Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@22:43:06 GMT

ابتلا سیاهپوستان به کرونا در لس آنجلس هشدار آمیز

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۲۲۹۱

ابتلا سیاهپوستان به کرونا در لس آنجلس هشدار آمیز

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، نشریه آمریکایی لس آنجلس تایمز با انتشار این خبر ضمن هشدار دراین مورد افزود: از زمان برداشته شدن محدودیت های اجتماعی دوران کرونا در ایالت کالیفرنیا اینک وضعیت ابتلای  شهروندان سیاهپوست آمریکایی ساکن در ناحیه لس آنجلس به کووید-۱۹ و شمار بستری شدگان رنگین پوستان در بیمارستان ها وخیم گزارش می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

اگرچه این رسانه آمریکا در این گزارش به دلایل تفاوت شرایط کرونایی برای سیاهپوستان اشاره نکرده، اما موضوع هایی چون نوع کارهای و فعالیت هایی که به سیاهپوستان واگذار می شود، نحوه توزیع واکسن، برخوردار نبودن از شرایط یکسان با سفید پوستان در زمینه های گوناگون مرتبط با پروتکل های بهداشتی و قرنطینه و... از جمله دلایلی است که می تواند شرایط کرونایی را برای رنگین پوستان سخت تر کند.

این نشریه آمریکایی درادامه این گزارش نوشت:  تنها در فاصله اواسط ماه مه تا اواسط ماه ژوئن (اردیبهشت تا خرداد ۱۴۰۰) شاهد افزایش ۱۸ درصدی سیاهپوستان ساکن در ناحیه  لس آنجلس به ویروس کرونا بوده که این میزان ابتلا درمیان سفیدپوستان شش درصد و در میان لاتین تبارها تنها چهار درصد بوده است.

لس آنجلس تایمز نوشت: درحالی که  شاهد کاهش  بستری شدگان به ویروس کرونا در سایر  شهروندان آمریکایی بوده اما میزان بستری شدگان مبتلا به کووید-۱۹ در میان سیاهپوستان دراین بخش از ایالت کالیفرنیا شدت گرفته است،  هم اکنون شاهد افزایش ۱۱ درصدی بستری شدگاه سیاهپوست مبتلا به کرونا در بیمارستان ها بوده درحالی که از سویی دیگر شاهد کاهش ۱۲ درصدی بستری شدگان درمیان جامعه لاتین تبار و کاهش ۳۷ درصدی بستری شدگان سفید پوست است.

این نشریه آمریکایی درادامه افزود: کارشناسان درباره افزایش شمار بستری شدگان مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان درمیان جامعه سیاهپوست لس آنجلس را نگران کننده دانسته و نسبت به افزایش احتمالی شمار مرگ و میر طی هفته ها و ماه های پیش رو  هشدار می دهند و خواهان آن هستند تا افرادی که بیشتر از این قشر از جامعه آمریکا هستند ، سریع تر واکسن دریافت کنند.

هم اکنون شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر جهان نزدیک به ۱۸۵ میلیون نفر رسیده که شمار جان باختگان آن اکنون از مرز چهار میلیون نفر عبور کرد.

آمریکا با توجه به واکسیناسیون گسترده با داشتن بیش از ۳۴ میلیون و ۵۰۰ هزار فرد مبتلا به ویروس کرونا که از این تعداد ۶۲۱هزار نفر  جان باخته اند همچنان کانون شماره یک شیوع این ویروس در جهان به شمار می رود.

ایالت کالیفرنیا نیز دراین بین سه میلیون و ۸۲۰هزار فرد مبتلا به کووید-۱۹ داشته که  از تعداد ۶۳هزارو ۲۵۶ نفر جان باخته اند.

**۱۳۰۲**

برچسب‌ها ویروس کرونا کووید-19 ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا لس آنجلس

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کووید 19 ایالات متحده آمریکا ویروس کرونا کووید 19 ایالات متحده آمریکا کالیفرنیا لس آنجلس ویروس کرونا بستری شدگان لس آنجلس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۲۲۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض در مقابل دانشگاه UCLA

روزنامه لس‌آنجلس‌ تایمز گزارش داد که پلیس بیش از ۲۰۰ نفر را در جریان سرکوب معترضان طرفدار فلسطین در مقابل دانشگاه یوسی‌ال‌ای دستگیر کرد.

به گزارش ایسنا، این روزنامه روز پنجشنبه به نقل از مقامات اداره پلیس لس‌آنجلس نوشت که در مجموع ۲۰۹ نفر بازداشت شدند. در همین حال، ژن بلوک، رئیس دانشگاه UCLA در پیامی به جامعه دانشگاهی گفت که حدود ۳۰۰ معترض هم پراکنده شدند.

به گزارش اسپوتنیک، پردیس‌های دانشگاهی ایالات متحده، از جمله دانشگاه‌های مؤسسات برتر، اخیراً به کانون خشم نسبت به عملیات رژیم صهیونیستی در نوار غزه و کمک‌های دولت آمریکا به تل‌آویو تبدیل شده‌اند.

پس از تصویب لوایح کمک‌های خارجی تکمیلی در کنگره آمریکا که مجموعاً ۹۵.۳ میلیارد دلار برای اوکراین، اسرائیل و منطقه هند و اقیانوس آرام را شامل می‌شود، اعتراضات با قدرتی دوباره آغاز شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سازمان جهانی بهداشت: همه‌گیری کرونا باعث افزایش چاقی در کودکان شده است
  • واکنش سخنگوی وزارت خارجه به برچسب «یهودستیزی» زدن به دانشجویان آمریکایی
  • در واکنش به سرکوب دانشجویان معترض آمریکایی؛ کنعانی: پرده تزویر از چهره مدعیان دروغین شعار ‎آزادی بیان افتاده است
  • بازداشت بیش از ۲۰۰ معترض در مقابل دانشگاه UCLA
  • یورش پلیس آمریکا برای سرکوب و بازداشت دانشجویان دانشگاه لس‌ آنجلس
  • سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به سالک مبتلا می‌شوند
  • بیماریی که سالانه بین هزار تا دو هزار نفر به آن مبتلا می‌شوند
  • هشدار افزایش ابتلا به سرخک در رفسنجان
  • تصادف قطار مترو با اتوبوس در لس‌آنجلس؛ بیش از ۵۰ نفر زخمی شدند
  • کرونا ویروس چگونه با تغییرات آب و هوایی گسترش یافت؟