Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، حمیدرضا مومنی روز سه شنبه در بازدید از طرح پایانه جدید فرودگاه بین المللی جزیره کیش اظهار داشت: گردشگری بخشی از اقتصاد مناطق آزاد تجاری را به خود اختصاص داده که فعالان این عرصه بر اثر شیوع ویروس کرونا دچار  خسارت های شدید شده اند.

وی اضافه کرد: این دبیرخانه با همکاری سازمان های مناطق آزاد تجاری در نظر دارد این خسارت ها برآورد شده و به هیات دولت و وزارت میراث فرهنگی گزارش کند تا در صورت تامین منابع مالی، بخشی از خسارت های وارد شده به فعالان از طریق تسهیلات بانکی جبران شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: تصمیم پرداخت یا عدم پرداخت تسهیلات بر عهده وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و دبیرخانه شورایعالی تنها این خسارت ها را به دولت گزارش می کند.

دبیر شورایعالی مناطق آزاد تجاری و ویژه اقتصادی با اشاره به اینکه در پنج دوره افتتاح طرح ها در مناطق آزاد ۱۸۰ طرح به دستور رییس جمهوری افتتاح شده است افزود: منطقه ویژه اقتصادی کیش در تعداد این طرح ها رتبه دوم را به خود اختصاص داده است.

وی در خصوص پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش نیز گفت: این طرح هم اکنون ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و پیش بینی می شود ۶۰ پیمانکار جز به صورت تخصصی مشغول تکمیل بخش های مختلف این طرح هستند.

این طرح در زمینی به مساحت ۱۲۰ هزار متر مربع با ۴۹ هزار متر مربع زیربنا در حال احداث بوده که پس از بهره برداری ، دومین پایانه بزرگ فرودگاهی کشورخواهد بود.

شیشه‌های سه جداره، نما و رنگ ضد حریق و عایق الاستومری، نوردهی از سقف برای کاهش محسوس مصرف برق، طراحی منحصر به فرد پل های تلسکوپی برای ارایه خدمت همزمان به ۱۰ هواپیما و استفاده از توان داخلی در طراحی، اجرا و تولید برخی ملزومات آن به دست متخصصان داخلی از ویژگی های این طرح است.

طراحی پایانه جدید فرودگاهی کیش در سال ۱۳۹۰ و عملیات اجرایی آن سال ۱۳۹۲ آغاز شد و پس از بهره برداری ظرفیت ارایه خدمات مسافران هوایی در این جزیره از یک میلیون و ۸۰۰ هزار نفر فعلی به ۶ میلیون نفر خواهد رسید.

برچسب‌ها ویروس کرونا کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان منطقه آزاد پروندهٔ خبری مدیریت استانی کرونا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: ویروس کرونا کیش سازمان منطقه آزاد کیش ویروس کرونا کیش سازمان منطقه آزاد کیش هرمزگان منطقه آزاد مناطق آزاد خسارت ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۰۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا

کشور‌های آفریقایی به دلیل زیرساخت‌های ضعیف آسیب پذیری بسیاری در برابر تغییرات اقلیمی دارند. از این رو، کاهش بارندگی باعث وقوع خشکسالی گسترده و بارش زیاد باران سیل‌های خانه برانداز را برای آنها به ارمغان می‌آورد. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، مقامات دولتی کنیا اعلام کردند وقوع سیل ناگهانی و رانش زمین در کنیا دستکم ۴۵ کشته و بیش از ۱۱۰ زخمی برجای گذاشته است. 

جاری شدن سیل در شهر مای ماهیو باعث ویرانی خانه‌ها شده و حجم گسترده آب خودرو‌ها را با خود برد. 

مقامات محلی می‌گویند دلیل اصلی وقوع سیل سهمگین در این کشور شکسته شدن سدهاست. با این حال، برآورد‌ها بعدی نشان داد بسته شدن تونل آبی که از زیر راه آهن عبور کرده و آب‌های سطحی را از شهر خارج می‌کرد دلیل این امر بوده است. 

تجمع آب باعث نابودی خطوط راه آهن و جاری شدن سیل به سمت پایین دست شد. تا این لحظه ۴۵ جسد از آب گرفته شده است. با این حال، تیم‌های امداد و نجات در حال تلاش برای یافتن مفقودان این حادثه هستند و برآورد می‌شود احتمال افزایش شمار قربانیان وجود دارد. 

باران‌های سیل آسا در کنیا از ماه گذشته میلادی تاکنون ۱۴۰ کشته برجای گذاشته است. همچنین ۱۸۵ هزار نفر به دلیل رانش زمین و سیل از خانه‌های خود آواره شده اند. تنها در نایروبی، پایتخت این کشور ۱۰ هزار نفر از مناطق آسیب دیده تخلیه شده اند.

باشگاه خبرنگاران جوان بین‌الملل بین‌الملل

دیگر خبرها

  • خسارت آتش سوزی در روستای گردشگری امام‌زاده ابراهیم شفت - گیلان
  • درآمد ۱۰۰۰ میلیاردی دانشگاه علوم پزشکی مشهد از گردشگری سلامت در ۱۴۰۲
  • رفع مشکلات مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی تکلیف مدیران است
  • دغدغه مردم زیرکوه در خصوص تخریب قنوات و جاده‌ها ویژه پیگیری می‌شود
  • هشدار تشدید فعالیت سامانه بارشی؛ احتمال خسارت به محصولات کشاورزی
  • تمامی نیروهای امدادی خدماتی گروه های جهادی و مردمی در مناطق سیل زده پای کار بودند
  • آمادگی ایستگاه‌های پمپاژ برای دفع آب‌های سطحی در خوزستان
  • شیوع بیماری‌های موجود در فضای سبز/ مقابله با هجوم مگس‌های سفید
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • ۱۵۵ کشته و زخمی در سیل و رانش زمین در کنیا