Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-28@08:11:22 GMT

سد مارون ۲ احداث می شود

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۴۰۱۰

سد مارون ۲ احداث می شود

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی از احداث سد مارون ۲ (معروف به آبریز) خبر داد.

حجت الاسلام سید محمد موحد در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بیکاری عامل بسیاری از مشکلات اجتماعی است، اظهار کرد: در شرایط کنونی رفع مشکلات اقتصادی و ایجاد اشتغال در اولویت قرار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: باید از ظرفیت های همه بخش های تاثیرگذار برای رفع معضل بیکاری که دغدغه اصلی مردم است، بهره گرفت.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: باتوجه به اینکه جمعیت قابل توجهی از مردم کهگیلویه بزرگ در روستا زندگی می کنند، تاکید کرد: باید شرایط اشتغال مناسب را برای آنان ایجاد کنیم و به همین منظور احداث سد آبریز در راستای مهار آب و توسعه اشتغال‌ زایی از طریق کشاورزی آغاز خواهد شد.

موحد، ادامه داد: با اجرای سد آبریز ۳۰ هزار هکتار از زمین‌ های کشاورزی شهرستان های کهگیلویه، چرام و لنده  آبی می‌ شود.

وی، تاکید کرد: سد مخزنی آبریز با ارتفاع ۱۴۴ متر،  ۱۷۳ میلیون مترمکعب حجم ذخیره و تولید ۲۰ مگاوات برق در سال که قابل افزایش است نقش مهمی در توسعه شهرستان های کهگیلویه، لنده و چرام خواهد داشت.

نماینده مردم شهرستان های کهگیلویه، بهمئی، لنده و چرام در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه سرعت ایجاد شغل در گردشگری دو تا دو و نیم برابر سایر بخش‌ هاست،   اظهار کرد: با استفاده بهینه از فضا و مخزن سد و ایجاد تورهای آبی و گردشگری طبیعی، ورزشی و سلامت در کنار این سد در آینده زمینه اشتغال پایدار جوانان منطقه فراهم می شود.

موحد از تلاش ها و پیگیری های مستمر استاندار، به ویژه معاون عمرانی استاندار، مجموعه مدیران دستگاه های اجرایی مربوطه از جمله مدیرعامل آب منطقه ای برای تحقق خواسته به حق مردم شهرستان های حوزه انتخابیه تقدیر کرد و افزود: بدون شک این مهم بدون زحمات خستگی ناپذیر مسئولان استان امکان پذیر نبود.

به گزارش ایسنا، وی همچنین در بخشی دیگر از صحبت هایش با اشاره به اینکه مردم شهرستان لنده این روزها دمای بالای ۴۵ درجه را تجربه می کنند، تصریح کرد: کمبود آب، گرمی هوا و قطعی برق نیز این روزها مزید بر علت شده است و تخصیص حق آبه مطالبه ۲۹ هزار ساکن و کشاورز لنده ای است.

گفتنی است سد آبریز در محدوده روستای آبریز در شمال شرقی شهر دهدست، مرکز شهرستان کهگیلویه احداث می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی شهرستانها كهگيلويه و بويراحمد كهگيلويه دهدشت نماینده کهگیلویه بهمئی چرام و لنده شهرستان های کهگیلویه مردم شهرستان لنده و چرام

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۴۰۱۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، سرهنگ سید اصغر پوربهشت‌زاده گفت: اجلاسیه سرداران و ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه روز دوشنبه ۱۰ اردیبهشت در دانشگاه آزاد اسلامی دهدشت برگزار می شود.
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج ضمن دعوت از عموم برای شرکت در مراسم افزود: اجلاسیه شهرستانی پیش‌نیاز دومین کنگره ملی شهدای استان و این روز‌ها همه جای استان معطر به نام و یاد شهدا است.
وی از برگزاری پنج هزار برنامه ویژه در راستای کنگره ملی شهدا در شهرستان خبر داد و اضافه کرد: ۳۸۱ یادواره در قالب خانگی، پایگاهی، محله ای و اقشار از جمله برنامه‌ها برای گرامیداشت یاد شهدا در یک سال اخیر بوده است.
پور بهشت ادامه داد: در راستای بزرگداشت شهدا ۲۲۰ فقره جهیزیه به ارزش ۶۰ میلیارد ریال بین زوج‌های نیازمند توزیع شد.
پوربهشت گفت:کاشت ۲ هزار نهال به یاد شهدا و اجرای جشنواره‌های فرهنگی به یاد شهدا از دیگر برنامه‌ها بود.
وی با اشاره به رنجش خاطر خانواده شهدا و اعتراض نسبت به وضع موجود تصاویر شهدا در معابر افزود: امروز به برکت اجلاسیه شهر مزین به تصاویر ۴۱۲ شهید خواهد شد.

دیگر خبرها

  • برگزاری ۳۸۱ یادواره در شهرستان کهگیلویه / استقبال از اجلاسیه شهدا
  • تشریح جزئیات اجلاسیه ۴۲۲ شهید شهرستان کهگیلویه
  • کمک تصاویر ماهواره‌ای به تدقین بیلان حوضه آبریز کارون بزرگ
  • سه پایگاه اورژانس جاده ای در کهگیلویه و بویراحمد احداث می شود
  • نصب تصاویر ۴۱۲ شهید در بلوار‌ها و معابر دهدشت
  • نیم نگاهی به زندگی شهید محمد سهرابی‌ثانی
  • برگزاری میزخدمت و بررسی مشکلات بخش گل تپه با حضور نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ
  • میانه ظرفیت ایجاد و احداث کتابخانه مرکزی را دارد
  • بازگشایی و ترمیم جاده‌های عشایری شهرستان لنده
  • احداث مرکز بستر درمانی شهر مارگون به همت خیر لبنانی