Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، زمانی تئاتر در گروه ۳ مشاغل کرونایی تعیین شده از سوی ستاد ملی مقابله با کرونا قرار داشت و حتی در شرایط نارنجی هم اجازه فعالیت نداشت. طی بیش از ۱ سال گذشته صحنه‌های تئاتری با انواع تعطیلی‌ها و محدودیت‌های کرونایی خاک خورد و هیچکدام از نهادهای نظارتی مربوطه به فریادهای هنرمندان تئاتر توجهی نکردند؛ هنرمندانی که اعلام کردند با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی و با ۵۰ درصد ظرفیت سالن‌ها آثارشان را اجرا می‌کنند و خطری مخاطبان و عوامل گروه‌ها را تهدید نخواهد کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سرانجام بعد از پیگیری‌های انجام شده تئاتر از گروه ۳ به گروه ۲ مشاغل کرونایی منتقل شد تا در شرایط نارنجی هم قادر به فعالیت باشد زیرا طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا گروه ۲ مشاغل می‌تواند در شرایط نارنجی و زرد کرونایی به فعالیت خود ادامه دهد که متأسفانه بعد از این جابجایی تهران چندین بار در شرایط قرمز کرونایی قرار گرفت و تئاتر تعطیل شد.

طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا در شرایط قرمز تنها گروه ۱ مشاغل می‌توانند فعال باشند و گروه ۲ در این شرایط مجوز فعالیت ندارند.

اما نکته عجیب و قابل تأمل در محدودیت‌های جدید کرونایی به دلیل قرمز شدن شرایط تهران این است که با اعلام مدیرکل هنرهای نمایشی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری مهر، بنا بر قانون و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا اجراهای تئاتری تعطیل می‌شود و این در حالی است که به غیر از تئاتر دیگر مشاغل گروه ۲ از جمله کافه‌ها، رستوران‌ها، فروشگاه‌ها و سینما در شرایط قرمز کرونایی فعلی به فعالیت خود ادامه می‌دهند.

این وضعیت بیانگر چند نکته است؛ نکته اول اینکه ستاد ملی مقابله با کرونا و وزارت بهداشت در ایام پایانی فعالیت دولت دوازدهم توپ را به زمین اصناف و مشاغل انداخته و مسئولیت را از دوش خود برداشته و به اجرای قانونی که خود تعیین کرده پایبند نیست.

نکته دوم اینکه مدیران و مسئولان تئاتری بدون رایزنی با ستاد ملی مقابله با کرونا و در اقدامی منفعلانه تصمیم به تعطیلی تئاتر گرفته‌اند در حالی که امکان فعالیت تئاتر در این شرایط نیز با رایزنی امکانپذیر بود.

نکته سوم اینکه تنها قانون درباره تئاتر صدق می‌کند گویی تنها سالن‌های تئاتر منشاء شیوع ویروس کرونا بوده و تئاتر باعث و بانی شکل‌گیری موج‌های مختلف این بیماری است!

هنرمندان، گروه‌ها و سالن‌های تئاتر به اندازه کافی طی بیش از یک سال گذشته از شرایط کرونایی متضرر شده‌اند و هیچ مدیر و مسئول تصمیم گیرنده‌ای وقعی به این وضعیت ننهادند.

اگر مصوبات ستاد ملی مقابله با کرونا لازم‌الاجرا است پس باید درباره تمام مشاغل اجرا شود نه اینکه دیواری کوتاه‌تر از دیوار تئاتر پیدا نشود.

اینکه هنرمندان تئاتر بنا به قانون و تصمیم مدیران تئاتری از فعالیت منع شوند ولی سایر مشاغل از این امر مستثنی باشند نشان از بی تفاوتی مدیران تئاتری و همچنین نقص در قانون و مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا دارد.

کد خبر 5251101 فریبرز دارایی

منبع: مهر

کلیدواژه: تئاتر شهر تئاتر ایران ویروس کرونا وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ستاد ملی مقابله با کرونا وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی فیلم کوتاه جشنواره تئاتر دانشگاهی ایران تئاتر ایران فیلم سینمایی ویروس کرونا حضور هنر ایران در جهان رادیو انیمیشن شبکه دو سیما جشنواره فیلم کوتاه تهران برنامه تلویزیونی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آلبوم موسیقی خانه هنرمندان ایران مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا گروه ۲

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۰۰۱۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد

به گزارش خبرنگار مهر، امین درخشان ظهر دوشنبه در گفتگو با خبرنگاران افزود: این انتخابات به شکل الکترونیکی و با حضور ۱۶۰ هنرمند برگزار شد.

وی بیان داشت: بر اساس دستورالعمل هنرمندانی که دارای رزومه هنری در بیست سال گذشته بودند، ثبت نام کردند و انتخابات روز گذشته به صورت آنلاین برگزار شد.

درخشان تصریح کرد: واجدین شرایط که شامل دانش آموختگان رشته‌های پنج گانه تئاتر که پس از فارغ التحصیلی کار حرفه‌ای کرده‌اند، نویسندگانی که سه اثر چاپ کرده، هنرمندان رشته‌های بازیگری و کارگردانی و هسته مرکزی گروه‌های نمایشی ثبت شده در دفتر استقرار گروه‌های نمایشی کشور و پیشکسوتان تئاتر که اقدام به ثبت نام در مجمع عمومی و کاندیدای هیأت مدیره انجمن کرده‌اند، پس از بررسی اسناد فعالیت اعلام شدند.

وی افزود: دراین انتخابات پنج نفر به عنوان عضو اصلی و دو نفر نیز به عنوان عضو علی البدل انتخاب شدند.

کد خبر 6098143

دیگر خبرها

  • عدم الزام مشاغلی که فروش کمتر از ۳۰ میلیاردتومان بوده به ارایه دفاتر و ترازنامه
  • تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • دومین دوره انتخابات موسسه هنرهای نمایشی استان برگزار شد
  • تصمیم نهایی وزارت کار درباره رقم دستمزد ۱۴۰۳/ تغییر دستمزد کارگران جدی شد؟
  • پیشنهاد دائمی شدن قراردادهای موقت مشاغل پنج ساله به کجا رسید؟ | آخرین وضعیت لایحه اصلاح قانون کار برای قراردادهای کاری
  • گروه محوری را در دستور کار این دوره از جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دادیم
  • گروه‌محوری در دستور کار جشنواره تئاتر مردمی بچه‌های مسجد قرار دارد
  • عکس| آخرین تصویر از بازیگر پایتخت پیش از فوت /دلیل مرگ
  • قانون جدید صدور حکم تخلیه مستاجر سال ۱۴۰۳
  • قطار جشنواره هنرهای نمایش کانون همدان در ایستگاه آخر