Web Analytics Made Easy - Statcounter

بسته ویژه خبری «تابناک» هر روز سعی دارد با انتخاب اخباری شما را در جریان اخباری مهم و اثرگذاری قرار دهد که قطعا باید شنیده و خوانده شوند. در این بسته خبری، نگاهی به آخرین مواضع جناح های سیاسی و تحولات مهم داخلی می شود که مخاطبان با مطالعه آن به رهیافت های مهمی از سیر وقایع اثرگذار کشور دست خواهند یافت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ربیعی: اصل خرابکاری در ساختمان انرژی اتمی کرج را تایید می کنم

واکنش سخنگوی دولت درباره اقدام خرابکارانه در یکی از ساختمان‌های سازمان انرژی اتمی ایران واقع در اطراف کرج:اصل خرابکاری را تایید می کنم و منجر به آسیب قابل توجه انسانی و تجهیزاتی نشده است.آسیب مختصری به سقف یکی از سوله ها وارد شده که در حال تعویض آن هستند.عکس هوایی که در برخی رسانه ها از آسیب وارده به این سایت منتشر شده، در واقع تصویری است که بعد از برداشتن سقف جهت تعمیر،‌ به صورت عکس هوایی گرفته اند و تفاسیر انجام گرفته در فضای رسانه ای دقیق نیست.تاکنون همه شاهد بودند هر خرابکاری صورت گرفته توان ایران افزایش یافت./باشگاه خبرنگاران

توصیه هشدارآمیز یک اصولگرا به اصلاح‌طلبان

فعال سیاسی اصولگرا گفت: پیروز اصلی انتخابات ۱۴۰۰ ملت ایران بود، زیرا توانست علیرغم این شرایط کرونایی این حجم از مشارکت را به نمایش بگذارد.مجتبی شاکری دبیرکل جمعیت جانبازان انقلاب اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، درباره وضعیت کشور پس از برگزاری انتخابات ۱۴۰۰ گفت: پیروز اصلی این انتخابات ملت ایران بود، زیرا توانست علیرغم این شرایط کرونایی این حجم از مشارکت را به نمایش بگذارد؛ کمااینکه نفوذی‌ها هم در تلاش بودند تا مشارکت صورت نگیرد.او ادامه داد: دولت مستقر نشان داد که به دغدغه‌‍ های اصلی مردم بی تفاوت بوده است. این دولتی بود که با حمایت اصلاح طلبان روی کارآمد، موضوعی که در بین خودشان هم باعث اختلاف شد؛ در نتیجه ملت هم به افرادی روی آورد که دغدغه مشکلات مردم را داشتند، البته من نمی‌خواهم بگویم که این به معنی روی آوردن به سمت جریان اصولگراست، بلکه روی آوردن به جریان مردمی و انقلابی است.شاکری تصریح کرد: رئیس دولت فعلی و شخصیت‌های جریان اصلاحات به شدت در تلاش برای ترساندن مردم از آقای رئیسی بودند، ولی شاهد بودیم که مردم تشخیص دادند که چنین اتفاقی نخواهد افتاد و آنها باید از این انتخاب مردم درس بگیرند و به سمت مردم روی بیاورند وگرنه خودشان عبرت تاریخ خواهند شد.

طعنه محسن رضایی به دولتمردان: لااقل نیازهای ضروری مردم همچون آب و برق را تامین کنید

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: دولتمردان لااقل باید بتوانند نیازهای ضروری مردم همچون آب و برق را تامین کنند.محسن رضایی نوشت:قطعی و کمبود مدام آب و برق شرایط دشوار و غیرقابل تحملی برای مردم صبور ایران به‌وجود آورده است.دولتمردان اگر نمی‌توانند از پس مسائلی همچون گرانی‌های افسارگسیخته برآیند لااقل باید بتوانند نیازهای ضروری مردم همچون آب و برق را تامین کنند.دولت در مدت باقی مانده عمر خود نگذارد مردم بیش از این دچار رنج و مشقت شوند.

حضور طالبان در گمرک ایران و افغانستان تکذیب شد

سخنگوی گمرک جمهوری اسلامی ایران گفت: حضور طالبان در گمرک ایران و افغانستان را کاملا تکذیب می‌کنیم چرا که هیچ گونه مدرکی مبنی بر حضور طالبان در این مرز (مرز دوغارون) دیده نمی‌شود.روح الله لطیفی با اشاره به حوادث اخیر مبنی بر حضور طالبان در گمرک ایران و افغانستان اظهار کرد: کاملا تکذیب می‌کنیم چرا که هیچ گونه مدرکی مبنی بر حضور طالبان در این مرز دیده نمی‌شود. در صورت مشاهده هرگونه حضوری تمام فعالیت‌ها متوقف می‌شود، اما شاهد این هستیم که تمام فعالیت‌ها در جریان هستند.وی بیان کرد: حتی فیلمی که در فضای مجازی منتشر شده است، مربوط به گمرک افغانستان نیست و هیچ گونه سلاحی نیز دیده نمی‌شود. تقریبا ۱۵ روز گذشته درگیری محدودی در این مرز صورت گرفته بود که سریعا حل و خاتمه پیدا کرد.گفتنی است؛ محمودصادقی، نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی در حساب کاربری خود در توئیتر فیلمی تحت عنوان درگیری در مرز ایران و افغانستان منتشر کرده بود.

اگر رئیس دولت اصلاحات را کنار بگذاریم چه کسی را برای جایگزینی او داریم؟

سعید شریعتی چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: اگر اقای خاتمی را کنار بگذاریم چه کسی را برای جایگزینی او داریم؟ آقای نبوی را کنار بگذاریم چه کسی را می توان در اصلاحات به جای او گذاشت؟ نحوه تصمیم گیری و مکانیسم تصمیم گیری باید اصلاح شود و باید به بدنه اصلاحات توجه شود.

واکنش قاضی‌زاده به مسافرت مردم به ارمنستان جهت دریافت واکسن کرونا: خجالت‌آور است

نماینده مردم مشهد در مجلس و عضو ستاد ملی مبارزه با کرونا در واکنش به مسافرت بسیاری از مردم به ارمنستان جهت دریافت واکسن کرونا تاکید کرد: برای کشوری که خودش از دانش فنی در حوزه واکسیناسیون بهره‌مند است و توانایی تولید واکسن را دارد، خجالت‌آور است که مردمش برای دریافت واکسن به دبی، ارمنستان و ترکیه بروند.سیدامیر حسین قاضی‌زاده هاشمی، در برنامه طبیب شبکه ۳ سیما درباره اینکه چرا تاکنون واکسن کرونا دریافت نکرده است، گفت: زمانی که کادر درمان را واکسینه می‌کردند، به بنده که عضوی از کادر درمان هستم برای دریافت واکسن اطلاع دادند اما به دلیل اینکه نماینده مجلس هستم، این نظر را داشتم همزمان با افرادی که در یک رده سنی قرار دارم، واکسن دریافت کنم، البته هنوز اعلام نشده که رده سنی بنده نیز واکسن دریافت کنند، بنابراین تاکنون واکسن کرونا نزدم و صبر می‌کنم تا نوبتم شود و ترجیح می‌دهم که واکسن ایرانی دریافت کنم.وی افزود: قبل از اینکه واکسن ایرانی مجوز تولید را دریافت کند، برای واکسینه کردن افراد از نوع اسپوتنیک این واکسن استفاده می‌شد اما در حال حاضر که واکسن ساخت داخل در دسترس است و از طرفی از ابتدا در جریان ساخت آن بودم، ترجیح می‌دهم حتما واکسن کرونای ایرانی را دریافت کنم، در مجموع همه این عوامل منجر به این شد که در صف دریافت واکسن کرونا قرار بگیرم.

کیهان: زیباکلام مثل سوراخ اول کمربند، هیچ فایده‌ای ندارد

روزنامه تحت مدیریت حسین شریعتمداری در پاسخ به توییت اخیر صادق زیباکلام مدعی شد که ایران هم دوچرخه و موتورسیکلت و... تولید و صادر کرده و هم در تولید واکسن کرونا جزو۶ کشور تولید‌کننده این واکسن در جهان شده است.روزنامه کیهان در ستون گفت وشنود خود با اشاره به اظهارات اخیر «صادق زیباکلام» درباره تولید واکسن توسط ایران نوشت:
گفت: طرف میگه «کشوری که نتونسته یک دوچرخه بچگانه تولید و صادر کنه، چطوری میتونه واکسن کرونا تولید کنه
و صادر هم بکنه؟!»
گفتم: باید گفت می‌بینی که هم دوچرخه و موتورسیکلت و... تولید و صادر کرده و هم در تولید واکسن کرونا جزو
۶ کشور تولید‌کننده این واکسن در جهان شده و در بسیاری از رشته‌های علمی و تکنولوژیک دیگر هم در فهرست
چند کشور صنعتی بزرگ دنیا قرار داره.
گفت: یعنی طرف تا این ‌اندازه از مرحله پَرته یا خودشو به اون راه زده؟! یا در اظهار نظر از خودش اختیاری نداره
و یا...
گفتم: برای این چیزها فسفر مصرف نکن...
بعضی‌ها مثل سوراخ اول کمربندند، فایده‌ای ندارند
ولی بالاخره هستند !

ادعای عجیب رائفی‌پور درباره علت قطع برق

رائفی‌پور، فعال سیاسی اصولگرا درباره علت قطع برق ادعای عجیبی مطرح کرد.او گفت: همه اذعان دارند علت اصلی گرمای زمین اقیانوس‌ها هستند نه دی اکسید کربن، معاهده پاریس را قبول کردند و بعد از آن برق شروع به قطع شدن کرد.

فعال اصولگرا: برخی اصلاح طلبان در انتخابات ۹۶ رئیسی را آیت الله اعدام نامیدند

این فعال سیاسی اصولگرا در پاسخ به اینکه رویکرد رئیسی و دولت او در عملکرد اصلاح‌طلبان چه تاثیری دارد؟ گفت: «برای اصلاح‌طلبان اهمیتی ندارد که رئیسی با چه شیوه‌ای حکمرانی می‌کند. مثال می‌زنم، رهبری نظام همیشه مطلوب‌ترین رفتار ممکن را با جناح اصلاحات داشته است و سعی کرده که این عده تا جای ممکن در چارچوب حاکمیت باشند، وقتی هم که در قدرت بودند از آنان حمایت کرده است اما نحوه برخود جناح اصلاحات با رهیبری را می‌بینیم که هیچ تخریبی کوتاهی نکرده و نمی‌کنند. آقای رئیسی که بیش از رهبری تعامل نمی‌کند! لذا این خوش خیالی است که فکر کنیم اگر رئیسی پستی به آنان بدهد یا برخورد مهربانی کند آنها متنبه شده و متوجه اشتباه می‌شوند».وی تاکید کرد: «جناح اصلاح‌طلب معطوف به قدرت است و در این کارزرا برای مباحثی مثل اخلاق مفهومی قائل نیست و تخریب را تا رسیدن به هدف ادامه می‌دهد. مثلا در انتخابات سال 96 دیدیم که برخی از اصلاح‌طلبان رئیسی را آیت‌الله اعدام خوانده و تخریب کردند اما به محض اینکه نامزدشان یعنی حسن روحانی پیروز شد و رئیسی به قوه قضاییه برگشت، با لحن خیلی خوب و معمولی با وی مواجه شده و دیگر از تقصیر داشتن در اعدام‌ها و ... نگفته و نظرشان را تغییر دادند!»

رئیس دیوان عدالت اداری: پس از ۴۲ سال شاهد هماهنگ‌ترین روسای سه قوه هستیم

رئیس دیوان عدالت اداری گفت: به لطف خدا روز گذشته مراسم تکریم و معارفه روسای قدیم و جدید قوه قضائیه برگزار شد و الان بعد از ۴۲ سال از پیروزی انقلاب، شاهد هماهنگ‌ترین روسای سه قوه هستیم.حجت الاسلام و المسلمین محمد مصدق، رئیس دیوان عدالت اداری در نطق پیش از دستور نشست هیات عمومی گفت: با توجه به هماهنگی سران سه قوه و با توجه به توانایی آن‌ها مردم باید شاهد همدلی و تحول در کشور باشند تا وضعیت اقتصاد و معیشت هر چه سریع‌تر بهبود پیدا کند.رئیس دیوان عدالت اداری به سند تحول قضایی که از سوی ریاست محترم قبلی قوه قضائیه ابلاغ شده است اشاره کرد و گفت: با شناختی که از حجت الاسلام و المسلمین جناب آقای اژه‌ای دارم ایشان هم با قدرت مضاعف‌تر براساس سند تحول قضایی پیش خواهند رفت و اقدامات موثری انجام خواهند داد.

خباز: احتمال ائتلاف بین طیف‌های منتقد دولت رئیسی وجود دارد

خباز با اشاره به گروه های منتقد دولت سیدابراهیم رئیسی اظهار کرد: گروهی از درون مجموعه اصولگرایان نقد و انتقادهایی به عملکرد دولت خواهند داشت. از طرفی تعدادی از اصلاح طلبان نیز نظراتی خواهند داشت اما طرح این نظرات و دیدگاه ها برای دولت آینده مانع ایجاد نمی کند چون از سر دلسوزی و خیرخواهی بیان می شوند، در واقع قصد دارند کمک کنند تا دولت در شرایط سخت کنونی بتواند بخشی از مشکلات و گرفتاری های مردم را برطرف کند.این فعال سیاسی درباره احتمال شکل گیری یک ائتلاف سیاسی بین طیف های منتقد دولت رئیسی همچون سال 92 گفت: هرچند نمی توان گفت که حتما این اتفاق می افتد اما شکل گیری این ائتلاف بعید هم نیست و محتمل است. البته باید این نکته را یادآور شد که رویکرد آقای رئیسی کاملا متفاوت با احمدی نژاد خواهد بود. احمدی نژاد در زمان ریاست جمهوری رفتارهایی از خود نشان داد که هر دو جناح سیاسی را از خود راند، جریان اصلاح طلب اصلا با او نبودند جریان اصولگرا نیز که با او بودند وقتی ساختارشکنی هایش را دیدند، طبیعتا رهایش کردند و از او فاصله گرفتند. معتقدم این اتفاقات را بعدا در دولت آینده شاهد نخواهیم بود.

جزییات مشارکت در ۳۱ مرکز استان در انتخابات ۱۴۰۰ اعلام شد

سخنگوی ستاد انتخابات کشور جزییات آماری مشارکت در انتخابات ریاست جمهوری ۱۴۰۰ را به تفکیک شهرستان‌های مرکز استان‌های کشور اعلام کرد.سید اسماعیل موسوی میزان مشارکت در ۳۱ شهرستان مرکز استان در کشور را به تفکیک اعلام کرد و گفت: بالاترین میزان مشارکت مربوط به شهرستان بیرجند در استان خراسان جنوبی با ۶۰.۱ درصد است و کمترین میزان مشارکت مربوط به شهرستان تهران در استان تهران با ۲۴.۱ درصد است.دبیر ستاد انتخابات کشور با یادآوری اینکه میزان کلی مشارکت در دوره سیزدهم انتخابات ریاست جمهوری ۴۸.۸ درصد بوده است، تصریح کرد: ۶ شهرستان شامل بیرجند، بجنورد، کرمان، بندر عباس، قم و ساری در این انتخابات، مشارکت بالای ۵۰ درصدی داشته اند.

انتقاد رئیس جمهور منتخب از تصمیم‌گیری‌های پراکنده در نظام حقوق و دستمزد

رییس‌جمهور منتخب در دیدار رئیس سازمان امور اداری و استخدامی با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های پراکنده و غیرمنسجم در نظام حقوق و دستمزد گفت: وقتی حقوق جمعی خاص بدون مبنای مشخص و شفاف، بی‌ضابطه افزایش یابد، باعث ایجاد تبعات ناعادلانه می‌شود.به گزارش روابط عمومی دفتر رئیس جمهور منتخب، جمشید انصاری رئیس سازمان امور اداری و استخدامی قبل از ظهر امروز سه‌شنبه با حضور در دفتر رئیس جمهور منتخب، با سیدابراهیم رئیسی دیدار و گفتگو کرد.انصاری در این دیدار با تبریک انتخاب حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی از سوی مردم و آرزوی موفقیت برای وی و دولت آینده، گزارشی از وضعیت نیروی انسانی دستگاه‌های اجرایی و امور و مقررات اداری نهادهای دولتی و حکومتی ارائه کرد.رییسی نیز در این دیدار با انتقاد از تصمیم‌گیری‌های پراکنده و غیرمنسجم در نظام حقوق و دستمزد گفت: وقتی حقوق جمعی خاص بدون مبنای مشخص و شفاف، بی‌ضابطه افزایش یابد، باعث ایجاد تبعات ناعادلانه می‌شود.رئیس جمهور منتخب با اشاره به ضرورت متناسب سازی حقوق با تورم، بر التزام به قانون، عدالت محور بودن و یکپارچگی نظام حقوق و دستمزد تاکید کرد.رئیسی همچنین با تاکید بر نقش نظام اداری چابک در پیشگیری و مقابله با فساد و افزایش کارآمدی دولت، طولانی بودن فرآیندهای صدور مجوز کسب و کار را از جمله عوامل فسادزا در ساختار اداری کشور عنوان کرد.

منبع: تابناک

کلیدواژه: کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان احمد متوسلیان بسته ویژه خبری بسته خبری اخبار روز کرونای دلتا محسنی اژه ای هور العظیم پریسا جهانفکریان احمد متوسلیان رئیس دیوان عدالت اداری نظام حقوق و دستمزد ایران و افغانستان رئیس جمهور منتخب حضور طالبان دریافت واکسن واکسن کرونا اصلاح طلبان تولید واکسن فعال سیاسی تصمیم گیری آب و برق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۸۵۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دانست و بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در مرحله دوم انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ تاکید کرد. - اخبار سیاسی -

به گزارش خبرگزاری تسنیم، سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور صبح امروز چهارشنبه در جلسه هیئت دولت با اشاره به نزدیک شدن زمان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در برخی حوزه‌های انتخاباتی، بر ضرورت فراهم کردن زمینه حضور گسترده مردم در این مرحله از انتخابات و تمهید تمامی امکانات برای تکمیل حماسه‌آفرینی آنان در انتخابات 11 اسفند 1402 تاکید کرد.

رئیس جمهور انتخابات را جلوه روشن مردم‌سالاری دینی دانست که آحاد جامعه در راستای عمل به تکلیف اجتماعی و شرعی در آن مشارکت کرده و معتمدین خود را برای قانونگذاری و بهبود روند امور انتخاب می‌کنند.

وی در ادامه به موضوع ضرورت مشارکت مردم برای تحقق هدف جهش تولید اشاره کرد و افزود: تمهید مقدمات تحقق مشارکت مردم نیازمند اهتمام جدی همه بخش‌های دولت است؛ هر دستگاهی باید زمینه‌ها و راهکارهای جذب مشارکت مردم در بخش خود را به شکل دقیق و با زمان‌بندی مشخص تدوین و اعلام کرده و اجرای آن را به شکل مستمر و گام به گام پایش کند.

رئیس جمهور در جلسه امروز هیئت دولت همچنین ضمن تبریک فرارسیدن روز کارگر و روز معلم، نقش کارگران و معلمان در پیشرفت و آبادانی کشور را اساسی و مهم توصیف و تصریح کرد: مبنای خلقت عالم بر تعلیم و تربیت استوار است و لذا همه ما در هر زمان و با لحاظ برخورداری از هر سطحی از دانش، همچنان نیازمند دانش‌افزایی و علم‌آموزی بیشتر هستیم.

در جلسه امروز هیئت دولت وزیر ورزش و جوانان با بیان اینکه هفته گذشته، هفته درخشش ورزشکاران کشورمان در میادین بین‌المللی بود، قهرمانی تیم ملی فوتسال در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا، قهرمانی تیم ملی وشوو در رقابت‌های انتخابی جام جهانی، قهرمانی تیم ملی دختران کمتر از 18 سال در تورنمنت کافا در تاجیکستان، قهرمانی تیم والیبال دانش‌آموزی ایران در رقابت‌های مدارس جهان، قهرمانی، شکستن رکورد و کسب مدال طلای خانم عیدیان در ماده 400 متر دو با مانع قهرمانی آسیا، نائب قهرمانی تیم ملی تپانچه بادی کشورمان در مسابقات جام جهانی کره جنوبی و نائب قهرمانی تیم شطرنج امید کشورمان در مسابقات شهرهای آسیا را از جمله این موفقیت‌ها برشمرد که باعث شادی و شعف عمومی در کشور شد.

معاون علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری نیز با اعلام خبر دستیابی به فرمولاسیون، فرآیند و فناوری استحصال کود «تریپل سوپر فسفات» به عنوان یکی از کودهای مهم و بسیار پرکاربرد در کشاورزی گفت: سالانه نیاز به واردات 250 هزار تن از این نوع کود داشتیم که خوشبختانه تولید آن در کشور بومی‌سازی و خط تولیدی با ظرفیت 100 هزار تن راه‌اندازی شده که تا 200 هزار تن قابل افزایش است و می‌تواند سالانه تا 37 میلیون دلار صرفه‌جویی ایجاد کند.

وی ابراز امیدواری کرد با حمایت از تولیدات داخل، زمینه رونق تولید داخلی این محصول فراهم شود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • فیلم | طعنه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی
  • اصلاحات امام زمانی؛ برخورد با بی‌حجابان یا دولتمردان؟
  • (ویدیو) طعنه سنگین مجری صدا و سیما به دولت رئیسی
  • طعنه هاشمی‌طبا به رئیسی و کابینه‌اش: فکر می‌کنند روز عروسی‌شان است؛ برای یکدیگر نوشابه باز می‌کنند
  • طعنه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی: خیلی موفق بودید؟ | فیلم
  • مجری جنجالی صداوسیما به اصلاح‌طلب و اصولگرا رحم نکرد: حرامید! +تصویر
  • (ویدئو) طعنه سنگین مجری صداوسیما به دولت رئیسی
  • طعنه سنگین هاشمی‌طبا به دولت رئیسی
  • تاکید رئیسی بر حضورگسترده‌تر مردم در دور دوم انتخابات مجلس
  • اولین واکنش یک روزنامه اصولگرا به موضوع مهدی نصیری: او مهره تاج زاده است