Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: پیش بینی می شود دبی رودخانه بشار یاسوج در پایان شهریور ماه امسال به یک چهارم نسبت به آمار بلند مدت کاهش یابد که این یک فاجعه زیست محیطی است.

"رسول فرهادی" در نشست ستاد مدیریت بحران استان که به ریاست معاون عمرانی استاندار برگزار شد، افزود: همچنین دبی رودخانه های" زهره" و "مارون" نیز به یک دوم مدت آمار بلند مدت تقلیل خواهد یافت که این وضعیت نگران کننده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی اظهارکرد: پیش بینی ها نشان می دهد تا یک ماه آینده آب رودخانه بشار در حوزه شهر یاسوج به طور کامل خشک خواهد شد.
مدیرعامل شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کاشت محصولات کشاورزی اطراف رودخانه بشار باید متوقف شود.
فرهادی تصریح کرد: همه دستگاه های اجرایی متولی در وقت بحران برای کنترل وضعیت موجود باید پای کار بیایند و اطلاع رسانی های لازم به مردم در خصوص خشکسالی و کشت های جایگزین انجام گیرد.
به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی شرکت آب منطقه ای استان کهگیلویه و بویراحمد، وی دلیل عمده کاهش دبی محسوس رودخانه ها را کاهش بارندگی در سال آبی ۹۹ _ ۱۴۰۰ عنوان و تصریح کرد: مهار آب و بارش ها در فصل زمستان از طریق احداث سدهای مخزنی مهمترین راهکار مقابله با خشکسالی و پایداری دبی منابع آب سطحی در همه ماه‌های سال است.

گفتنی است که رودخانه‌ های مارون، ‌بشار، زهره و سایر سرساخه های انها از ارتفاعات استان  سرچشمه‌ گرفته و در نهایت وارد استان های پایین دست می شوند .

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اقتصادی كهگيلويه و بويراحمد شرکت آب منطقه ای رودخانه کهگیلویه و بویراحمد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۳۴۸۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، دکتر میعادی فر با هدف بازدید از زیر ساخت‌های فوریت‌های پزشکی و کلنگ زنی ۳ پایگاه اورژانس وارد کهگیلویه و بویراحمد شد.
با حضور رئیس اورژانس کشور کلنگ ساخت ساختمان پایگاه اورژانس جاده ای آب سفید شهرستان بویراحمد با اعتبار ۲۵ میلیارد ریال و با مساحت ۲۴۰ و زیر بنای ۱۳۵ متر مربع به زمین زده شد.
خبر تکمیل می شود...

دیگر خبرها

  • جسد کودک غرق شده در رودخانه خرسان هنوز پیدا نشده است
  • حال خوش تالاب های کانی برازان و قوپی باباعلی مهاباد
  • اولین دستگاه رادیو تراپی وارد کهگیلویه و بویراحمد شد
  • ورود اولین دستگاه رادیوتراپی به کهگیلویه و بویراحمد بعد از سال‌ها انتظار
  • فاجعه برجام در انتظار لایحه عفاف!
  • کوهنوردان کهگیلویه و بویراحمد بر فراز کوه خامی
  • بهره برداری از سردرب دانشگاه یاسوج
  • آغاز ساخت پایگاه اورژانس در بویراحمد
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • شهروند خبرنگار،آلاینده های زیست محیطی کامیونها درپلدشت