Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش روز سه شنبه گروه فرهنگی ایرنا از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سید عباس صالحی در جلسه شورای سیاست‌گذاری هیات امنای بنیاد فرهنگی بوعلی سینا، افزود: باتوجه به تغییر دولت، نیازمند ارائه برنامه ای دو ساله از سوی هیات امنای بیناد فرهنگی بو علی سینا هستیم از این رو ما باید تا پایان تیرماه جاری این برنامه را آماده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: از نظر منابع نیز یکسری منابع قطعی داریم که در برنامه‌ها صرف می‌شود، از سوی دیگر منابع احتمالی وجود دارد که ممکن است براساس شرایط جذب آنها فراهم شود، اما در این میان باید به اعضای بنیاد که از دستگاه‌های مختلف هستند نیز توجه کرد که هرکدام منابعی دارند که با مشارکت یکدیگر امکان کارهای مشترک را فراهم می‌کند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاکید کرد: در خصوص موزه نیز باید اتفاقات جدیدی را به عنوان یک دغدغه رقم زد، در همین راستا باید در محل تولد ابن سینا که آرامگاه‌ این شخصیت نیز هست به این موضوع توجه شود، در واقع یک اقدام عملی در جهت ایجاد یک موزه علمی از آثار این شخصیت باید در محل زادگاهش ایجاد کرد و یکی از کارهای ماندگار این دولت می‌تواند همین احداث موزه و نسبت آن با آرامگاه‌ بوعلی سینا باشد.

تاکید بر معرفی هرچه بیشتر ابعاد مختلف شخصیت بوعلی سینا

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با تاکید بر اهمیت معرفی شخصیت بوعلی سینا، گفت: شخصیت بوعلی سینا باید از استفاده از ظرفیت های متنوع فرهنگی و هنری از جمله کتابخوانی دیجیتال، آموزش نسل جوان برای تصحیح متون این شخصیت، فضای مجازی و تدوام جوایز مختلف معرفی شود.

صالحی در ادامه از دیگر اقدامات مهمی که در معرفی این شخصیت باید مورد توجه قرار داد استفاده از ظرفیت دانشجویان خارجی دانست و افزود: در این راستا فرهنگستان علوم و فرهنگستان پزشکی می‌توانند دانشجویان خارجی را با این شخصیت بزرگ آشنا کنند که در نتیجه همین دانشجویان می‌توانند سفیران معرفی ابن سینا در خارج از کشور باشند، در همین راستا می‌توان کانون‌های ابن‌سینایی تأسیس کرد تا دانشجویان خارجی در آن‌ عضو شوند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در پایان به تفاهم‌نامه مشترک با ازبکستان اشاره کرد و گفت: اینکه ازبکستان پیشنهاد همکاری در خصوص بوعلی سینا را در قالب یک تفاهم‌نامه مطرح کرده است فرصت مناسبی است که بنیاد بیش از گذشته بتواند به این شخصیت بپردازد.

در پایان این جلسه با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از کتاب‌های ابن سینا، حساب و قانون رونمایی و تندیس ابن سینا از سوی بنیاد فرهنگی بوعلی سینا نیز به سید عباس صالحی اهدا شد.

بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی سینا در یک نگاه

بنیاد علمی و فرهنگی بوعلی‌سینا با مصوبه نشست ۵۵۴ شورای عالی انقلاب فرهنگی برای شناخت و معرفی شخصیت و آثار ابن‌سینا، نابغه و فیلسوف و پزشک بزرگ ایرانی و تکریم و بزرگداشت وی در سال ۱۳۸۳ تشکیل شده‌است. این بنیاد که مؤسسه‌ای غیردولتی و غیرانتفاعی است مرکزش در شهر همدان است.

شناخت و بزرگداشت مقام و شخصیت علمی و فرهنگی ابوعلی‌سینا، معرفی آثار، رساله‌ها و کتاب های ایشان و معرفی و بزرگداشت عالمان و متفکران عرصه فرهنگ و تمدن اسلام و ایران، اهداف این بنیاد را تشکیل می‌دهند.

این بنیاد برای پیشبرد هدف‌های علمی، پژوهشی و فرهنگی خود از مشارکت مراکز دولتی و غیردولتی، اشخاص حقیقی و حقوقی داخلی و خارجی و دریافت هدایای نقدی و غیرنقدی بهره‌مند می‌شود.

تدوین و نشر کتب مرجع، دانشنامه‌ها، فیلم، لوح فشرده، حمایت از پژوهش‌های سینوی از جمله کتاب، مقاله، پایان‌نامه و اعطای راتبه تحصیلی (بورس)، جوایز تشویقی مقطع یا سالانه به آثار برگزیده در این زمینه و فعالیت‌های مهم و پیشرفته علمی و فرهنگی، تأسیس گنجینه بوعلی‌سیناشناسی و گردآوری مجموعه‌های داخلی و خارجی مرتبط، تأسیس کتابخانه تخصصی و مرکز اسناد، همکاری با مؤسسات ابن‌سیناپژوهی داخلی و خارجی، برگزاری همایش، نمایشگاه، مسابقات، گردش‌های علمی و مرتبط، تشکیل مؤسسات آموزش عالی و شرکت‌های خدمات تخصصی، مطالعاتی و مشاوره‌ای و نظارت بر حسن اداره مجموعه آرامگاه بوعلی‌سینا از جمله وظایف این بنیاد به‌شمار می‌رود.

ارکان و تشکیلات این بنیاد، شامل هیئت امنا و رئیس بنیاد است. اعضای هیئت امنای این بنیاد، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی (رئیس هیئت امنا)، رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی ایران، رئیس فرهنگستان علوم پزشکی جمهوری اسلامی ایران، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، رئیس بنیاد ایران‌شناسی، رئیس انجمن آثار و مفاخر فرهنگی، استاندار همدان، نماینده جمهوری اسلامی ایران در سازمان علمی، فرهنگی ملل متحد (یونسکو)، رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و رئیس بنیاد (دبیر هیئت امنا) هستند.

برچسب‌ها سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید ابوعلی سینا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید سید عباس صالحی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی دولت تدبیر و امید ابوعلی سینا وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی فرهنگی بوعلی سینا علمی و فرهنگی ابن سینا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۱۹۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت علوم، محمد علی زلفی گل وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با صدور حکمی دکتر «نادر نورمحمد» را به عنوان رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشورعراق منصوب کرد.

در حکم انتصاب نادر نورمحمد آمده است:

نظر به تعهد و تجارب ارزنده جناب‌عالی در امر آموزش عالی و بر اساس بند ۷ از بخش ج ماده ۲ قانون‌ تشکیل وزارت علوم، ‌تحقیقات و فناوری مصوّب ۱۳۸۳.۶.۱ مجلس شورای اسلامی ایران به مدت دو سال به عنوان «رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق» منصوب می‌شوید. از شما انتظار می‌رود علاوه بر انجام وظایف مصرّح در قانون اعزام مصوّب ۱۳۶۴ مجلس شورای اسلامی و رعایت کامل آیین‌نامه شرح وظایف رایزنان علمی مصوّب ۱۳۸۸.۲.۲۰ دو وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، امور مربوط به ارتباطات علمی و فناوری کشور محل مأموریت را به عنوان رایزن علمی در آن کشورها اجرا کنید.

همچنین بر شناسایی دقیق استعدادها و امکانات علمی موجود در آن کشور، ایجاد زمینه‌ بهره‌برداری از آنها و برقراری ارتباطات و همکاری‌های علمی با دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی میهن اسلامی و به ویژه جذب دانشجویان و فناوران، با هماهنگی سازمان امور دانشجویان، مرکز همکاری‌های علمی بین‌المللی وزارت و نمایندگی‌های جمهوری اسلامی در آن کشور در چارچوب سیاست‌های دولت تأکید می‌کنم. تندرستی و توفیق روزافزون شما را در اجرای احسن مأموریت‌های محوله از خداوند متعال خواهانم.

کد خبر 6090123

دیگر خبرها

  • رایزن علمی و سرپرست دانشجویان ایرانی در کشور عراق منصوب شد
  • اماکن ورزشی شهرداری یزد از حالت تعطیلی خارج شود
  • معاونان و مدیران فرهنگی سفیران دانشگاه در معرفی دستاورد‌ها هستند
  • افزایش جایزه جشنواره البرز به برگزیدگان / ۱۰ میلیارد برای ۶۲ نخبه علمی + فیلم
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • اولویت رسانه ملی تولید محتوای مرتبط با فرهنگ ایثار و شهادت است
  • سبک زندگی اسلامی-ایرانی اولین مسئله‌ در برش استانی نقشه مهندسی کشور است
  • تعامل فراکسیون دیپلماسی فرهنگی مجلس و مدیران نمایشگاه کتاب ضروری است
  • هفته‌ فرهنگی اصفهان فرصتی برای معرفی هنرمندان و اندیشمندان است
  • پیش بینی سود پتروشیمی بوعلی سینا در سال ۱۴۰۳/ بوعلی در سال ۱۴۰۲ چقدر سود ساخت؟