Web Analytics Made Easy - Statcounter

به  گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «میشل عون» رئیس جمهور لبنان به وزیر خارجه قطر گفت که کشورش از حمایت‌های دائمی دوحه به بیروت در همه زمینه‌ها استقبال می‌کند.

به گزارش پایگاه خبری النشره، «میشل عون» در دیدار با «محمد بن عبدالرحمن آل ثانی» وزیر خارجه و معاون نخست وزیر قطر که به بیروت سفر کرده است، گفت که لبنان از اهتمام امیر قطر به کمک برای برون رفت لبنان از شرایط دشوار کنونی و پیامدهای خطرناک آن در تمام سطوح قدردانی می‌کند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس جمهور لبنان با تشریح عوامل وخامت بحران لبنان و تاخیر در روند تشکیل کابینه این کشور گفت: قطر همواره در کنار لبنان ایستاده است و هر اقدامی که این کشور بتواند برای حل بحران‌های فعلی لبنان انجام دهد مورد استقبال و تقدیر لبنانی‌هاست.

وزیر خارجه قطر هم به نوبه خود از آمادگی کشورش برای کمک به حل بحران‌های لبنان در سطوح مختلف گفت و تاکید کرد که قطر در شرایط دشواری که لبنان در آن به سر می‌برد در کنار ملت آن است.

رئیس سازمان امنیت کشور قطر وزیر خارجه این کشور را در سفر به لبنان همراهی می‌کند.

وزیر خارجه قطر صبح امروز سه شنبه وارد این کشور شد. او قرار است با «نبیه بری» رئیس پارلمان و «سعد الحریری» نخست وزیر مأمور به تشکیل کابینه هم دیدار و گفت‌و‌گو کند.

منابع سیاسی به روزنامه الجمهوریه لبنان نیز گفتند که سفر محمد عبدالرحمن آل ثانی بی ارتباط به دیدار سه گانه وزرای خارجه آمریکا، فرانسه و عربستان سعودی در خصوص لبنان نیست و اهمیت بالایی دارد و چه بسا که این سفر بتواند گشایشی در بحران سیاسی لبنان  ایجاد کند، اما شرط اصلی آن این است که لبنان به تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی برای ایجاد یک روزنه جهت حل بن بست سیاسی پاسخ مثبت دهند.

منابع نزدیک به «نبیه بری» نیز به نقل از او گفتند که سفر وزیر خارجه قطر اهمیت بالایی دارد و می‌تواند اثرات مثبتی داشته باشد.

«حسان دیاب» نخست‌وزیر دولت پیشبرد امور لبنان امروز در دیداری با سفرا ضمن اعلام اینکه این کشور تا انفجار اجتماعی و بروز فاجعه فاصله‌ای ندارد، از همه «دوستان و برادران» خواست لبنان را نجات دهند.

بحران سیاسی در حالی لبنان را به بحران اقتصادی کشانده و این کشور با کمبود شدید سوخت و افزایش قیمت دلار مواجه است که لبنان هشت ماه است که دولت ندارد.

«سعد الحریری» از تاریخ یکم آبان سال گذشته مسئولیت تشکیل کابینه شد اما هنوز موفق به این کار نشده است و امورات را همچنان دولت پشیبرد امور می‌چرخاند که اختیارات قانونی کامل ندارد.

انتهای پیام/.

منبع: فارس

کلیدواژه: میشل عون رئیس جمهور لبنان قطر وزیر خارجه قطر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۲۴۶۰۶۳۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد

وزیر امور خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، درباره آخرین تحولات جنگ غزه و موضوعات مرتبط به آن اظهارنظر کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو به نقل از الجزیره، «سامح شکری» وزیر خارجه مصر امروز در نشست امنیتی ریاض، تاکید کرد: ما تمایل داریم که کشور مستقل فلسطین را تشکیل دهیم و به خشونت و درگیری‌های ۷۰ ساله پایان دهیم.

وی افزود: جامعه بین‌الملل مخالف راه حل نظامی در رفح است، چرا که منجر به وقوع فاجعه‌ای انسانی خواهد شد.

سامح شکری تاکید کرد: هم اکنون طرحی برای آتش‌بس در غزه روی میز است و دو طرف باید آن را مورد بحث و بررسی قرار داده و منتظر تصمیم نهایی هستیم.

وی افزود: ما باید شروطی را تعیین کنیم که منجر به مشارکت حماس در تشکیل کشور فلسطین شود. مادامی که اشغالگری وجود داشته باشد، مقاومت نیز طبق قوانین بین‌الملل قابل توجیه است.

دیگر خبرها

  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • بورل: چند کشور بزودی کشور فلسطین را به رسمیت خواهند شناخت
  • «حماس» باید در تشکیل کشور فلسطین مشارکت داشته باشد
  • نشست هم‌اندیشی امیرعبداللهیان با مدیران عامل رسانه‌های کشور
  • فرانسه: بدترین سناریو در لبنان یعنی جنگ را رد می‌کنیم
  • سفر وزیر خارجه بحرین به سوریه پس از ۱۳ سال
  • امیرعبداللهیان روز ملی آفریقای جنوبی را تبریک گفت
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • تبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی
  • اسپانیا قصد دارد کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد