکه عدم تخصیص اعتبار ناوگان آبرسانی سیار روستا‌های استان را زمین گیر کرده است اظهار کرد: عدم تخصیص اعتبار و تعطیلی آبرسانی سیار به روستاها در آینده نزدیک دور از انتظار نیست.

مهدی اناری شوکت آباد با بیان اینکه اکنون کار آبرسانی به ۴۳۰ روستا با تعداد ۱۵ تانکر انجام می‌شود، تصریح کرد: از سال ۱۳۹۵ که کار آبرسانی به روستا‌ها توسط اتحادیه انجام می‌شود و طلب اتحادیه سالانه افزایش پیدا می‌کند.

مدیرعامل اتحادیه دهیاری‌های خراسان جنوبی با اشاره به طلب ۳۰ میلیارد ریالی اتحادیه دهیاری‌های استان از شرکت آب و فاضلاب استان، اظهار کرد: علی‌رغم افزایش چندین برابری هزینه این اتحادیه با کمترین مبلغ ممکن این کار انجام می‌دهد که از تخصیص اعتبار خبری نیست.


اناری با اشاره به حقوق معوق رانندگان در چهار ماه گذشته، ادامه داد: این رانندگان با اخلاص و بدون دریافت حقوق این مدت آبرسانی کرده‌اند.

وی با اشاره به اینکه اگر اعتبار لازم تخصیص پیدا نکند بحث آبرسانی به روستا‌ها با مشکل مواجه خواهد شد، تصریح کرد: هزینه‌های تعمیرات، نگهداری و تامین هزینه‌های جاری، هزینه‌های سرسام آوری به اتحادیه وارد کرده است.

اناری بیان کرد: امیدواریم با پیگیری‌هایی که استاندار و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی دارند، هر چه زودتر این مشکل رفع شود.

مدیرعامل اتحادیه دهیاری‌های خراسان جنوبی گفت: خراسان جنوبی در شرقی‌ترین منطقه از کشور و با خشکسالی‌های چندین ساله و افزایش روزانه تعداد روستا‌هایی که با تانکر آبرسانی می‌شود، نیازمند نگاه ویژه‌ای است.

اناری اظهار کرد: اعتبارات تخصیصی به آبرسانی سیار در استان از ابتدای امسال توسط آب و فاضلاب روستایی، بسیار اندک بوده که شامل آزاد سازی ضمانت‌نامه‌های بانکی این اتحادیه بوده است.

وی همچنین در مورد اعتبارات تخصیصی در شش ماه پایانی سال ۹۹ میزان اعتبارات تخصیصی بسیار کم به این پروژه تخصیص پیدا کرده است، تصریح کرد: نگاه به تامین آبرسانی به روستا‌های شهرستان باید یک نگاه ملی باشد تا مردم استان که به تعبیر امام خمینی (ره)، ولی نعمتان جامعه هستند، در این شرایط خشکسالی و کمبود آب شرب با کمترین مشکل روبه‌رو شوند.

انتهای پیام / ط آ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: بحران آب آبرسانی روستایی خشکسالی اتحادیه دهیاری خراسان جنوبی آبرسانی سیار تخصیص اعتبار آب و فاضلاب روستا ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۶۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان شمالی؛ سعید رئوفی افزود: اجرای طرح هادی در ۷۹ روستای استان سال گذشته اجرا شد.
وی گفت: امسال هم از برنامه‌های سال گذشته، آسفالت ۷۹ روستا در دست پیگیری است.
معاون عمران روستایی بنیاد مسکن استان اضافه کرد: اکنون طرح هادی در ۵۷۲ روستای استان اجرایی شده و بر این اساس ۷۹ درصد از روستا‌های بالای ۲۰ خانوار استان از مزایای این طرح بهره‌مند هستند که این رقم در کشور ۶۸ درصد است.
به گفته رئوفی ۷۲۲ روستای بالای ۲۰ خانوار در استان وجود دارد که مطالعات طرح هادی در تمامی این مناطق انجام شده است.

دیگر خبرها

  • کارگاه آموزشی وسایل نقلیه کشاورزی ویژه رانندگان و کشاورزان فریدنی
  • آسفالت ۴۰۰ هزار متر مربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • آسفالت ۴۰۰هزار مترمربع معابر روستا‌های خراسان شمالی
  • تامین آب آشامیدنی روستای کهن دژ
  • بهره‌مندی اهالی روستای سرپله آبدانان ایلام از آب سالم
  • آب شرب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب روستا‌های سیل زده خراسان جنوبی وصل شد
  • آب آشامیدنی روستای کهن دژ در شهرستان کیار تامین شد
  • لطافت هوای روستای گیامی پس از بارش باران در قالب تصاویر
  • افتتاح ۴ طرح عمرانی در شهرستان کیار