Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس از ارومیه و به نقل از روابط عمومی سپاه شهدای آذربایجان‌غربی، محسن جعفری اظهار داشت: با عنایت به اهمیت مسئله خودباوری و دغدغه مقام معظم رهبری پیرامون شناسایی دستاوردهای علمی انقلاب اسلامی، معرفی آن برای آحاد ملت و لزوم نقش آفرینی قدرت علمی برای پیشرفت کشور قرارگاه راهیان پیشرفت بسیج دانشجویی برای ارتقای سطح کیفی و افزایش خودباوری در فعالیت‌های علمی دانشجویان شکل گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در راستای امیدآفرینی و تقویت روحیه خودباوری در بین دانشجویان و اساتید، با برگزاری بازدیدها و اردوهای علمی فناوری، لازم است تا قرارگاهی جهت هماهنگی و هم افزایی بین مجموعه های دانشگاهی، مجموعه های پیمانکار پروژه های بزرگ، صنایع بزرگ و مجموعه های حاکمیتی ایجاد شود. 

وی افزود: علاوه بر آن، فراهم آوردن شرایط لجستیکی و اجرایی برنامه های این طرح در سراسر کشور، ملاحظاتی دارد که ضرورت ایجاد این قرارگاه را بیش تر می کند. هم چنین گفتمان سازی و جریان سازی این خواسته مقام عظمای ولایت از ضروری ترین وظایف بر زمین مانده می باشد که جز با هماهنگی با اصحاب رسانه و فضای مجازی و صداوسیمای جمهوری اسلامی امکان پذیر نمی باشد لذا وجود این قرارگاه بیش از پیش حس خواهد شد.

وی اظهار داشت: تقویت روحیه خودباوری و «ما می توانیم» و امیدآفرینی در عموم جامعه ایران به خصوص دانشجویان سراسر کشور، معرفی دقیق تر دستاوردهای انقلاب و نظام جمهوری اسلامی ایران در قالب های متنوع، جلب توجه عموم جامعه به سمت پیشرفت های فناورانه و نوآورانه ایران اسلامی، ارائه جنبه عملی علوم مهندسی و پایه در کنار جنبه تئوری آن، آشنایی دقیق تر دانشجویان با دستاوردهای صنایع و پروژه های مهم کشور، آشنایی تخصصی دانشجویان تحصیلات تکمیلی و اساتید با صنایع و پروژه های مهم کشور از اهداف راهیان پیشرفت است.

مسئول طرح جامع راهیان پیشرفت ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: مخاطبین این طرح از سویی شامل دانشجویان کارشناسی رشته های فنی و مهندسی و علوم پایه، رشته های مدیریت، از سوی دیگر شامل فارغ التحصیلان تحصیلات تکمیلی و اساتید دانشگاه های فنی- مهندسی، علوم پایه و رشته های مدیریت می باشد. البته بخشی از این طرح، برای عموم جامعه ایران نیز مناسب می باشد. در همین راستا، رشته های درگیر در کارخانه ها یا پروژه ها را  شناسایی کرده ایم و تلاش می کنیم بازدیدها از کارخانه یا پروژه هایی باشد، که جنبه علمی و دستاوردی ملموس و قابل بازدید داشته باشند و یک عضو هیئت علمی هم در بازدید یک روزه حضور داشته باشد.

جعفری در مورد اولویت های مدنظر این طرح گفت: ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی مصمم است تا دستاوردهای برجسته در سطح شهرستان را شناسایی کند و با بسترسازی و پشتیبانی از برگزاری نشست های تخصصی، بازدیدها و اردوهای علمی بر روایت پیشرفت های علمی انقلاب اسلامی تمرکز کند و بدین ترتیب روحیه ما می توانیم و اتکا بر توان داخل را ترویج دهد. با توجه به اهمیت و ضرورت کارهای رسانه ای برای طرح راهیان پیشرفت و هم چنین اهداف قرارگاه و لزوم آشنایی دانشجویان و آحاد مردم با دستاوردهای انقلاب اسلامی و تقویت روحیه خودباوری، ضرورتاً تمامی برنامه های راهیان پیشرفت از مرحله توجیه و تبیین آن تا اجرای برنامه ها، پیوست رسانه ای مناسبی هم دارند.

مسئول طرح جامع راهیان پیشرفت ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان‌غربی افزود: این طرح در ناحیه بسیج‌دانشجویی استان شامل سه بخش عمومی، دانشجویی و تخصصی هست. ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی 16 دفتر شهرستانی در سراسر استان دارد که عموماً سابقه اجرایی در ابر پروژه های سراسری فرهنگی اجتماعی همانند حرکت راهیان نور دارند. 

وی اظهار داشت: این ناحیه، حوزه ها و پایگاه های زیرمجموعه با دانشگاه های برتر کشور و مراکز تحقیقاتی بسیج دانشجویی آن ها ارتباطات گسترده ای دارد و  هم چنین با مجموعه های حاکمیتی در خصوص هماهنگی با مدیران پروژه های بزرگ، کارخانجات مهم و... در سراسر استان نیز رایزنی هایی صورت می گیرد.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: دانشجویان آذربایجان غربی طرح جامع انقلاب اسلامی ناحیه بسیج دانشجویی آذربایجان غربی راهیان پیشرفت پروژه ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۹۲۵۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان آذربایجان غربی،دربازدید معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر، وضعیت و روند اجرایی این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.   دربازدید معاون بهره برداری و توسعه آب شرکت آب و فاضلاب آذربایجان غربی از پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر، وضعیت و روند اجرایی این پروژه‌ها مورد بررسی قرار گرفت.   مجتبی نجفی در این بازدیدها، ضمن بررسی وضعیت اجرایی پروژه ها، بر پیگیری اعتبارات مورد نیاز از محل اعتبارات تنش آبی تاکید کرد.

دیگر خبرها

  • بسیج سازندگی اردبیل ۵۰۸ میلیارد تومان پروژه اجرا کرد
  • پیشرفت‌های علمی و صنعتی کشور نتیجه زحمات و تلاش‌های نیروی کار است
  • بررسی وضعیت پروژه‌های تامین آب شرب در شهر و روستا‌های شهرستان پیرانشهر
  • ابلاغ و اجرای طرح جامع نقش اساسی در رونق ساخت‌وساز و اقتصاد ارومیه دارد
  • سال گذشته بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کردیم
  • سردار زهرایی: بیش از ۲۰ هزار پروژه محرومیت‌زدایی اجرا کرده‌ایم
  • همایش ملی «نماز، دانشگاه، بایسته‌ها و شایسته‌ها» برگزار می‌شود
  • تصفیه‌خانه دوم آب شرب اردبیل ۱۷ درصد پیشرفت فیزیکی دارد
  • تجمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان در حمایت از دانشجویان آزادیخواه
  • روند پیشرفت خوابگاه‌های دانشجویی استان هرمزگان بررسی شد