Web Analytics Made Easy - Statcounter

عطاءالله ابراهیمی دوشنبه شب در بازدید از کشتارگاه صنعتی مرغ شهرکرد افزود: نیاز ماهانه استان به مرغ یک میلیون تا یک میلیون و ۲۰۰ هزار قطعه است و هم‌اکنون تولید و کشتار مرغ در استان بیشتر از نیاز بازار است.

وی با اشاره به اینکه قبل از شیوع ویروس کرونا، میزان کشتار مرغ ۵۵ تا ۶۰ تن بود، گفت: از چندماه گذشته تاکنون روزانه بین ۸۰ تا ۱۳۰ تن مرغ در استان کشتار و روانه بازار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گفته وی، میزان مصرف مرغ در استان به ازای هر نفر ۲۵ کیلوگرم است و هم‌اکنون در استان مازاد بر نیاز بازار، مرغ تولید می‌شود.

رییس جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: در فروردین ماه امسال یک میلیون و ۱۷۰ هزار قطعه، در اردیبهشت ماه یک میلیون و ۴۳۴ هزار قطعه و در خردادماه یک میلیون و ۵۰۰ هزار قطعه و در تیرماه تاکنون بیش از ۶۷۰ هزار قطعه جوجه‌ریزی مرغداری‌های استان انجام شده است.

وی با تاکید بر اینکه جوجه‌ریزی در واحدهای مرغداری روند یکسان ندارند و واحد تولیدی تابع قیمت و تامین نهاده هستند، گفت:این عوامل باعث برخی نابسامانی‌ها شده بود که با افزایش نظارت این مشکلات نیز رفع شد.

وی افزایش قیمت در مرغ در استان‌های همجوار و خروج و نشت مرغ از استان به سمت استان‌های همجوار را یکی از دلایل افزایش نیاز و افزایش کشتار دانست و گفت: در استان یک نیاز کاذب ایجاد شده است و در ماه جاری برخی شب‌ها بالای ۱۲۰ تن کشتار مرغ در استان انجام شده است.

ابراهیمی اظهار داشت: افزایش نظارت از سوی اداره صنعت، معدن و تجارت به عنوان یکی از راه‌های جلوگیری از مشکلات ماه‌های گذشته در تامین مرغ بوده است که باید این نظارت‌ها افزایش پیدا کند.

 وی گفت:با توجه به اینکه صنعت طیور یک صنعت پیچیده است و در صورتی که در یکی ازلایه‌های تولید از  جمله مرغ اجداد، مرغ لاین، مرغ مادر، مرغ گوشتی مشکل ایجاد شود در سایر قسمت‌ها نیز اختلال ایجاد خواهد شد و ۶ ماه تا یک و نیم سال بعد اثرات آن مشخص خواهد شد.

وی اظهار داشت: نوسانات قیمت و بازار در سال گذشته ناشی از سال‌های گذشته بود و جهادکشاورزی با تمام تلاش به دنبال کاهش این نوسانات است.

ابراهیمی به تفکیک وظایف بین وزارت صنعت، معدن و تجارت و جهادکشاورزی در حوزه مرغ انتقاد کرد و گفت: این امر باعث بروز ناهماهنگی شده است و ایجاد خلا در تولید شده است.

وی به بحث تحریم‌ها نیز به عنوان یکی دیگر از مشکلات این حوزه اشاره کرد و گفت: بخشی از خوراک دام و طیور از طریق کشورهای دیگر تامین می‌شود که به دلیل تحریم‌ها، ثبت سفارش دچار اختلال شده بود که مطابق با هماهنگی انجام شده این مشکلات رفع و نوسانات تا حدودی کنترل شد.

رییس سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون در استان یک واحد تولید مرغ مادر فعال است و نیاز استان را در صورتی که با حداکثر ظرفیت تولید داشته باشد تا ۸۹ درصد تامین می‌کند.

وی اظهار داشت: جوجه‌کشی در استان به دلیل بالا بودن ارتفاع با مشکل مواجه است.

به گفته وی، در استان ۲۲۰ واحد تولیدی فعال است که متوسط ۷۰ تا ۸۰ واحد همزمان فرایند تولید را انجام می‌دهند و سه واحد کشتارگاهی نیز در استان فرآیند کشتار مرغ را انجام می‌دهند.

وی به افزایش نظارت و بازرسی از واحدهای مختلف تولید و همچنین کشتارگاه‌های مرغ استان اشاره کرد وگفت: از سال گذشته تا کنون یکهزار نفر شب نیرو، برای نظارت بر واحدهای کشتارگاهی  از جمع کارشناسان جهاد کشاورزی استان انجام شده است .

وی به ناکافی بودن نظارت از سوی سازمان صنعت معدن و تجارت بر توزیع و مراحل بعد از چرخه تولید اشاره کرد و گفت: دامپزشکی استان نیز بر کیفیت مرغ و ذبح شرعی و قرنطینه مرغ در استان نظارت دارد.

مدیر توسعه و بازرگانی سازمان جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز با تاکید بر اینکه بحث تامین مرغ بر عهده وزارت جهادکشاورزی است گفت: در حوزه تامین مشکل خاص وجود ندارد و باید در حوزه تنظیم و نظارت دقت بیشتری انجام شود تا نوسان قیمت کاهش پیدا کند.

نعمت الله نوروزی افزود: افزایش نظارت بر نحوه توزیع و همچنین تولید مرغ یک راهکار برای کاهش مشکلات است و تا بازار تنظیم شود که در این راستا جهادکشاورزی در یک اقدام جهادی از ابتدای سالجاری تاکنون در هر کشتارگاه ۲ کارشناس با تجربه از ساعت ۲۰ شب تا چهار صبح مستقر  کرده است که در این میان حضور کارشناسان سازمان صنعت ،معدن و تجارت باید پر رنگ باشد.

به گفته وی، براساس مصوبات ساماندهی مرغ کشور، کارشناسان سازمان صمت عنوان ضابط قضایی هستند و باید در کشتارگاه‌ها حضور داشته باشند و این امر در استان به عنوان یک خلا بود که احساس می‌شود.

وی به انعقاد تفاهمنامه وزارت جهادکشاورزی با پلیس امنیت اقتصادی اشاره کرد و گفت: این تفاهمنامه در حوزه تامین نهاده‌ها و ثبت سفارش‌ها بوده است.

معاون بهبود تولیدات دامی جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: هم اکنون جوجه‌ریزی و تولید مرغ در استان سیستماتیک شده و توزیع نهاده‌ها برای واحد مرغداری از آذرماه سال گذشته به صورت سیستمی شده است و تمام نیاز مرغداریهای گوشتی و تخم‌گذار و مادر در سامانه بازارگاه تخصیص داده می‌شود.

سام مردانی افزود: این روش علاوه بر جلوگیری از نشت نهاده‌ها باعث ایجاد و افزایش انگیزه تولید و تشویق و ترغیب مرغداران برای جوجه ریزی شده است.

وی اظهار داشت: هم اکنون در تامین مرغ در استان مشکل وجود ندارد و مرغ در استان در مقایسه با سایر استان‌ها به خصوص  استان‌های همجوار با قیمت مصوب تولید می‌شود و کشتار مرغ بیش از نیاز استان است.

مسوول حوزه نمایندگی ولی فقیه در جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری نیز گفت: ذبح مرغ در کشور با حضور ۷۰۰ ناظر و در استان با حضور ۱۲ ناظر انجام می‌شود.

حجت‌الاسلام حبیب الله زمانی افزود: در سطح کشور ناظران شرعی بر نحوه ذبح دام و طیور و همچنین گوشتهای که از کشور برزیل وارد می‌شوند نظارت شرعی دارند.

وی با اشاره به اینکه در استان سه کشتارگاه مرغ، یک کشتارگاه صنعتی دام در جونقان، یک کشتارگاه نیمه صنعتی در بارده و هفت کشتارگاه سنتی فعال است ،گفت: در تمام این مراکز ناظر شرعی حضور دارند و تمام دام‌ها و طیور با نظارت شرعی ذبح می‌شود.

برچسب‌ها وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری مرغداری

منبع: ایرنا

کلیدواژه: وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری مرغداری وزارت جهاد کشاورزی چهارمحال وبختیاری مرغداری جهادکشاورزی چهارمحال و بختیاری افزایش نظارت مرغ در استان معدن و تجارت یک میلیون جوجه ریزی کشتار مرغ انجام شده هزار قطعه استان ها انجام شد هم اکنون

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۲۲۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری با اشاره به میزان جوجه‌ریزی استان در فروردین سال‌جاری با بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه از افزایش ۲۸ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته مطرح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سیدعباس حسینی، امروز_یکشنبه نهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران با بیان اینکه روزانه بیش از ۱۵۰ تن گوشت مرغ توسط شرکت پشتیبانی امور دام استان خریداری می‌شود، اظهار کرد: در راستای حمایت از مرغداران استان، گوشت مرغ مازاد مازندران بدون محدودیت و با قیمت ۸۴ هزار و ۵۰۰ تومان خریداری می‌شود.

وی افزود: از ابتدای سال‌جاری تاکنون یک‌هزار و ۸۶۴ تن گوشت مرغ منجمد خرید و در سردخانه‌های استان ذخیره‌سازی شود تا در زمان کمبود برای کمک به تنظیم بازار عرضه شود.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری تصریح کرد: میزان جوجه‌ریزی استان در فروردین سال‌جاری بیش از ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار قطعه بود که ضمن ثبت رکورد جدید، نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است.

حسینی ادامه داد: با توجه به تأمین به موقع و موجودی کافی نهاده‌های مورد نیاز مرغداران در استان و همچنین کاهش قیمت جوجه یک روزه تا ۲۳ هزار تومان در روزهای اخیر، قطعاً شاهد افزایش تولید گوشت مرغ در دوره آتی در مازندران خواهیم بود.

کد خبر 748816

دیگر خبرها

  • انجام ۷ هزار و ۸۷۵ بازدید از مراکز کارگری چهارمحال و بختیاری
  • ۵۰ میلیارد دلار صادرات غیرنفتی در کشور انجام شد
  • افزایش ۲۸ درصدی میزان جوجه‌ریزی در مازندران
  • عرضه بادام به سرمایه‌گذاران در نمایشگاه اکسپو
  • حجم سرمایه‌گذاری سه هلدینگ‌ وزارت تعاون در چهارمحال و بختیاری ۴۵۰۰ میلیارد تومان است
  • رشد ۲۵ درصدی تولید لوازم خانگی در چهارمحال و بختیاری
  • ۶۰ هزار هکتار از دیمزارهای چهارمحال و بختیاری زیر کشت رفت
  • ظرفیت گروه‌های جهادی در نوسازی مدارس استفاده شود
  • جهش تولید در ۶۰ هزار هکتار اراضی دیم چهارمحال و بختیاری
  • تولید سالانه بیش از ۱۶ میلیون قطعه مرغ بومی در فارس