Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-03@22:45:57 GMT

قدیمی ترین شهرک صنعتی تبریز راه دسترسی ندارد

تاریخ انتشار: ۱۵ تیر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۲۴۶۰۳۲۷

‍‍‍‍‍‍

دریافت 47 MB

به گزارش خبرنگار مهر، شهرک صنعتی شهید مدنی تبریز که از سال ۶۲ احداث و فعالیت خود را آغاز کرده است به عنوان قدیمی ترین و اولین شهرک صنعتی تبریز شناخته می‌شود.

بیش از یک هزار واحد کارگاهی در این شهرک مستقر شده و حدود پنج هزار نفر در کارگاه‌ها که عمدتاً مربوط به صنایع چوب، کابینت، مبلمان و دیگر حوزه‌ها هستند، مشغول به کار هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این شهرک از داشتن بسیاری از زیرساخت‌ها همچون آب شرب بهداشتی و راه دسترسی محروم بوده و گاز این شهرک نیز بعداز ۳۸ سال به تازگی وصل شده است.

نبود راه دسترسی مناسب گلایه اصلی فعالان و شاغلان این شهرک است. همچنین این شهرک آب شرب بهداشتی نیز ندارد و کارگران و فعالان شهرک صنعتی شهید مدنی مجبور هستند آب مورد نیاز خود را از طریق یک لوله آب آشامیدنی در ورودی شهرک تأمین کنند.

گفتنی است این شهرک علاوه بر نداشتن راه دسترسی مناسب و استاندارد، وضعیت خوبی نیز در زمینه آسفالت خیابان‌ها و معابر ندارد.

احداث تقاطع غیرهمسطح به فراموشی سپرده شد

رئیس هیات امنای شهرک صنعتی شهید مدنی تبریز در خصوص نبود راه دسترسی به این شهرک گفت: طبق طرح تفصیلی مصوب در استانداری آذربایجان شرقی در سال ۱۳۹۳، قرار بود تقاطع غیرهمسطح از روی اتوبان کسایی به داخل این شهرک احداث شود ولی مسئولان به وعده‌های خود عمل نکردند.

احمد حق لاله با بیان اینکه احداث تقاطع غیرهمسطح به فراموشی سپرده شد، ادامه داد: با اجرای اتوبان تبریز - سهند راه دسترسی صاحبان واحدهای تولیدی این شهرک به اتوبان شهد کسایی تبریز و اتوبان تبریز- سهند مسدود شد.

وی ادامه داد: در پی مسدود شدن راه دسترسی این شهرک، صاحبان واحدهای تولیدی و شاغلان در این شهرک صنعتی برای رفت و آمد مجبور هستند بخشی از مسیر و رمپ موجود را خلاف حرکت رانندگی کنند که این موضوع موجب بروز تصادفات حادثه ساز روزانه در آن منطقه می‌شود.

وی افزود: پس از اجرای اتوبان تبریز - سهند یک ورودی جدید برای این شهرک از مسیر وادی رحمت تعریف شد ولی این مسیر نیز طولانی بود و همچنین خروجی برای آن تعریف نشده بود.

حق لاله با تاکید بر اینکه خواستار احداث راه دسترسی به این شهرک هستیم، گفت: شهرداری تبریز، استانداری آذربایجان شرقی و همچنین شرکت عمران شهر جدید سهند در این خصوص کوتاهی کرده‌اند. ما خواهان اجرا و عمل به طرح تفصیلی مصوب هستیم در حالی که شرکت عمران شهر جدید سهند به خاطر منافع شخصی برای اجرای این پروژه سنگ اندازی می‌کند.

کد خبر 5252243

منبع: مهر

کلیدواژه: تبریز شهرک صنعتی راه و شهرسازی ویروس کرونا بوشهر آمار کرونا کرمانشاه شیوع کرونا گرگان خطبه های نماز جمعه قطعی برق انتخابات 1400 ایلام اردبیل خشکسالی عکس استانها مجلس شورای اسلامی شهرک صنعتی راه دسترسی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۰۳۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علی اصغر غفاری آثار ظهر چهارشنبه در دیدار صمیمی با اصناف و بازاریان شهرستان اظهار کرد: احداث این شهرک صنفی کارگاهی یکی از برنامه‌های پیش رو شهرداری در سال جاری است که با اتمام تهیه نقشه تفکیکی طرح، اقدامات اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: با احداث این شهرک صنفی کارگاهی آن دسته از واحدهای صنفی که جنبه تولیدی دارند و نمی‌توانند در محیط‌های شهری به‌راحتی فعالیت کنند، و وجود آن‌ها به فضای شهر آسیب می‌رساند، به شهرک صنفی مورد نظر منتقل خواهند شد.

غفاری آثار با بیان اینکه به طور قطع احداث این شهرک صنفی زمینه مناسبی برای فعالیت اصناف مختلف در حوزه تولید در شهرستان رزن فراهم خواهد کرد در این امر مشارکت اصناف و واحدهای صنفی از نقش مؤثری برخوردار است، گفت: بر اساس استعلام‌های انجام شده بسیاری از تولیدکنندگان شهرستان آماده همکاری برای در اختیار گرفتن زمین‌های کوچک مقیاس در این شهرک هستند.

فرماندار رزن در ادامه احداث پارکینگ عمومی در این شهر را یکی از نیازهای ضروری و از مهم‌ترین مطالبات مردم رزن بویژه قشر اصناف دانست و تصریح کرد: راه و شهرسازی و نیز شهرداری رزن این امر مهم را با جدیت پیگیر هستند ضمن اینکه مشارکت مردم نیز برای تحقق این مطالبه مردمی از نقش مؤثری برخوردار خواهد بود.

وی با اشاره به برخی از کالاهای اساسی تنظیم بازار در حال توزیع در سطح شهرستان خاطر نشان کرد: در توزیع این کالاهای اساسی تنظیم بازاری همواره سعی بر آن شده روستاهای محروم سطح شهرستان در اولویت باشند.

کد خبر 6094532

دیگر خبرها

  • قرعه کشی زمان پخش برنامه‌های انتخاباتی نامزد‌ها در شبکه شهند
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبود‌های عشایر
  • آمادگی بسیج سازندگی برای برطرف کردن مشکلات و کمبودهای عشایر
  • بهبود دسترسی محلی مناطق ۲ و ۴ با احداث تقاطع غیرهمسطح پل نیک‌اندیش
  • احداث شهرک‌های مسکونی کارگری در مجاورت مجتمع‌های صنعتی را دنبال می‌کنیم
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پبامبر اعظم ۸ مصدوم برجای گذاشت
  • انحراف مینی بوس در تبریز هشت نفر را راهی بیمارستان کرد
  • شهرک صنفی در رزن احداث می‌شود
  • انحراف مینی بوس در اتوبان پیامبر اعظم تبریز ۸ نفر را مصدوم کرد
  • اتصال «ائل داغی» به «آجی چای» در تبریز