Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@07:01:01 GMT

توسعه عمودی، نیاز شهر بجنورد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۵۹۹۵۴

توسعه عمودی، نیاز شهر بجنورد

ایسنا/خراسان شمالی منتخب شورای اسلامی شهر بجنورد گفت: یکی از الزامات و نیازمندی ها برای توسعه شهر بجنورد، کمک به رشد عمودی این شهر است.

مهرداد رحمتی در گفت و گو با ایسنا اظهارکرد: هم اکنون رشد شهر بجنورد به صورت افقی است که تداوم آن تهدیدی برای تغییر کاربری زمین های کشاوزی به حساب می آید و برای جلوگیری از این آسیب باید رشد عمودی مد نظر باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: وقتی شهر رشد افقی دارد به ناچار باید خدمات شهری مانند آسفالت خیابان، احداث پارک و... نیز در محدوده بیشتری توزیع شود که این امر با توجه به کمبود منابع مالی شهرداری ها باعث شده خیلی از محلات از دریافت خدمات شهری  بی بهره باشند.

منتخب شورای اسلامی شهر بجنورد بیان کرد: افزایش یک طبقه تراکم برای ساختمان سازی، علاوه بر حفظ کاربری کشاورزی شهر، موجب افزایش خدمات به شهروندان، درآمد زایی بیشتر برای شهر و شهرداری خواهد بود.

رحمتی خاطرنشان کرد: شورای ششم در این زمینه تلاش دارد تا در ساخت و سازها، زمینه رشد عمودی فراهم شود. در این دوره تلاش داریم تا توسعه متوازن شهری محقق شود، متاسفانه مناطق حاشیه ای شهر از امکانات کمی برخوردار هستند که زیبنده نیست.

رحمتی خاطرنشان کرد: اکنون یک سوم از جمعیت شهر بجنورد در 23 نقطه حاشیه زندگی می کنند که از رفاه شهری بی بهره اند، برای توسعه شهر، باید تمام نقاط، هم سطح رشد یابد.

​​​​وی جذب سرمایه گذار را از اولویت دار ترین برنامه ها عنوان کرد و افزود: برای توسعه شهر باید از سرمایه بخش خصوصی بهره مند شویم و در این زمینه از بخش خصوصی حمایت می کنیم.

وی گفت: تا زمانی که شهرداری با بحران مالی روبه رو باشد توسعه محقق نمی شود و  اکنون منبع درآمد شهرداری از فروش تراکم و فروش املاک است و این باعث شده شهردای مقروض باشد.

منتخب شورای شهر بجنورد گفت: شهرداری برای خدمات رسانی بهتر نیاز به درآمد پایدار دارد که در این زمینه باید جذب سرمایه گذار مورد توجه باشد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شوراي شهر بلند مرتبه سازی بجنورد استانی شهرستانها شهر بجنورد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۵۹۹۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما، ملکی، سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران گفت: ساعت ۱۸ و ۵۴ دقیقه دیشب (پنجشنبه) آتش سوزی انبار کالا در بزرگراه شهید رجایی جنب بیمارستان هفتم تیر اعلام و همکاران ما در اولین فرصت در محل حادثه حضور یافتند.
ملکی افزود: با تلاش چندین ساعته آتش نشانان سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران آتش مهار و مراتب جهت بررسی علت حادثه در دستور کار قرار گرفت.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با بیان اینکه انبار مذکور حاوی مواد و اسپری‌های آرایشی بهداشتی بوده است گفت: این مواد قابل اشتعال، در کنار مجموعه‌ای از وسایل یدکی و لاستیک‌های دوچرخه قرار داشت که باعث سرایت آتش به آن‌ها شد.
آقای ملکی اضافه کرد، خوشبختانه، آتش با تلاش آتش نشانان به سایر کالاها، کانتینر‌ها و انبار‌های کناری سرایت نکرد ولی انبار مواد آرایشی و وسایل دوچرخه به طور کامل در آتش سوختند.
مدیر جانشین کلان اورژانس جنوب استان تهران هم با اشاره به نداشتن مصدوم در این حادثه گفت: در ساعت ۱۹ و ۳ دقیقه با اعلام حریق همکاران اورژانس تهران در این محل حاضر شدند. آقای داودی افزود: فقط به همکاران آتش نشان که دچار سوختگی سطحی شدند، خدمات رسانی شد.

دیگر خبرها

  • شهر یزد به اعتبارات ملی نیاز دارد/ پروژه‌های نیمه‌تمام دفع آب‌های سطحی تکمیل می‌شود
  • آتش‌سوزی در ساختمان اقامتی در خیابان ولی‌عصر(عج)
  • مدیران نگاه عابربانکی را از شهرداری‌ها بردارند
  • نصب ۳۵ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۷ اصفهان
  • خیابان کشاورز بجنورد بازگشایی شد + فیلم
  • جسد یکی از غرق‌شدگان نازلوچای ارومیه کشف شد
  • پیاده‌روی بزرگ خانوادگی در بجنورد به مقصد «بش‌قارداش» برگزار شد
  • آتش سوزی دو انبار کالا در شهر ری
  • کارگران سربازان انقلاب اسلامی در جنگ اقتصادی با دشمن هستند
  • طرح قرآنی «حیات طیبه» برگزار می‌شود