Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش «نماینده» احمد دنیامالی در رابطه با گرانی اجاره بها مسکن، گفت: عدم تعادل میان عرضه و تقاضا و افزایش چشمگیر قیمت خانه موجب شده مردم به ویژه زوج های جوان امکان خرید مسکن را نداشته باشند لذا حجم تقاضا از خرید خانه به سمت اجاره سوق پیدا می‌کند.

وی با اشاره به اقدام مناسب وزارت راه و شهرسازی در راه اندازی سامانه املاک و اسکان کشور و الزام مالکان به ثبت خانه‌های خود، ادامه داد: هرچند در چند سال اخیر شاهد افزایش قیمت مسکن بودیم اما در ماه‌های اخیر قیمت مسکن به نسبت ماه‌های گذشته کاهش نسبی داشته است که به عوامل مختلفی از جمله کاهش جا به جایی در اثر شیوع ویروس کرونا  مرتبط است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی، اضافه کرد: در اکثر کشورهای دنیا شهرداری‌ها با هدف بهبود تعادل میان عرضه و تقاضا اقدام به ساخت خانه‌های ارزان قیمت و ارائه آن به مردم با تسهیلات مناسب می‌کنند. اساسا مسئول مسکن شهرها، شهرداری‌ها هستند از این رو مسکن‌هایی برای اقشار کم درآمد ساخته شده  و به صورت بلند مدت به مردم اجاره داده می‌شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس شورای اسلامی افزود: البته شهرداری‌های تنها بر مساکن ساخته شده با هدف اجاره داری حرفه‌ای مدیریت کرده و تصدی آن بر عهده بخش خصوص و سرمایه‌گذاران است. هرچند در جوامعی که وضعیت اقتصادی خوبی وجود دارد، اجاره داری حرفه نیز چندان رونق نداشته اما در کل می‌تواند تعادل میان عرضه و تقاضا را بهبود بخشد.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی، خاطرنشان کرد: نوسانات اقتصادی موجب شده پول‌های سرگردان برای سرمایه‌گذاری و یا سفته بازی به سمت خرید خانه سوق پیدا کند که باید با برنامه‌های مختلف از جمله ارائه تسهیلات به شهرداری‌ها و بخش خصوصی جهت ساخت خانه تلاش کنیم بازار مسکن را از سفته‌بازی خارج و خانه را به کالایی مصرفی تبدیل کنیم.

دنیامالی ارائه وجوه اداره شده به مردم جهت ساخت مسکن را راه حلی مناسب برای افزایش رونق ساخت و ساز عنوان کرد و گفت: باید با سیاست‌های تشویقی سعی کنیم افراد در قالب تعاونی‌ها اقدام به ساخت مسکن کنند. طبق طرح جهش تولید و تامین مسکن باید سالانه یک میلیون واحد مسکونی با اولویت افراد فاقد مسکن ،کم درآمد و زوج های جوان ساخته شود تا در نهایت مسکن از کالای سرمایه ای به کالایی مصرفی تبدیل شده و این حوزه از سفته بازی خارج شود.

منبع: نماینده

کلیدواژه: احمد دنیامالی مدیریت عرضه و تقاضا مسکن تعادل میان عرضه و تقاضا شهرداری ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت namayande.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «نماینده» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۸۴۷۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟

با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در محله پیروزی آپارتمانی با عمر بنای ۹ سال و دارای پارکینگ و یا در محله سبلان، واحدی ۶۲ متری و ۸ سال ساخت و دارای آسانسور و پارکینگ را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

به گزارش اکوایران، بررسی بازار رهن و اجاره در تهران نشان می‌دهد هم‌اکنون تعداد فایل‌های اجاره در حال افزایش است و به نظر می‌رسد رفته رفته با نزدیک شدن به فصل جابه‌جایی‌ها، موجران به بازار وارد شده‌اند.

بنا به مشاهدات ما، با بودجه‌ای معادل ۵۰۰ میلیون تومان در پایتخت می‌توان واحدی با متراژ حدودی بین ۳۰ تا ۹۰ مترمربع با سن بنای نوساز تا ۳۰ سال ساخت را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

برخی از واحد‌ها دارای امکاناتی همچون پارکینگ و آسانسور و انباری نیز هستند و برخی دیگر یک یا دو مورد از این ویژگی‌ها را دارند و اغلب یک الی دو اتاق خواب را دارا هستند.

با ۵۰۰ میلیون تومان می‌توان در محله پیروزی واحدی ۹ سال ساخت و دارای پارکینگ و یا در محله سبلان، واحدی ۶۲ متری و ۸ سال ساخت و دارای آسانسور و پارکینگ را به صورت رهن کامل اجاره کرد.

در محله سلسبیل، برای رهن کامل واحدی ۸۶ متری و ۱۷ سال ساخت، به همراه پارکینگ و انباری و در محله استادمعین، برای آپارتمانی ۵۶ متری و ۱۳ سال ساخت، ۵۰۰ میلیون تومان تعیین شده است.

آپارتمانی ۹۰ متری و ۴ سال ساخت در محله جوانمرد قصاب واپارتمانی ۵۰ متری و ۴ سال ساخت در طوس، ۵۰۰ میلیون تومان رهن کامل قیمت‌گذاری شده است.

شما در جدول زیر می‌توانید قیمت رهن و اجاره خانه در مناطق مختلف تهران را مشاهده کنید: 

دیگر خبرها

  • رد پای رشد قیمت اجاره خانه در پرند/ انتظارات تورمی قیمت مسکن در شهرهای حاشیه تهران را افزایش داد
  • چرا هیچ دستگاه نظارتی به داد مستاجران نمی‌رسد | اختیار آینده زندگی ما دست صاحبخانه هاست! | مستاجران به ناچار اجازه می‌دهند بر سرشان کلاه برود
  • شب عید املاکی‌ها، روز سیاه مستاجرها
  • مردم ماشین و طلا بفروشند، خانه بسازند
  • ببینید | وعده علیرضا زاکانی به تهرانی‌ها؛ خانه ارزان قیمت در راه است؟
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • اهدای زمین رایگان بهترین راه خانه‌دار کردن مردم است
  • رفتارهای متناقض در زمینه عرضه زمین و پرداخت وام ساخت مسکن، مردم را سردرگم کرده است
  • پهپاد ارزان قیمت راهی بازار مصرف می شود
  • با ۵۰۰ میلیون تومان در کجای تهران می‌توان خانه رهن کرد؟