Web Analytics Made Easy - Statcounter

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با بیان اینکه ستاد فهما در سال ۱۴۰۰ بر توانمندسازی بچه‌های مسجد تمرکز دارد، گفت: طرح ملی «سه‌شنبه‌های تکریم» با محور تکریم مادران قبل از محرم حسینی آغاز می‌شود.

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، نشست توجیهی کانون‌های حائز شرایط رواق‌های ۱۲ گانه ستاد فهما صبح امروز سه‌شنبه، ۱۵ تیرماه به صورت مجازی برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در این نشست با اشاره به فرا رسیدن روز دحوالارض و آیه شریفه «وَالْأَرْ‌ضَ بَعْدَ ذَٰلِک دَحَاهَا»، اظهار کرد: مرحوم علامه مجلسی (ره) در بحارالانوار برخی روایات را در این باره آورده و جایگاه متعالی اسلام را نشان می‌دهد که ۱۴۰۰ سال قبل اتفاقات زمین‌شناسی را شرح داده است و ریشه در نگاه علمی این دین و مکتب دارد برخلاف برخی ادیان و مکاتب که با علم و دانش در تضاد هستند.

رئیس ستاد فهما با بیان اینکه اسلام بر توانمندسازی و ارتقای علمی تأکید دارد، گفت: پیامبر اکرم (ص) می‌فرمایند: دین را بجویید حتی اگر در چین باشد، طبیعتاً منظور از علم، فناوری‌هایی مثل تولید کاغذ بوده است نه علم دین.

وی با اشاره به سه ویژگی خاص سال ۱۴۰۰ بیان کرد: این ویژگی‌ها شامل استقرار دولت جوان و انقلابی که آینده‌ای ویژه و روشنی را برای ما ترسیم می‌کند، تدوین برنامه هفتم توسعه و آغاز افق ۱۴۴۰ با محوریت بیانیه گام دوم انقلاب است.

ارزانی با اشاره به روند تکاملی فهما ابراز کرد: در سال ۹۸ ظرفیت شناسی و رصد میدانی و احصای وضع موجود و مخاطبان مختلف و برنامه‌ریزی براساس تنوع مخاطبان انجام شد، در سال ۹۹ به سمت شبکه سازی و ثمره بخشی رفتیم که به طراحی سه شبستان و ۱۲ رواق انجامید و نهایتاً موفق به ثبت کانون‌ها شدیم که حدود دو سال فرآیند آن برای ما زمان برد.

رئیس ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد: در سال ۱۴۰۰ بر توانمندسازی تأکید داریم چنانکه این مهم مورد تأئید اسلام است لذا مقرر است ۴۰ هزار نفر شامل ۲۰ هزار مدیرمسئول و ۲۰ هزار نفر از اعضا در عرصه‌های تخصصی دوازده گانه آموزش ببینند. امید است بچه‌های مسجد برای استانداردسازی رواق‌ها و شبستان‌ها به ما کمک کنند.

وی خطاب به مدیران کانون‌های حائز شرایط رواق‌های تخصصی بیان کرد: انتقال تجربیات بسیار مهم است شما کانون‌های برتر باید تجربه این توفیقات را به دیگر کانون‌ها هم عرضه کنید. مدیر مسجدی در نگاه ما شهیدان بهشتی، باهنر و رجایی هستند که از جان خویش مایه گذاشتند. ما به مدیرانی از این دست بشدت نیاز داریم.

ارزانی با بیان اینکه در ستاد فهما بنا داریم بر جامعه بانوان مدیر کانون‌ها نیز بیفزاییم، خاطرنشان کرد: در این راستا، طرح ملی «سه شنبه‌های تکریم» امسال به مادران اختصاص می‌یابد و قبل از محرم حسینی کلید می‌خورد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: سه شنبه های تکریم ستاد فهما رئیس ستاد ستاد فهما کانون ها سه شنبه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۸۸۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، ستاد انتخابات کشور در اطلاعیه شماره یک اعلام کرد تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از بامداد ۱۳ اردیبهشت به مدت یک هفته آغاز می‌شود.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی ستاد انتخابات کشور، متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

به آگاهی مردم شریف ایران اسلامی و تمامی نامزدهای مرحله دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی می‌رساند، در اجرای ماده (۷۰) قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، فعالیت‌های تبلیغاتی کلیه نامزدهای واجد شرایط از ساعت ۰۰:۰۰ بامداد روز پنجشنبه مورخ ۱۳/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ آغاز و در ساعت ۰۸:۰۰ صبح روز پنجشنبه مورخ ۲۰/‏۰۲/‏۱۴۰۳‬ پایان می‌یابد.

ستاد انتخابات کشور

کد خبر 6094311 زهرا علیدادی

دیگر خبرها

  • فردا تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس در خراسان جنوبی آغاز می‌شود
  • آغاز تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا
  • کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی رونمایی و نصب شد
  • تبلیغات دور دوم انتخابات مجلس از امشب آغاز می‌شود
  • تبلیغات مرحله دوم انتخابات مجلس از فردا آغاز می‌شود
  • رونمایی از کتیبه مقبره شیخ بهایی در حرم مطهر رضوی
  • آموزش یک جامعه با اخلاق از خانه و خانواده آغاز می‌شود
  • مراسم دهه کرامت در لرستان با محوریت مردم برگزار می‌شود
  • برنامه‌های فرهنگی، هنری و تربیتی اوقات فراغت در محلات با محوریت مساجد گسترش می‌یابد
  • ایام دهه کرامت اعلام شد