Web Analytics Made Easy - Statcounter

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین گفت: با رونمایی از پنل تخصصی موسسات خیریه در قزوین زمینه توزیع عادلانه خدمات و پیشگیری از امور موازی مهیا می شود.

به گزارش خبرگزاری برنا از قزوین؛ در مراسمی با حضور مریم بیدخام مدیر کل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری، پنل تخصصی موسسات خیریه در نرم افزار شبکه های مردمی برای نخستین بار در کشور، در کمیته امداد استان قزوین رونمایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مریم بیدخام در مراسم رونمایی از پنل تخصصی موسسات خیریه  اظهارداشت:  مراکز مختلف نیکوکاری در استان قزوین ایجاد شده که در نقاط مختلفی قرار دارد و جمع آوری اطلاعات آنها ضروری است.

وی افزود: امروز خوشبختانه مرکز نیکوکاری به نماد مشارکت اجتماعی مردم تبدیل شده که ظرفیت خوبی در حوزه فرهنگی و اجتماعی محسوب می شود.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین تصریح کرد: مرکز نیکوکاری به مرکزی برای رفع و حل مشکلات اجتماعی تبدیل شده و در واقع در محله های مختلف به عنوان  امداد محله عمل می کند.

بیدخام یادآورشد: برداشتی که از فعالیت مراکز نیکوکاری داریم به واسطه گزارش ارائه شده از سوی مسئولان مربوطه نیست بلکه بازدیدهایی از این مراکز صورت گرفته و موفقیت آین مراکز مشهود است.

وی اظهارداشت: جلوگیری از موازی کاری در امور نیکوکاری امری مهم و جدی است زیرا احتمال دارد یک فرد به چند موسسه مراجعه کند و فرد دیگری به لحاظ بیر اطلاعی و یا ناتوانی قادر نباشد حتی به یک موسسه مراجعه کرده و خدمات بگیرد و این موضوع باید رصد و حل شود.

بیدخام خاطرنشان کرد: پنل اختصاص یافته به موسسات خیریه امکان مناسبی را برای ارتقای خدمت رسانی به نیازمندان فراهم می کند و در این میان حفظ حرمت و کرامت افراد نیز  اهمیت دارد که با محرمانه ماندن اطلاعات نیازمندان، در این زمینه اقدام شایسته ای صورت خواهد گرفت.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری قزوین عنوان کرد: ۶۰ موسسه خیریه در استان فعالیت می کند که هر کدام افراد مختلفی را تحت حمایت دارند که لازم است افراد مشترک میان آنها شناسایی شده تا خدمت رسانی به صورت منظم و شایسته به افراد ارائه شود.

وی گفت: توجه به توانمندسازی در کمیته امداد امام خمینی (ره) امری شایسته و پسندیده است که باید در موسسه های خیریه و مراکز نیکوکاری به این رویکرد توجه شود.

بیدخام اضافه کرد: باید تلاش کنیم تا خدمات مرکز نیکوکاری به کمک معیشت خلاصه نشود بلکه موضوع اشتغال و آموزش مهارت نیز در این مراکز مورد توجه جدی قرار  گیرد.

منبع: خبرگزاری برنا

کلیدواژه: استانداری قزوین دفتر امور اجتماعی و فرهنگی استانداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۴۹۹۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر

حجت الاسلام سیدعباس موسوی مدیرکل اوقاف و امور خیریه فارس با اعلام این خبر گفت: به همت حاج عبدالله نوری، از خیران و نیکوکاران بخش اسیر شهرستان مُهر، مسجد بقعه متبرکه شاه محمد (ع) این شهرستان به وسعت مترمربع مفروش شد.

او افزود: این نیکوکار خیراندیش که از اهالی بخش اسیر است که تخته فرش به ارزش سه میلیارد ریال جهت اهداء به مسجد بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد (ع) تهیه و در اختیار بقعه متبرکه قرار داده است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه فارس با اشاره به سنت حسنه عمران و آبادانی مساجد و بقاع متبرکه توسط خیران و نیکوکاران گفت: از گذشته تا به امروز همواره عمران و آبادانی اماکن مذهبی در اختیار نهاد خاصی نبوده و این مردم نیک اندیش هستند که با ارادت قلبی خود به خاندان اهلبیت عصمت و طهارت (ع) نسبت به آبادانی و توسعه فضا‌های مذهبی بر اساس نیات خود اقدام کرده اند.

حجت الاسلام موسوی تاکید کرد: سازمان اوقاف و امور خیریه و هیئت امناء اماکن مذهبی همواره خادم مردم شریف و خیران است و در راستای تحقق نیات خیرخواهانه واقفان و نیک اندیشان تلاش می‌کند.

باشگاه خبرنگاران جوان فارس شیراز

دیگر خبرها

  • علت عمده سقط جنین مسایل فرهنگی و اقتصادی است
  • اهداء تخته فرش به بقعه متبرکه امامزاده شاه محمد بخش اسیر
  • نمایشگاه دستاورد‌های سازمان اوقاف بستری برای ارائه عملکرد واقفین
  • صدور اسناد تک برگی برای همه موقوفات تا پایان سال جاری
  • سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریالی اوقاف مرکزی در طرح پرورش ماهی
  • انتخابات شبکه‌های تخصصی سمن‌های مازندران برگزار می‌شود
  • سرمایه وقف به سمت رفع نیاز مردم در حرکت است
  • به دنبال برطرف کردن چالش نیروی انسانی در مراکز درمانی هستیم
  • توسعه همکاریهای موسسات آموزش عالی با فرمانداری ارومیه
  • آسیب به جوانان و جامعه با ضعف دستگاه‌های فرهنگی