Web Analytics Made Easy - Statcounter

محمدرضا فلاح امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان پیرامون حضور در کمیسیون‌های تخصصی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: ترجیح من فعالیت در کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی و کمیسیون شهرسازی، معماری و عمران است.

منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: چون ۱۸ سالی که عضو شورا بودم در همین دو کمیسیون تخصصی حضور داشتم و رشته تحصیلی‌ام کارشناسی ارشد برنامه‌ریزی فرهنگی و کارشناسی مهندسی شهرسازی است و با این دو کمیسیون تناسب دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی تصریح کرد: در مباحث فرهنگی، به نظر بنده اولویتی که شورا باید داشته باشد، این است که مولفه‌های فرهنگی شهر اصفهان که در دوره چهارم شناسایی شده و حدودا ۱۳۰ مولفه است را باید با کمک سازمان‌های مردم نهاد و خود مردم به صورت مشارکتی، جهت رفع آسیب‌ها و مشکلات مربوطه به این مولفه‌ها قدم برداشت.

جلوگیری از موازی‌کاری‌ها با پیوست فرهنگی اجتماعی پروژه‌های شهری

فلاح عنوان کرد: مورد بعدی قرار دادن پیوست فرهنگی اجتماعی برای کلیه پروژه‌ها است که می‌تواند از بسیاری از موازی‌کاری‌ها و هزینه‌های بیهوده در سطح شهر جلوگیری کند.

منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه در زمینه شهرسازی و عمران هم یکی از معضلاتی که مردم دارند و اعتراضاتی که نسبت به شهرداری دارند، معطل ماندن و مشکلات شهرسازی مناطق است، افزود: اولا در این بخش باید به شفاف‌سازی بیشتر توجه داشت و تسریع در صدور پروانه ساختمانی هم داشت.

وی ادامه داد: با توجه به شرایطی که به دلیل شیوع بیماری کرونا در کشور پیش آمده باید بتوانیم حضور کمتر ارباب رجوع را در شهرداری‌ها و ساختمان‌ها داشته باشیم تا بتوانند به صورت مجازی درخواست پروانه کنند و کارمندهای شهرداری هم به صورت مجازی بتوانند به درخواست‌های مردم اعم از بازدیدها، بررسی نقشه‌های ساختمانی و نهایتاً صدور پروانه ساختمانی اقدام کنند.

هزینه‌ها در امور عمرانی بالا است

فلاح با بیان اینکه در زمینه عمرانی هم به نظر من هزینه‌ها در امور عمرانی بسیار بالا است، ابراز داشت: باید ورود داشته باشیم تا ضمن اینکه اقدامات عمرانی تسریع پیدا می‌کند و روی اصول و خواسته‌های شهر اقدام می‌شود، در اقدام عملیاتی هم با کمترین هزینه بتوانیم بیشترین بهره‌برداری را در زمینه عمرانی داشته باشیم.

منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از صرفه‌جویی‌هایی که ما می‌توانیم در وضعیت عمرانی شهر داشته باشیم، همین کاهش هزینه‌ها است.

وی پیرامون برنامه شورا برای ارتباط موثر با اقشار مختلف مردم گفت: مفهوم شورای اسلامی شهر مشخص است، اعضا منتخب مردم هستند و از هر طریقی باید با بدنه شهر و شهروندان ارتباط داشته باشند که از طریق همان شوراهای محلی می‌توان این‌ کار را انجام داد.

فلاح بیان داشت: برای ارتباط با نخبگان نیز همین کمیسیون‌های تخصصی که در شورای شهر است، می‌توانند نخبگان شهری را در همه عرصه‌ها و رشته‌ها دعوت کنند و از وجودشان استفاده کنند.

منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار کرد: به نوعی می‌توان برای بررسی لوایحی که به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع می‌شود از نخبگان شهری استفاده کنیم تا بهتر و به دور از دوباره‌کاری و کارشناسی شده مصوبات را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه دعوت از نخبگان برای کمک به کمیسیون‌ها وظیفه اعضای کمیسیون است، افزود: در دوره‌های قبل هم چنین اتفاقی رخ می‌داد، هر کمیسیونی نخبگان و صاحب‌نظران را دعوت می‌کرد و راجع به مسائل شهر از آن‌ها نظرخواهی می‌کرد.

اهمیت کار مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان

فلاح خاطرنشان کرد: ضمن آن که یک مرکز پژوهش‌ها در شورای شهر داریم که کارش همین ارتباط گیری با اساتید دانشگاه و حوزه علمیه، دانشجویان، نخبگان و صاحب‌نظران شهری است که در مسائل مختلف ورود پیدا می‌کرد و حتی با فعالان حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان هم همکاری داشت.

منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: این مرکز پژوهش‌ها خودش یک موتور قوی برای تحرک مسائل کارشناسی در شورای اسلامی شهر بود که ارتباط خوبی با نخبگان می‌گرفت که در تلاش هستیم تا در این دوره قوی‌تر از قبل ظاهر شویم.

 

به گزارش فارس، محمدرضا فلاح که به عنوان نفر چهارم به ششمین دوره شورای اسلامی شهر اصفهان راه یافت سابقه حضور ۱۴ ساله به عنوان نماینده مردم در شورای اسلامی شهر خوراسگان و چهار سال حضور در دوره چهارم شورای اسلامی شهر اصفهان را در کارنامه دارد.

انتهای پیام/۶۳۱۱۹/ص۲۰/

منبع: فارس

کلیدواژه: شورای شهر اصفهان محمدرضا فلاح منتخب شورای اسلامی شهر اصفهان داشته باشیم کمیسیون ها هزینه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۵۶۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

علیرضا عباسی، نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار سیاسی خبرگزاری دانشجوگفت : اختلاف نظر در مجلس تا زمانی که به پیشرفت قانون‌گذاری و حل مشکلات مردم کمک کند، مثبت است.

وی افزود: تنوع افکار و تضارب آرا، ایرادات قوانین را به حداقل می‌رساند و کارایی آن‌ها را افزایش می‌دهد و مشکل زمانی به وجود می‌آید که اختلاف نظر به بن‌بست و عدم پیشرفت کار منجر شود.

عباسی اظهار داشت : وظیفه اصلی مجلس، قانون‌گذاری و نظارت بر عملکرد دولت است، نه پرداختن به حاشیه‌ها و مسائل فرعی است و باید وحدت و انسجام در مجلس برای حل مشکلات مردم وجود داشته باشد.

وی افزود : تغییر در هیئت رئیسه مجلس امری طبیعی است و نمایندگان جدید با دیدگاه‌های تازه می‌توانند در راس مجلس قرار بگیرند.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد : احتمال اینکه یک گروه به تنهایی ریاست مجلس را تعیین کند بعید است و اتحاد گروه‌ها برای این کار لازم است.

دیگر خبرها

  • افزایش مشارکت مردم در حکمرانی و مردمی‌سازی جهش تولید اولویت است
  • اولویت مجلس آینده «اقتصاد» و «فرهنگ» خواهد بود
  • باید افراد اصلح را به مردم معرفی کنیم
  • عباسی: تضارب آرا در مجلس، طبیعی و لازم برای قانون‌گذاری بهتر است / وحدت در حل مشکلات و اقتدار نظام اولویت اصلی + فیلم
  • ایجاد درآمد پایدار اولویت اساسی شهرداری‌ها باشد+فیلم
  • دوره آموزشی تقنینی و نظارتی نمایندگان منتخب برگزار می‌شود
  • رکوردشکنی صدور پروانه در بافت‌های فرسوده
  • طرح «دختران حاج قاسم» نمونه یک کار فرهنگی موثر است
  • ۴ پروژه شاخص شهری بجنورد در اولویت اجرا است
  • عملیات وعده صادق همه مستضعفان جهان را امیدوار کرد