Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-29@12:08:24 GMT

روسیه رزمایش اس-۴۰۰ برگزار کرد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۷۲۵۶

روسیه رزمایش اس-۴۰۰ برگزار کرد

به گزارش ایرنا از مسکو یک مقام روابط عمومی ناوگان دریای سیاه روسیه اعلام کرد که حوزه نظامی جنوب روسیه در استان کراسنادار (در جنوب روسیه) برای دفاع از واحدها و مراکز ناوگان دریای سیاه روسیه با سیستم های پدافند موشکی اس-۴۰۰ رزمایش برگزار کرد.

در این رزمایش که بیش از ۳۰ دستگاه اس-۴۰۰ و نیز چند دستگاه سیستم های پدافند هوایی پانتسیر-اس و بیش از یکصد پرسنل نظامی شرکت داشتند، به سوی اهداف هوایی دشمن فرضی موشک پرتاب شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 روابط عمومی ناوگان دریای سیاه روسیه روز شنبه نیز اعلام کرد که هواپیماهای واحدهای دریایی این ناوگان با مشارکت هواپیماهای حوزه نظامی جنوب روسیه، بر فراز دریای سیاه پروازهای آزمایشی و جنگی انجام دادند.

در ابتدای آن رزمایش هوایی، هواپیمای آبی خاکی بی-۱۲ ناوگان دریای سیاه روسیه، پرواز تجسسی کرده و اهداف دشمن فرضی را در پهنه آبی دریای سیاه شناسایی کرد. سپس بیش از ۱۰ هواپیمای جنگی شامل جنگنده های چندمنظوره سوخو-۳۰اس. ام و شکاری بمب افکن های سوخو-۲۴ ام و جنگنده های سوخو-۳۴ و سوخو-۲۷ به اهداف دشمن فرضی حمله کرده و این اهداف را بمباران کردند.  

در جریان پروازها، انواع تاکتیک های آسان و دشوار و پرواز در ارتفاعات متفاوت و نیز حمله به ناوهای دشمن فرضی تمرین شد.  

رزمایش سی بریز-۲۰۲۱ روز دوشنبه هفته گذشته با هدف حمایت ناتو از اوکراین در برابر روسیه آغاز شده است و در آن ۵ هزار نیروی نظامی از ۳۲ کشور، ۴۰ فروند هواپیما و بالگرد و ۱۸ گروه نظامی ویژه و یگان های غواص شرکت دارند.  

براساس اطلاعات نیروی دریایی آمریکا، در این رزمایش نیروهای ۱۷ کشور عضو ناتو و کشورهای شریک این سازمان شرکت دارند و در جریان آن اقدامات جنگی در دریا، خشکی و هوا ازجمله هلی برد نیروهای هوابرد و نیز پدافند هوایی تمرین می شود.

آمریکا رزمناو «یواس اس» مجهز به موشک های بالدار تام هاوک را برای شرکت در رزمایش ناتو به دریای سیاه اعزام کرده است.  

رزمایش ناتو در دریای سیاه برای حمایت از اوکراین از سال ۱۹۹۷ میلادی برگزار می شود.  

گفته شده است برگزاری این رزمایش با این حجم از نیرو توسط ناتو در ۲۰ سال گذشته بی سابقه بوده است.

روابط روسیه و ناتو از سال ۲۰۱۴ با روی کار آمدن دولت غرب گرا در اوکراین که قیام روس تبارها در شرق این کشور و الحاق کریمه به روسیه را به دنبال داشت تیره شده و دو طرف هر سال چند رزمایش برای قدرت نمایی در برابر یکدیگر برگزار می کنند.  

برچسب‌ها روسیه ایرنا ناتو

منبع: ایرنا

کلیدواژه: روسیه ایرنا ناتو روسیه ایرنا ناتو ناوگان دریای سیاه روسیه دشمن فرضی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۷۲۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم

«ماریا زاخارووا» گفت: همزمان با اینکه لفاظی‌ها و آموزش نیروهای ناتو بخشی از «جنگ ترکیبی ناتو علیه روسیه» است، این کشور تمام مانورها و رزمایش‌های این ائتلاف تحت رهبری آمریکا را از نزدیک رصد می‌کند.

به گزارش ایسنا، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه با انتشار بیانیه‌ای عنوان کرد: «بازی‌های جنگی ناتو دقیقا با هدف طراحی سناریوهایی برای رویارویی با روسیه ایجاد می‌شود.»

خبرگزاری تاس به نقل از این دیپلمات روسی نوشت: «طرف روسی تمام مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کند و لفاظی‌ها و آموزش نیروهای این ائتلاف بخشی از جنگ ترکیبی است که غرب جمعی علیه کشور ما به راه انداخته است.»

سخنگوی وزارت خارجه روسیه افزود: «ما حواسمان به تعدادی از بیانیه‌های افسران ارشد ناتو به خصوص دریادار تیم هنری است که گفته بود هدف رزمایش پاسخ نوردیک در شمال اروپا ارسال پیامی به روسیه درباره عزم ناتو جهت دفاع از سرزمین‌هایش است.»

زاخارووا در پایان تاکید کرد: «ناتو به دنبال اعمال فشار علیه روسیه، کشاندن آن به مسابقه تسلیحاتی، محدود کردن توانایی‌های رزمی آن و وادار کردنش به کنار گذاشتن اهداف عملیات نظامی ویژه است. آنها شکست خواهند خورد. ما به اندازه کافی توانایی داریم تا از امنیت روسیه اطمینان حاصل و از منافع آن در هر حوزه محافظت کنیم.»

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • تاکید وزیر راه و شهرسازی به توسعه ناوگان هوایی ایران
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان در توسعه ناوگان هوایی
  • استفاده از توان فنی و خدماتی شرکت‌های دانش‌بنیان درتوسعه ناوگان هوایی
  • سخنگوی وزارت خارجه روسیه: مانورهای ناتو را از نزدیک رصد می‌کنیم
  • زاخارووا: در دام ناتو برای محدودکردن توان رزمی روسیه نمی‌افتیم
  • روسیه تسلیحات غربی را قبل از تحویل به ارتش اوکراین نابود می‌کند
  • افزودن ۲ فروند بالگرد به ناوگان هوایی همدان
  • تلگراف: انهدام تانک‌های آبرامز ناتو را آسیب پذیر کرده است
  • وزیر دفاع روسیه: مسکو هرگز ناتو را تهدید نکرده است
  • بلاروس: ناتو باعث سلطه آمریکا بر اروپا شده