Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، پدر و مادر شدن آرزویی است که هر زن و مرد جوانی آرزوی آن را دارند ، مادر چندین ماه طفلش را حمل می‌کند تا متولد شود و سختی‌های زیادی را به جان می‌خرد تا نوزادی سالم به دنیا بیاورد.

در این میان هستند نوزادانی که زودتر از زمان موعد متولد می‌شوند یا هنگام تولد دستگاه ریوی آن‌ها تکامل پیدا نکرده است، نوزادانی که نارس و بدحال متولد می شوند یا هنگام تولد مشکلات تنفسی دارند را در دستگاهی به نام انکوباتور نگهداری می‌کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

انکوباتور نوزاد چیست؟

انکوباتور نوزاد، دستگاهی است برای مراقبت ویژه از نوزادان در بدو تولد و نوزادانی که زودتر از موعد مقرر متولد می‌شوند ، این دستگاه  امکاناتی جهت حفظ سلامتی نوزادان ارائه می‌دهد که شامل دما، رطوبت و اکسیژن قابل تنظیم است و پزشک براساس نیاز نوزاد می‌تواند پارامتر‌های انکوباتور را تنظیم کند.

کاربرد انکوباتور

 وظیفه انکوباتور تامین اکسیژن مورد نیاز بدن نورادان نارس و رطوبت مطلوب برای آنها و همچنین تنظیم دمای سی و هفت درجه و ثابت نگه داشتن این پارامتر ها در محفظه است.

پزشک می‌تواند دمای محفظه را نسبت به دمای بدن نوزاد تنظیم کند، انکوباتور جداره‌ای شفاف دارد که از این طریق پزشک می‌تواند نوزاد را مشاهده کند و  دریچه‌هایی که اطراف محفظه انکوباتور قرار دارند دسترسی پزشک و پرستاران را به نوزاد آسان می‌کند.

ذرات هوا قبل از ورود به داخل محفظه انکوباتور توسط فیلتر مخصوص تصفیه می‌شوند و اگر در انکوباتور برای نوزاد مشکلی پیش بیاید با هشدار‌های مختلفی پرستار یا پزشک را آگاه می‌سازد.

همت جوان ایرانی کاری می کند کارستان

تولید دستگاه انکوباتور که نیاز حیاتی نوزادان است  در البرز با همت تولیدکنندگان داخلی و جوانانی شکل می گیرد که با وجود تحریم ها اراده ای فولادین دارند و به سمت خودکفایی پیش می روند.

یکی از تولیدکنندگان انکوباتور در البرز که نیاز ایران به این محصول را نه تنها در کشور بلکه در غرب آسیا فراهم می کند با تلاش شبانه روزی جوانان این مرز و بوم ،حیاتی دوباره به کودکان نارس می بخشد.

شرکت توسان  در البرز  تجهیزات پزشکی از جمله انکوباتور نوزاد را تولید و به ۱۵ کشور دنیا هم صادر می کند. این شرکت  به تنهایی می‌تواند کل نیاز‌های داخل کشور را برطرف کند، اما واردات غیرقانونی انکوباتور در کشور چوب لای چرخ  تولیدکنندی  داخلی گذاشته است.

محرابی از تولیدکنندگان انکوباتور این شرکت تولیدی می گوید: خودکفایی خلاء بزرگی است که سالهاست چون پتکی سنگین بر کمر اقتصاد ایران می کوبد و باید اعتراف کرد در انتهای هر سال چیزی جز چند مصوبه بر زمین جا مانده و چند وعده انجام نشده از شعار سال برجای نمی ماند.

او می گوید: جزء اینکه کارخانه ها روی ریل تعطیلی بروند و یکی پس از دیگری سریال تکراری بیکاری را نجوا کنند، چیزی جز دستاورد مسئولین در این حوزه نیست.

محرابی می افزاید: با واردات بی رویه ،دومینوی تعطیلی کارخانه ها روز به روز سرعت بیشتری گرفته، تعطیلی هایی که از تولیدی های کوچک شروع می شود  و ریشه جان تولید داخلی را می مکد.

 

اراده هایی که  هرز می شود

رضایی، مدیر شرکت تولید کننده داخلی انکوباتور می‌گوید: دستگاه‌های پزشکی تولید شده را به ۱۵ کشور دنیا از جمله ترکیه، لبنان، مراکش، اندونزی و خاورمیانه صادر می‌کنیم، صادرات کالا به کشور روسیه کار دشواری بود و خوشبختانه چندین سال است که صادرات خوبی به روسیه داریم و از دستگاه‌های ما راضی هستند.

رضایی می گوید: با وجود این که شرکت ما جزو شرکت های تیوان است و شرکت های تیوان شرکت هایی هستند که قادر به تولید صددرصدی هستند اما متاسفانه واردات این محصولات با برندهای مختلف و غالبا چینی اراده ما را برای حرکت به سمت خودکفایی کمرنگ می کند.

پروین چهرایی ،مدیر داخلی شرکت تولید کننده انکوباتور نیز می‌گوید: مدت ۴۰ سال است که تولید دستگاه‌های پزشکی از جمله تخت احیا، انکوباتور، دستگاه فتوتراپی و... را برعهده داریم.

او می گوید:این مجموعه از ۴۰ سال گذشته توسط اعضای خانواده ما اداره شده است و ابتدا همسرم مسئولیت کار را برعهده داشت و سپس من به همراه پسر و دخترم کار او را ادامه دادیم.

مدیر داخلی شرکت تولید کننده انکوباتور می‌گوید: کار در ایران با وجود تحریم‌ها دشوار است و ما سینه خیز حرکت می‌کنیم. دستگاه‌های پزشکی تولید شده را به ۱۵ کشور دنیا صادر می‌کنیم و از این راه باعث ارزآوری شده ایم، اما متاسفانه افرادی هستند که انکوباتور و دیگر دستگاه‌های پزشکی را وارد می‌کنند و تشویق هم می‌شوند.

او می‌افزاید: وقتی تولید کننده ای گنجایش تولید دستگاه انکوباتور برای کل کشور را دارد چرا با واردات خارجی اراده جوان ایرانی را برای سربلندی و اعتلای وطن نابود کنیم.

مدیر داخلی شرکت تولید کننده انکوباتور می گوید :من هم به عشق وطن در ایران مانده ام و دلم نمی خواهد هرساله با واردات بی رویه کارگرانی که از این کارخانه نان می برند را تعدیل کنم.

کارگرانی که  تعدیل می شوند

کارگران شرکت تولیدی انکوباتور می‌گویند: ما همیشه دغدغه داریم که سال آینده هم در این شرکت خواهیم بود یا خیر، به دلیل واردات بی رویه، هر ساله شاهد تعدیل نیرو در این شرکت هستیم و این موضوعی است که همواره گریبانگیر شرکت‌های تولیدکننده داخلی که صفر تا صد کار را خودشان انجام می‌دهند شده است.

عزیزی می گوید: واردات افسارگسیخته، تن کارگران را می لرزاند، کارفرمایان ترجیح می دهند با خیالی آسوده و سودی چند برابر به خرید و فروش بپردازند تا اینکه با مشکلات اقتصادی از یک سو و سنگ های مسئولین از سوی دیگر دست و پنجه نرم کنند.

محمدی می افزاید:ما سال هاست که از این شرکت نان به خانه می بریم و تمام تلاش ما تولید محصولی باکیفیت است اما استرس تعدیل نیرو با واردات بی رویه رهایمان نمی کند .

وارداتی که باید ممنوع شود

برای پیگیری ماجرا به سراغ ربیعی، مدیرکل صمت استان البرز رفتیم ،او می‌گوید: از تمامی استان‌های کشور این خواهش را داریم که اجازه ورود دستگاه‌هایی نظیر انکوباتور به داخل کشور را ندهند تا به شرکت‌های داخلی آسیبی وارد نشود.

 

 

او می گوید :این شرکت که  قادر است نیاز داخلی را صد درصد تامین کند نیاز به همکاری همه جانبه دستگاه های ذیربط  برای جلوگیری از واردات دارد.

ربیعی می گوید:تمام تلاش ما حمایت از تولیدکنندگان داخلی است اما متاسفانه اراده ای برای حمایت همه جانبه از تولید کنندگان داخلی وجود ندارد.

ما برای واردات مجوزی نداده ایم

برای پیگیری بیشتر با عامری ،معاون برنامه ریزی و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو تماس گرفتیم ،او  می‌گوید: ما برای واردات هیچ یک از دستگاه‌های پزشکی از سال ۹۶ مجوز نداده ایم.

 معاون برنامه ریزی و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو می‌گوید: مشکل ایجاد شده این است که مناقشه‌ای بین ۲ شرکت تولیدکننده انکوباتور به وجود آمده، یک شرکت صفر تا صد تولید را در دست دارد و دیگری ۵۰ درصد تولید را انجام می‌دهد، اما تمامی شرکت‌ها از وزارت صمت مجوز دارند.

او می‌افزاید: ما واردات ۳۰۰ قلم جنس پزشکی را ممنوع اعلام کرده ایم و  وارداتی نداریم.

عامری می گوید:به دنبال حمایت بیشتری از تولیدکنندگان هستیم البته باید در بحث استفاده از کالای داخلی فرهنگسازی انجام شود.

قلب کودکان می تپد اگر تولید داخلی از حرکت نایستد

به نظر می رسد واردکنندگان تجهیزات و دستگاه‌های پزشکی و دیگر اقلام به داخل کشور باید بدانند که خطای بزرگی را در حق مردمان سرزمینشان انجام می‌دهند که علاوه بر تضعیف تولیدات داخلی و بیکاری جوانان کشورمان باعث وابستگی ایران به دیگر کشور‌های دنیا و کاهش درآمد‌های ارزی و شکنندگی اقتصاد کشور می‌شوند.

برندهایی که چند نسل با آب و خاک این مرزو بوم زندگی کرده اند، امروز یا فراموش شده اند و یا با حجم کمی از ظرفیت خود آبرویشان را یدک می کشند، میلیاردها دلار قاچاق جولان می دهد تا هزاران شغل بیکار شوند و این سرنوشت خمارآلود تا زمانی که اصلاح نشود همچنان بر بدنه اقتصاد ایران گرد مرگ خواهد پاشید و ما صنعتی نخواهیم داشت تا جامعه از آن حمایت کند.

گزارشی از دانیال خلج

انتهای پیام/پ.ش

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: تولید داخلی دستگاه انکوباتور واردات غیرقانونی دستگاه های پزشکی شرکت تولید کننده واردات بی رویه او می گوید شرکت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۸۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش گفت: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم.

به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری دانشجو، شهرام عظیمی با اشاره به این موضوع که دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری با تمام توان در جهت تحقق منویات رهبر انقلاب و شعار سال برنامه‌ریزی خواهد کرد اظهار داشت: درحال جمع‌آوری اطلاعات به منظور مشارکت حداکثری روستاییان در رونق تولید تجهیزات و لوازم ورزشی براساس آمایش سرزمین هستیم و همچنین بدنبـال شناسایی ظرفیت روستائیان و عشایـر سراسرکشور در این حوزه‌ایم.

وی افزود: با عنایت به مصرف بیش از شش هزار نوع کالای ورزشی در کشور که بالای ۵۰ درصد آن از طریق واردات تامین می‌شود و گردش بالای مالی در این حوزه، بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم. براین اساس درآمد و اقتصاد روستا با تولید لوازم ورزشی پایدار و چند هدف دیگر نیز تامین خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: مشارکت هموطنان ساکن روستا می‌تواند به رونق تولید لوازم ورزشی کمک کرده چرا که هزینه تمام شده آن پایین‌تر است.
در نظر داریم همزمان، با برگزاری جشنواره‌های بومی، محلی در سراسر کشور، بازارچه‌های محلی جهت عرضه تولیدات ورزشی روستائیان احداث شود.

سرپرست دفتر توسعه ورزش روستایی و عشایری وزارت ورزش و جوانان اظهار داشت: قطعاً برگزاری بیش از هزار جشنواره در کشور فرصتی مغتنم برای عرضه لوازم و تجهیزات ورزشی تولید شده توسط ساکنین روستا‌ها خواهد بود. درحال حاضر ۱۵۰ هزار نفر در زمینه تولیدات ورزشی مشغول به کار هستند که با فراهم کردن زمینه ورود روستانشینان و عشایر این آمار توسعه خواهد یافت.

انتهای پیام/

وزارت ورزش و جوانان

دیگر خبرها

  • بدهی خارجی ایران کمتر از ۲۶ کشور خاورمیانه و آسیای مرکزی شد
  • پاسخ مدیرعامل شرکت اتوبوسرانی به منتقدان/ اتوبوس‌های برقی قادرند چه مسافتی را طی کنند+ فیلم
  • حمام شیشه‌ای سازه‌ای نوین طراحی دکوراسیون داخلی
  • تسریع و تسهیل انواع تست کمک‌فنر‌ها با تولید مولتی‌تستر ایرانی ممکن شد
  • حضور بیش از ۶۵۰ شرکت دانش‌بنیان داخلی و خارجی در نمایشگاه ایران‌هلث ۱۴۰۳
  • تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • راهکار توسعه اقتصادی و تقویت منابع ارزی؛ تولید زیر تیغ واردات یارانه‌ای!
  • مراقب کلاهبردار‌ها باشید؛ بیمه سلامت با مردم تماس نمی‌گیرد
  • متعهد به خرید داخلی مرغ از مرغداران
  • شهرام عظیمی خبر داد: بدنبال سهم بیشتر تولیدات داخلی با استفاده از توان بالای هموطنان در مناطق روستایی و عشایری هستیم