Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@19:17:42 GMT

افت ۵ متری تراز آب زیرزمینی در گلستان

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۰۵۸۰

افت ۵ متری تراز آب زیرزمینی در گلستان

ایسنا/گلستان معاون حفاظت و بهره برداری شرکت آب منطقه ای گلستان گفت: با توجه به کاهش ۲۹ درصدی بارش ها در استان و افزایش تبخیر و افزایش دما، افت بیش از ۵ متری آب زیرزمینی را در سطح استان شاهد هستیم.

جواد تیموری در گفت و گو با خبرنگاران اظهار کرد: هم اکنون در سطح آبخوان های عمیق استان افت ۲۴۱ میلیون متر مکعبی را شاهد هستیم که این کسری معادل کل پتانسیل سدهای استان است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی بیان کرد: این کسری تاثیر خود را بر چاه های آب به ویژه چاه های شرب گذاشته است و این چاه ها با کاهش شدید دبی رو به رو هستند.  

معاون حفاظت و بهره برداری آب منطقه ای گلستان خاطرنشان کرد: به دلیل افت منابع آب زیرزمینی و ایجاد مشکلاتی برای تامین آب در شهر گرگان، طی مذاکره با کشاورزان، ادارات و غیره، از چاه هایی که در این راستا کیفیت مناسبی برای شرب داشتند، استفاده شده و این روند ادامه دارد.

تیموری گفت: از ابتدای سال آبی جارب تا پایان خرداد ۱۴۰۰ مقدار بارندگی تجمعی متوسط در استان ۳۰۰ میلیمتر که نسبت به آمار بلند مدت، ۲۹ درصد کاهش را نشان می‌دهد.    

وی خاطرنشان کرد: متوسط دمای ایستگاه معرف دشت ۱۶.۱ درجه سانتیگراد که نسبت به آمار بلندمدت که ۱۵ درجه سانتیگراد است، ۱.۱ درجه افزایش را نشان می دهد. همچنین متوسط دمای ایستگاه معرف ارتفاعات ۹.۳ درجه سانتیگراد که نسبت به آمار بلند مدت یک درجه افزایش داشته است.

معاون حفاظت و بهره‌برداری آب منطقه‌ای گلستان بیان کرد: رواناب اندازه گیری شده در ایستگاههای شاخص رودخانه های اصلی استان، بین ۸۳ درصد کاهش تا ۴۹ درصد کاهش را نسبت به آمار دوره بلند مدت نشان می‌دهد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی گلستان نسبت به آمار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۰۵۸۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قیمت سکه در سراشیبی سقوط

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری علم و فناوری آنا، هر قطعه سکه طرح جدید در معاملات هفته جاری بازار طلا و سکه تهران با ۶۲۳ هزار تومان کاهش نسبت به دیروز، به ۴۱ میلیون و ۷۸۶ هزار تومان رسید.

سکه بهار آزادی طرح قدیم نیز با پانصد و هشتاد هزار تومان کاهش نسبت به روز گذشته، به ۳۸ میلیون و ۶۱۵ هزار تومان رسید.

امروز نیم سکه کاهش ۳۰۰ هزار تومانی را تجربه کرد؛ بر این اساس نیم سکه در قیمت ۲۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان داد و ستد شد و ربع سکه ۱۴ میلیون و هشتصد هزار تومان قیمت خورد.

سکه گرمی نیز با کاهش ۱۰۰ هزار تومانی، شش میلیون و ۷۰۰ هزار تومان به فروش رفت.

معامله گران همچنین امروز هر گرم طلای ۱۸ عیار را با ۴۹ هزار تومان کاهش قیمت به سه میلیون و ۴۷۴ هزار تومان به فروش رساندند؛ این در حالیست که نرخ هر اونس طلا در بازار‌های جهانی با کاهش ۰.۷۳ دلاری نسبت به روز گذشته، ۲ هزار و ۳۳۸ دلار قیمت‌گذاری شده بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • قیمت سکه به کانال ۴۰ میلیون تومان بازگشت
  • شمار کودکان جان باخته در غزه،بیشتر از تمام جنگ‌های ۴ سال اخیر است
  • دمای زراعی آذربایجان غربی نسبت به بلند مدت ۲.۶ درجه سانتی گراد افزایش دارد
  • کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور برخلاف بارندگی‌های اخیر
  • برخلاف بارندگی‌های اخیر؛ کاهش ۲۵.۹ میلی‌متری بارش‌ها در کشور
  • قیمت سکه در سراشیبی سقوط
  • جوی آرام و پایدار تا اواسط هفته در آسمان گلستان حاکم است
  • با اسیدیته قهوه، یکی از اصلی‌ترین خصوصیات قهوه آشنا شوید
  • آمار هولناک از وضعیت فقر مطلق /پرداختی‌ها چقدر از هزینه پایین‌ترین‌دهک‌ها را پوشش می‌دهد؟
  • کاهش منابع آب زیرزمینی و آبدهی رودخانه‌های لرستان