Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرگزاری فارس در زنجان، در راستای تحقق اهداف و برنامه‌های اسناد بالا دستی و قوانین موجود و به منظور بستر سازی برای توسعه منابع انسانی، استفاده و به‌کارگیری بهینه توانایی‌های متقابل به منظور کارآفرینی، کاهش آسیب‌‌های اجتماعی و حمایت از افراد در معرض آسیب و افزایش توان مهارتی آنان از طریق ارائه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و افزایش نشاط اجتماعی، عصر امروز تفاهم‌نامه‌ای بین اداره‌کل آموزش فنی‌وحرفه‌ای استان زنجان با حضور محمدرضا انصاری مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان و سید محمد علویون رئیس هیأت امنای بازار استان زنجان منعقد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان در این جلسه اظهار کرد: نظر به اهمیت و نقش موثر مهارت و کارآفرینی در ایجاد اشتغال برای جوانان و وجود ظرفیت‌ها، نشاط و انگیزه‌های موجود در نیروی جوان کشور، همکاری تنگاتنگ متولیان حوزه‌های مهارت‌آموزی و اشتغال با تشکل‌های جوانان و کارآفرینان استان، امری اجتناب ناپذیر است.

محمدرضا انصاری خاطر نشان کرد: در راستای شناسایی و شکوفایی استعدادها در قشر عظیم و پرتوان جوانان و هدایت آن‌ها به سمت اشتغال کارآفرینانه و مهارت محور، اجرای این تفاهم نامه بسیار لازم و ضروری است.

وی با اشاره به اینکه فراهم‌سازی بستر و امکانات لازم برای آموزش مهارتی با بهره‌گیری از ظرفیت‌های مختلف اجتماعی و فرهنگی از جمله مراکز آموزشی دولتی و غیر دولتی، اداره‌کل آموزش فنی وحرفه‌ای استان زنجان از جمله تعهدات فنی و حرفه‌ای است، گفت: این خدمات برای همه افراد آسیب دیده، در معرض آسیب و آسیب پذیر ارائه می‌شود.

مدیر کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه تلاش در راستای ایجاد بستر فراگیری آموزش‌های کارآفرینی و خود اشتغالی، فراهم‌سازی، تقویت و توسعه زمینه مهارت‌آموزی فنی وحرفه‌ای به منظور خودکفایی گروه‌های هدف از جمله معتادین بهبود یافته، زندانیان، زنان سرپرست خانوار و بدسرپرست از دیگر برنامه‌های فنی و حرفه‌ای است، گفت: برگزاری آزمون‌های ارزشیابی و سنجش مهارت بر اساس تقویم و برنامه‌ زمان‌بندی آموزش فنی و حرفه‌ای و ارائه گواهی نامه معتبر در صورت موفقیت در آزمون کتبی و عملی مطابق با قوانین و مقررات آموزش فنی و حرفه‌ای، از دیگر تعهدات اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان زنجان است.  

وی با اشاره به تعهدات هیأت امنای بازار گفت: شناسایی، طبقه‌بندی و معرفی آسیب دیدگان اجتماعی و یا در معرض آسیب، برای آموزش به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای استان از جمله تعهدات این نهاد است.

مدیر کل فنی و حرفه‌ای استان زنجان با اشاره به اینکه شناسایی، طبقه‌بندی و معرفی نیازهای آموزشی خانواده آسیب دیدگان اجتماعی و یا در معرض آسیب به اداره‌کل آموزش فنی و حرفه‌ای، همکاری در شناسایی زمینه‌های اشتغال در مناطق آسیب پذیر در زمینه صنعت، خدمات، کشاورزی و سایر مشاغل  از دیگر انتظارات از هیأت امنای بازار است، بیان کرد: حمایت از ایجاد و توسعه مشاغل خانگی و کسب و کارهای خرد، ایجاد زمینه‌ها و بسترهای لازم و تاکید بر استفاده از افراد واجد مهارت و شرکت‌های تعاونی و بخش خصوصی در انجام فعالیت‌های اجرایی مورد نیاز از جمله تعهدات هیأت امنای بازار استان زنجان است.

وی گفت: این تفاهم‌نامه به مدت دو سال در ۶ ماده و یک تبصره در دو نسخه تهیه و تنظیم شده و به امضای طرفین رسیده است و هر نسخه حکم اصل را دارد و به تنهایی دارای سندیت لازم است.

انتهای پیام/73009/ق

منبع: فارس

کلیدواژه: محمدرضا انصاری مهارت بازار زنجان تفاهم نامه کل آموزش فنی و حرفه ای استان زنجان اداره کل آموزش فنی هیأت امنای بازار معرض آسیب تفاهم نامه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۰۰۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی، رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند گفت: در سال ۱۴۰۲ هزار و ۵۰۰ بانوی بیرجندی در ۱۹ گروه هدف آموزشی در مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند، حداقل یک مهارت جدید فرا گرفتند.


خانم طالبی افزود: سال گذشته ۱۱۶ دوره آموزشی در مرکز فنی و حرفه‌ای خواهران بیرجند برگزار که در مجموع برای متقاضیان، ۱۹۲ هزار و ۱۴۶ نفر ساعت آموزش اجرا شد.


وی گفت: در این مرکز ۵ کارگاه آموزشی در حرفه‌های صنایع چوب، صنایع چرم، گوهر تراشی، هنر‌های تجسمی و هنر‌های نمایشی دایر است که در آن در مجموع بیش از ۳۰ حرفه‌ی آموزشی بنا به تقاضای مهارت آموزان اجرا می‌شود.


رئیس مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای خواهران شهرستان بیرجند افزود: در سال گذشته به ترتیب، دانش آموزان، متقاضیان مهارت آموزی و زنان خانه دار، بیشترین شرکت کننده در بین گروه‌های هدف مهارت آموزی بوده اند.


طالبی از راه اندازی فروشگاه و نمایشگاه دائمی مهرتاش در سال گذشته در این مرکز یاد کرد و گفت: در این نمایشگاه محصولات تولید شده کارگاه‌های آموزشی و همچنین محصولات کارآموزان مرکز که در خانه مشغول به تولید هستند عرضه می‌شود.


در این مکان علاوه بر فروش محصولات، سه غرفه در اختیار کارآموزان توانمند دوره‌های آموزشی قرار داده شده تا در تولید سفارشات تبصره ۷۵ این مرکز را همراهی کنند.

                                                                                     

دیگر خبرها

  • تقویت هنرستان‌های فنی و حرفه‌ای از اولویت‌های جدی ما است
  • آیین‌نامه توسعه و تقویت مهارت‌آموزی دانش‌آموزان تصویب شد
  • آموزش مهارت روستائیان باعث تقویت و پایداری توسعه روستا است
  • مهارت آموزی ۱۵۰۰ بانوی بیرجندی در رشته‌های فنی و حرفه‌ای
  • چرا آموزش مهارت به کارگران ضرورت دارد؟
  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • امضای تفاهم‌نامه اجرای طرح فیبر نوری در شهر بیرجند
  • امضای تفاهم نامه اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب و کار‌ها
  • حمله گسترده انصارالله یمن به کشتی های آمریکایی و اسرائیلی/ واکنش مداخله جویانه آمریکا به حکم اعدام توماج صالحی/ امضای تفاهم‌نامه امنیتی میان ایران و روسیه/ ادامه مأموریت‌های مستشاران ایرانی در سوریه
  • امضای تفاهم نامه امنیتی میان ایران و روسیه